Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Szukamy pilota na 05.12 Gniezno-Bydgoszcz
- Specjalista ds. turystyki
- PRODUCT MANAGER/ FRONT OFFICE REPRESENTATIVE
- Itaka Toruń- G. Copernicus - doradca ds....
- Zainwestuje w biznes braza turystyczna
- pilotaż Kraków 10.12-12.12.2025
- Touroperator PRIMA HOLIDAY poszukuje pracownika
- Praktykant - obozy sportowe Hiszpania
- Specjalista ds. turystyki WAKACJE.PL Zduńska Wola
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Tanie linie lotnicze - które przetrwają?
Jedną z najbardziej zmiennych branż jest przemysł lotniczy. Podczas gdy w Stanach Zjednoczonych tanie linie lotnicze pojawiły się w 1978 roku, w Europie zaczęły powstawać dopiero w 1997 roku. Jest tu już ok. 50 tanich linii lotniczych, z czego większość powstała w ciągu ostatnich kilku miesięcy. W USA wyodrębniły się już wiodące firmy - z 34 przetrwały tylko dwie. Na naszym kontynencie wciąż trwa bitwa o rynek. Najważniejszą bronią w tej walce są ceny i szybka ekspansja.
Ryanair, irlandzkie tanie linie lotnicze, robią wszystko, aby jak najbardziej ograniczyć koszty. Na pokładzie pasażerowie nie dostają darmowych posiłków, napojów czy gazet, samoloty lądują na regionalnych lotniskach, gdzie opłaty lotniskowe są dużo niższe, a personel sam musi sobie zapłacić za szkolenia i ubranie służbowe. Co więcej w razie odwołania lotu, klient nie otrzymuje z powrotem kosztów jakie poniósł na opłaty lotniskowe, ale wpływają one na konto przewoźnika. Dzięki tak dużym oszczędnościom Ryanair zarobił w 2004 roku 248 mln dolarów brutto. Ale czy to jest droga do sukcesu?
Zarówno Ryanair jak i jego główny europejski konkurent easyJet intensywnie powiększają swoja flotę. Obie linie osiągają także blisko 100% obłożenie. Ale aby zapełnić wszystkie miejsca w nowo zamówionych samolotach, muszą bardzo powiększyć liczbę obsługiwanych klientów, co może okazać się trudne, gdy zachętą będą jedynie niskie ceny.
Powstające ciągle coraz to nowe tanie linie lotnicze nie mają jednak szans przetrwać i część bankrutuje już na samym początku działalności, bo rozwój działalności wymaga jednak wyższych kosztów. Jeden przewoźnik nie zdążył nawet zrealizować ani jednego lotu.
Komentarze
Tagi:
Starsze aktualności:
Śmierć trójki Polaków na
Accor pokazuje trendy w rezerwacjach na
Ecco Travel rozpoczyna WIELKĄ
Na ferie wyjedzie więcej
ECTAA ogłosiła Preferowany Kierunek Podroży na rok
POT: Ponad połowa Polaków wyjedzie gdzieś w
Kraków wśród wybranych przez
Które paszporty są
TSUE: Tożsamość płciowa klienta nie należy do danych niezbędnych do zakupu
Turyści powinni uważać na kantory przy Długiej w Gdańsku
Centralwings lata z Warszawy do Grenoble
Unijne zjazdy w Rzeszowie - dobre żniwo dla hoteli i restauracji
Warszawa: Menolly Poland wybuduje pięciogwiazdkowy hotel z centrum konferencyjnym
Boeing w 2009 roku zwolni 10 tys. pracowników
Coraz mniej turystów we Włoszech
Koniec zawyżanych o 200-300% opłat lotniskowych w Polsce?
Małopolskie: już działa rodzinny park rozrywki DinoZatorland
TUI rusza z promocją sezonu zimowego
Rzeszów: zgłosiło się dwóch chętnych na działkę pod kompleks hotelowy
Katowice: pijany kierowca miał wieść pielgrzymkę do Leśniowa
Ocena jakości oferowanych usług przez Katowicki oraz Krakowski Port Lotniczy
Nad Trasą Łazienkowską postanie Muzeum Historii Polski
Walentynki w szczecińskim hotelu Radisson SAS
Wietnam: w wypadku autokaru zginęło 9 rosyjskich turystów
Centralwings oddaje LOT-owi trasę Warszawa - Rzym
Bułgaria inwestuje w turystykę
Nowe, letnie kierunki odlotów z krakowskich Balic
Jaki sklep najlepszy dla turysty?
