Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca w biurze podróży
- TUI Sosnowiec zatrudni na stanowiskoSpecjalisty...
- Misja Travel rekrutuje - asystent działu sprzedaży
- specjalista d/s sprzedaży imprez turystycznych
- Rezydent Turystyczny w Bułgarii
- Animator dla dzieci - TUNEZJA
- PRACA W TURCJI
- Salon Firmowy Itaka Tychy
- Salon Firmowy Rainbow Oświęcim
- Salon Firmowy Rainbow Bielsko Biała

GlobalData: Przewoźnicy powinni wyciągnąć wnioski z pandemii
Wiele linii lotniczych liczyło na to, że pracownicy wrócą tłumnie do pracy, gdy podróże zaczną być wznawiane w 2022 roku i w rezultacie gwałtownie zwiększyło liczbę wiosenno-letnich rozkładów lotów - podaje firma analityczna GlobalData. Analitycy zauważają, że linie lotnicze powinny wyciągnąć wnioski z pandemii, że w obecnej sytuacji nic nie jest pewne.
Zrozumiałe jest, dlaczego linie lotnicze szybko zwiększyły swoje wiosenno-letnie rozkłady lotów na rok 2022. Programy szczepień wykazały duży postęp na wielu kluczowych dla branży turystycznej rynkach, co spowodowało wzrost zaufania do rezerwacji w 2021 roku. Jednak wiele linii lotniczych miało trudności z zatrudnieniem, zweryfikowaniem i przeszkoleniem nowych pracowników, aby sprostać nieprzewidzianemu zapotrzebowaniu na loty międzynarodowe ze strony podróżnych i obecnie są zmuszone do odwołania setek lotów. - mówi Ralph Hollister, analityk ds. podróży w GlobalData
Analitycy podkreślają, że linie lotnicze takie jak Delta, Wizz Air i easyJet już zredukowały lub zamierzają zredukować swoje wiosenno-letnie rozkłady lotów z powodu problemów ze skalowalnością. Jeśli chodzi konkretnie o easyJet, w listopadzie 2021 r. ogłoszono, że linia lotnicza doda tysiące dodatkowych miejsc na loty do Grecji w sezonie letnim 2022. Jednak patrząc na trendy zatrudnienia w easyJet w bazie danych Job Analytics firmy GlobalData, firma nie zwiększała liczby ogłoszeń o pracę (aktywnych miejsc pracy) na swoich stronach karier, ani w listopadzie 2021 r., ani w miesiącach poprzedzających to ogłoszenie.
Linie lotnicze zaczęły znacząco zwiększać zatrudnienie dopiero w miesiącach poprzedzających pracowity okres letni 2022 r. - liczba aktywnych ofert pracy wzrosła o 79,3%, porównując listopad 2021 r. z kwietniem 2022 r. To właśnie wtedy linie lotnicze zaczęły zdawać sobie sprawę ze znacznego poziomu zapotrzebowania, które będzie obecne w nadchodzącym okresie letnim.
Brak aktywności pracodawców w końcówce 2021 roku, a następnie nagły wzrost w miesiącach poprzedzających lato 2022 sugeruje, że linie lotnicze takie jak easyJet mogły cierpieć z powodu problemów ze skalowaniem, co doprowadziło do nadmiernej sprzedaży. Linie te mogły bardziej ostrożnie skalować swoje operacje, aby uniknąć konieczności masowego odwoływania dodatkowych lotów z powodu presji na zatrudnianie. - Hollister.
Zdaniem analityków przewoźnicy powinni zapewnić terminowe zwroty kosztów, aby ograniczyć szkody wizerunkowe
Wielu podróżnych nadal będzie miało niesmak z powodu trudności, jakie musieli pokonać, aby otrzymać zwrot pieniędzy podczas pierwszej fali odwołanych lotów spowodowanych pandemią. Jeśli linie lotnicze będą się ociągać z dokonywaniem zwrotów po nagłych odwołaniach lotów tego lata, klienci mogą już nigdy nie wrócić do korzystania z ich usług. Podróżni mogli dać liniom lotniczym kredyt zaufania w szczytowym okresie pandemii, ale prawdopodobnie nie będą tak wyrozumiali, jeśli podobne problemy pojawią się w przyszłości - uważa Hollister.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
SGTiH Vistula wyróżniła
Tradycyjne modele sprzedaży
Rok 2023 będzie udany według
Dział badania rynku i analizy:
Turystyka weekendowa będzie
Prawie połowa wyjazdów zorganizowanych to
Starsze aktualności:
Wariant inwestorski lokalizacji Centralnego Portu Komunikacyjnego
WTTC przewiduje wzrost inwestycji w
Największa siatka połączeń z Łodzi w historii
PIG: Dramatyczna sytuacja w
Izrael odwołuje wycieczki szkolne do
POT: większość Polaków będzie wypoczywać w
Sieć gastronomiczna zapowiada otwarcia nowych
Zmiany w kierownictwie zespołu handlowego
Certyfikaty covidowe zostaną rok
Ceny w biurach podróży przełamały stały trend
GlobalData: Przewoźnicy powinni wyciągnąć wnioski z
2/3 Polaków ma plany
Europarlamentarzyści wzywają do minimalizacji skutków upadku Thomasa Cooka
SKKP rozpoczyna cykl bezpłatnych szkoleń dla branży turystycznej
Airbnb nie wycofa się z Zachodniego Brzegu
Komisja zatwierdziła polski program pożyczek i gwarancji o wartości 700 mln euro
Jak Orbis realizuje strategię zrównoważonego rozwoju?
Rzecznik Finansowy przyjrzał się ubezpieczeniom turystycznym
Ceny imprez - drożeje Teneryfa, tanieje Hiszpania
Wizz Air wznowił loty do Wielkiej Brytanii
Podzielone opinie w sprawie tramwaju pod Wawelem
Darmowe mapki dla turystów jak świeże bułeczki
Coraz bliżej powołania Rzecznika Praw Pasażerów
Po wypadku, władze Wenecji zabronią wstępu wielkim statkom wycieczkowym?
Europe Senior Tourism w Hiszpanii. Ruszył program skierowany do turystów-seniorów
Co raz więcej osób wybiera podróż samolotem
Coraz więcej osób kupuje bilety kolejowe przez internet
International Airlines Group z zyskiem w I kwartale
Trzy firmy chętne do rozbudowy gdańskiego lotniska
Wyniki Enter Air za pierwszy kwartał
KE: Zniesienie opłat roamingowych bardzo przysłużyło się turystom
Kto z nami do hotelu Hilton beach w Hurghadzie 5.06.2008