Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Poszukuję pilotów na wyjazdy krajowe/zagraniczne
- Specjalista ds Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystyki, GH Sarni Stok
- Specjalista ds turystyki
- poszukiwany przewodnik po Pradze 28.05
- pilot Rumunia oraz Włochy-Francja-Monako
- Specjalista ds. Turystyki Itaka Galeria Łódzka
- Animator dla dzieci - TUNEZJA
- Pilot wycieczek
- Koordynator rejsów czarterowych
Zobacz także
UE szykuje zmiany w przepisach dot. czasu pracy kierowców
ECTAA: prawo powinno zapewnić touroperatorom terminowe zwroty od linii lotniczych
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej pomocy
Turyści zastosowali się do instrukcji touroperatora, ale nie zostali wpuszczeni na pokład
GITD podsumowuje akcję Bezpieczny autokar-ferie 2024
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii lotniczych
Kto odpowiada za zakłócanie pracy tachografu?
Inspekcja Transportu Drogowego złapała jednego z kierowców na jeździe z urządzeniem zakłócającym pracę tachografu. Kierowca został ukarany zgodnie z kodeksem wykroczeń, a inspektorzy nałożyli karę finansową także na przewoźnika.
Przewoźnik odwoływał się w dwóch instancjach, aż sprawa trafiła do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu. Przewoźnik wskazywał, iż kierowca został prawidłowo przygotowany do pełnienia swoich obowiązków i kwestionował nałożenie na niego kary administracyjnej, za przewinienie, którego dopuścił się kierowca. Firma przewozowa tłumaczyła, że organ nie powinien nakładać na nią kary administracyjnej, ponieważ, jak przekonywała, przyłożenie magnesu do impulsatora skrzyni biegów było inicjatywą kierowcy, o której szefostwo firmy nie wiedziało.
Sąd zauważył, że konsekwencje prawne z tego wykroczenia może ponosić zarówno kierowca w postaci sankcji karnej w trybie przepisów kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia jak i wykonujący przewóz przedsiębiorca w drodze kary administracyjnej za niewłaściwy nadzór nad zatrudnionym przez niego kierowcą.
W omawianej sprawie zdaniem Sądu, przedsiębiorca nie może uwolnić się od odpowiedzialności za naruszenie obowiązków lub warunków przewozu drogowego twierdząc, że nie wiedział, że kierowca założył magnes zakłócający pracę tachografu czy też, że nie miał wpływu na takie zachowanie kierowcy. W przeciwnym razie każdy przewoźnik, który ma zamiar naruszyć ustawowe przepisy tłumaczyłby się, że jego pracownik zrobił coś bez jego zgody czy w ogóle bez jego wiedzy i tym samym uwalniał by się od odpowiedzialności na podstawie art. 92 c ust. 1 ustawy.
Przyjąć zatem należy, że z uwagi na obiektywną odpowiedzialność przewoźnika za naruszenie sankcjonowanych karą pieniężną przepisów u.t.d., jak również jego odpowiedzialność za naruszenia przepisów, których dopuszcza się kierowca, niemożność przewidzenia zdarzeń lub okoliczności, dla uwolnienia się od odpowiedzialności na podstawie przepisu art. 92c ust. 1 pkt 1 lub 2 u.t.d. powinna być wykazana przez przewoźnika przy uwzględnieniu kryterium należytej staranności. Przedsiębiorca ma bowiem wpływ na to, czy zatrudniani przez niego kierowcy dopuszczają się naruszeń, nawet jeśli są one przez nich umyślnie zawinione. Wpływ ten polega, między innymi, na prowadzeniu odpowiednich szkoleń, dokonywaniu kontroli lub doborze kadry, w taki sposób, aby do naruszeń nie dochodziło. Podkreślenia wymaga, że przedsiębiorca ma możliwość reagowania na działania osób, którymi posługuje się przy wykonywania transportu drogowego, między innymi poprzez bieżącą kontrolę dokumentacji obrazującej czas pracy kierowcy i stosowanie środków dyscyplinujących. - można przeczytać w uzasadnieniu wyroku. Z jego pełną treścią można się zapoznać na stronie orzeczenia.nsa.gov.pl
Sąd uznał, iż skarga przedsiębiorcy nie była zasadna. Orzeczenie nie jest prawomocne
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
IATA: Jednolita europejska przestrzeń powietrzna to
Turyści zastosowali się do instrukcji touroperatora, ale nie zostali wpuszczeni na
Wymóg uzyskania pisemnej zgody pasażera stanowi warunek zwrotu kosztów w formie
Dział aktualności dnia:
IATA: Jednolita europejska przestrzeń powietrzna to
Turyści zastosowali się do instrukcji touroperatora, ale nie zostali wpuszczeni na
Starsze aktualności:
Nowe osoby w Polskich Hotelach
Itaka wdraża nową stronę i
Linie KLM będą walczyć z
Czesi chętniej przyjeżdżają do
Przewoźnicy: przepisy dotyczące slotów na lotniskach muszą być
Turystyka rośnie, ale nie
Nabór do konkursu na Najlepszy Produkt
Podsumowanie MEETINGS WEEK Poland
Ukraińskie stowarzyszenie touroperatorów przyjęte do
Grecja ujednolici stawki podatku lotniskowego
Rok zaczął się obiecująco na lotniskach regionalnych. Później było znacznie gorzej
TUgether: Aby pomagać, musimy pracować. Nie odwołujcie spotkań
Itaka dostosowuje ofertę i rozpoczyna sprzedaż zimy
Ostatnie zapisy na workshop dla organizatorów turystyki pielgrzymkowej
Drugie kairskie lotnisko już otwarte
Wizz Air zmienia zasady dotyczące bagażu podręcznego
Irlandzki przewoźnik przejmuje pełną kontrolę nad Laudamotion
Chorwacja kusi turystów festiwalami kulinarnymi
WTTC: zamiast zakazywać lotów z całych krajów, skupmy się na konkretnych podróżnych
Rada UE zmienia zalecenie w sprawie ograniczeń przemieszczania się
Trend eko w branży winiarskiej
Singapore Airlines wprowadzi opłaty za rezerwacje przez GDS
Polska branża turystyczna ma szansę przetrwać
SPRZEDAM KONTENER(PRZYCZEPA) GASTRONOMICZNA
weekend majowy 2010 Turcja, Alanya- Gunes Suntime*** All Inc
Sopot walczy o turystów także zimą
Dariusz Rogowski spotkał się z Zarządem ITRP
IGHP z nową dyrektor regionalną
WHO: Ograniczanie podróżowania nie jest rozwiązaniem na koronawirusa
Polska wysoko w rankingu kierunków dla przemysłu spotkań
Dodaj swoją ofertę noclegową lub transportową do serwisu. ROK GRATIS DLA KAŻDEGO