Ogłoszenia
Ogłoszenia
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
- Specjalista ds. Turystyki w salonie ITAKA
- OFERTA PRACY - Doradca / Konsultant ds. Turystyki
- Kraków - Specjalista ds. Turystyki
- Meble do biura podróży, wyposażenie salonu TUI na...
- SPECJALISTA DS. TURYSTYKI
Prawa pasażera linii lotniczych!
Według Międzynarodowej Organizacji Transportu Powietrznego IATA, łączna kwota odszkodowań, które przewoźnicy będą musieli wypłacić pasażerom za opóźnione i odwołane loty w ciągu roku może wynieść nawet 700 milionów euro.
Pasażerowie najczęściej zgłaszają skargi na przewoźników lotniczych do Europejskiego Centrum Konsumenta. Każdego dnia trafia tam około trzech, czterech skarg na linie lotnicze.
Piotr Stańczak, koordynator do spraw pozasądowych metod rozwiązywania sporów przyznał - Najczęściej dotyczą rekompensat za zniszczony lub zgubiony bagaż. Choć zdarzają się i takie, w których zdesperowany pasażer żąda zwrotu kosztów podróży, bo nikt go nie poinformował, że... lotnisko znajduje się 60 kilometrów od centrum miasta.
Według prawa pasażer w takim przypadku nie może liczyć na odszkodowanie. Jednak linia zwraca pieniądze za bilet w myśl zasady: Jeden zadowolony pasażer, to siedmiu... kolejnych.
Pasażer, który po tygodniu wczasów w Rzymie, stawił się na lotnisko zgodnie z planem lotów, który wcześniej otrzymał od linii lotniczej, a okazało się, że samolot już odleciał - ma prawo starać się o odszkodowanie.
Piotr Stańczak wyjaśnia - W sytuacji wcześniejszego rozpoczęcia lotu (choć w praktyce raczej niespotykanej) pasażer może liczyć na odszkodowanie. Po pierwsze dlatego, że spełnił warunki określone przez linię lotniczą - zgłosił się w odpowiednim czasie do odprawy biletowo-bagażowej. Po drugie, dlatego, że późniejszy przylot do Polski może dla niego oznaczać np. dzień nieusprawiedliwionej nieobecności w pracy, konieczność zarezerwowania noclegu w hotelu, koszty dojazdu do niego.
Osoba, która znajdzie się w takiej sytuacji, powinna zdobyć jak najwięcej dowodów potwierdzających zdarzenie. Przede wszystkim musi zgłosić to w check-in oraz zachować wszystkie rachunki lub dowody zakupu. Łatwiej wtedy będzie dochodzić roszczeń oraz oszacować wysokość poniesionych szkód.
W takiej sytuacji ma zastosowanie prawo ogólne, gdyż między pasażerem, a linia lotniczą doszło do podpisania umowy na ustalonych warunkach.
W praktyce przewoźnicy proponują pasażerom najbliższy lot i dodatkowo np. bezpłatny posiłek na pokładzie.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Prawa pasażera linii lotniczych
[2007-06-15 19:04 62.205.111.*]
paranoja mojemu mezowi zaginal bagaz i linie nawet nie staraja sie cokolwiek zrobic mimo kilku juz reklamacji... odpowiedz »
Dział prawo i podatki:
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
Przedłużony ruch bezwizowy do
Turysta może otrzymać zwrot całości ceny, nawet jeśli skorzystał z części
Dział dla turystów:
LOT zapowiada nowe połączenia z
Polacy wśród laureatów konkursu na najlepszy film
Sąd UE rozpatrzył skargę
7 milionów pasażerów w Pyrzowicach
Nowe wpisy na Liście niematerialnego dziedzictwa kulturowego
Starsze aktualności:
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Ryanair planuje przewiezienie 20 mln
eSky zachęca do wczesnego planowania
MSiT chce 10 strategii dla
UN Tourism: Turystyka odbudowała się po
Wizz Air rezygnuje z płatnej
Województwo pomorskie ogłosiło konkurs ofert na rozwój turystyki i
Emirates wprowadzają nowe uniformy dla obsługi pasażerów premium i
W poniedziałek rozpoczynają się ferie
Zmarł Tony Ryan - założyciel linii lotniczych Ryanair
Pożar w samolocie na francuskim lotnisku Orly
Travelplanet.pl - większa strata netto
Lotnisko we Wrocławiu: pozytywne wyniki ruchu lotniczego w listopadzie br.
Linie Centralwings zanotowały 73 mln zł straty
Alpejskie kurorty do wyburzenia, wyciągi do zamknięcia..
eSKY.pl: wakacje w październiku
Malezyjskie hotele w Europie. Będą zarabiać jak Ryanair?
Zakopane: ceny spadają, a turystów mało
Grupa TUI rozpoczęła rok z pozytywnymi wynikami
Egipska oferta Oasis Tours 2010 - dwie nowe sieci hotelowe
Prokuratura umorzyła śledztwo w sprawie Sindbada S.A.!
Katastrofa u wybrzeży Bahrajnu
Mniej tanich połączeń z polskich lotnisk?
Zachodniopomorskie: podsumowanie sezonu turystycznego
Będzie kolejna średniowieczna atrakcja turystyczna w Polsce: gród w Ogrodzieńcu
Krewetki w menu McDonalds już od lipca
O overbookingu w krakowskich hotelach wiedzą już wszyscy!
Wrześniowy wzrost cen noclegów w zachodniej Europie
Korfu- świetny i niedrogi Hotel Ipsos Beach 3*
