Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Szukamy pilota na 05.12 Gniezno-Bydgoszcz
- Specjalista ds. turystyki
- PRODUCT MANAGER/ FRONT OFFICE REPRESENTATIVE
- Itaka Toruń- G. Copernicus - doradca ds....
- Zainwestuje w biznes braza turystyczna
- pilotaż Kraków 10.12-12.12.2025
- Touroperator PRIMA HOLIDAY poszukuje pracownika
- Praktykant - obozy sportowe Hiszpania
- Specjalista ds. turystyki WAKACJE.PL Zduńska Wola
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Czego przewoźnicy powinni się wystrzegać przy rozpatrywaniu reklamacji?
Reklamacje to niewygodny temat dla większości przedsiębiorstw. Jedne radzą sobie z nimi lepiej, inne gorzej. Europejskie Centrum Konsumenckie przygotowało zestawienie nadużyć, jakie pojawiają się u przewoźników lotniczych przy rozpatrywaniu skarg pasażerów. Czego lepiej się wystrzegać?
Lista nadużyć przewoźników lotniczych została opracowana na podstawie skarg wpływających do ECK Polska.
- Przewoźnik do rozpatrzenia reklamacji żąda wydania oryginałów dokumentów (PIR, paragonów, faktury).
- Przewoźnik ogranicza możliwości składania reklamacji np. przyjmuje je wyłącznie pocztą tradycyjną.
- Przewoźnik do uznania reklamacji wymaga stwierdzenia uszkodzenia bagażu przez niezależnego eksperta - osobę trzecią. Linia lotnicza bierze odpowiedzialność za szkodę dopiero, gdy osoba ta zaświadczy o nieprzydatność walizki do dalszego użytkowania.
- Reklamacje dotyczące bagażu są przyjmowane wyłącznie bezpośrednio po przylocie do portu lotniczego.
- Przewoźnik, który zgubił lub zniszczył bagaż ogranicza się do zakupu nowej walizki/jej wymiany (za pośrednictwem zewnętrznej firmy), a nie zgadza się na wypłatę odszkodowania.
- Przewoźnik często nie wypłaca odszkodowania za opóźniony lub zniszczony bagaż w sytuacji, gdy konsument ląduje w miejscu swojego zamieszkania albo wypłaca 50% poniesionych kosztów, ewentualnie 100% za kosmetyki i bieliznę a 50% za pozostałe ubrania.
- Linie lotnicze wyłączają swoją odpowiedzialność za błędy w procesie rezerwacji, wynikające z awarii strony internetowej lub systemu rezerwacyjnego.
- Przewoźnik realizuje obowiązek "opieki" podczas odwołanego, opóźnionego lotu poprzez wydanie vouchera na symboliczną kwotę i odmawia zwrotu kosztów poniesionych ponad przyznany limit.
- Z powodu niewystarczającej ilości miejsca na pokładzie załoga wymaga, aby przed wejściem na pokład oddać bagaż podręczny pracownikom. Przewoźnik nie bierze wówczas odpowiedzialności za umieszczone w nim cenne przedmioty.
- W przypadku, gdy pasażer organizuje samodzielnie hotel (w wyniku opóźnienia/ odwołania lotu), zdarza się, że przewoźnik odmawia pokrycia całej poniesionej kwoty, powołując się na swoje wewnętrzne regulacje (np. maksymalnie 3-gwiazdkowy hotel, w określonej odległości od lotniska).
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
Przedłużony ruch bezwizowy do
Turysta może otrzymać zwrot całości ceny, nawet jeśli skorzystał z części
Starsze aktualności:
Śmierć trójki Polaków na
Accor pokazuje trendy w rezerwacjach na
Ecco Travel rozpoczyna WIELKĄ
Na ferie wyjedzie więcej
ECTAA ogłosiła Preferowany Kierunek Podroży na rok
POT: Ponad połowa Polaków wyjedzie gdzieś w
Kraków wśród wybranych przez
Które paszporty są
TSUE: Tożsamość płciowa klienta nie należy do danych niezbędnych do zakupu
Według IGHP sierpień prawie wspaniały dla hotelarzy
Wybrano nowego członka zarządu Harmony Hotels
Grecja: Pasażerowie mogą wypełnić PLF w dowolnym momencie
Dokąd Polacy pojadą z biurami podróży na ferie?
Wszystkie hotele należące do Clustra IHG Hotels and Resorts z certyfikatem Green Key
IATA przedstawia pomysły na odbudowę ruchu lotniczego
Ecco Holiday prezentuje egzotyczną ofertę na sezon 2019/20
jak skomentujecie nowy wpis na blogu prezesa TUI
IGGP: Nie widzimy podstaw do zakazywania działalności w ogródkach restauracyjnych
Gault & Millau wraca do Polski
Jak prezentuje się start przyszłorocznej sprzedaży?
Emirates Group Security i Uniwersytet Arizony podpisują umowę o wzajemnej współpracy akademickiej
Dofinansowanie na projekty turystyczne
Wizz Air miał problem z biletami
Podróż na Święta bywa stresująca
Albania i Macedonia Północna bliżej rozpoczęcia rozmów akcesyjnych do UE
Bliżej wydłużenia ważności certyfikatów covidowych
W czasie lotu dzieci się nudzą
Początek roku nie napawa hotelarzy optymizmem
Sprzedaż wolnocłowa w portach zwiększy zainteresowanie rejsami w Grecji?
Zamieszanie z przepakowaniem bagaży na wycieczkach FUNCLUB-u z Poznania
