Ogłoszenia
Ogłoszenia
- TOURIST - Specjalista w dziale produktu
- Biuro w Białymstoku na stanowisko specjalista ds....
- Specjalista d/s/turystyki ŁÓDŹ
- http://www.noclegi-relax.com
- Białystok - Biuro Podróży
- Doradca klienta | Coral Travel
- Rezydent Chorwacja i Czarnogóra
- PRACA NA MAJORCE - LOTNISKO - J.NIEMIECKI
- Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista ds turystyki Warszawa

Zobacz także
Branża turystyczna zaniepokojona zróżnicowaniem przepisów covidowych
IATA: silne ożywienie podróży lotniczych
Macedonia Północna i Albania robią kolejny krok w stronę Unii Europejskiej
IATA: Powrót zasady 80-20 przedwczesny
IATA: ożywienie podróży lotniczych przyspiesza
EASA i ECDC przestają rekomendować noszenie maseczek w samolotach
ECTAA składa oficjalną skargę na IATA
W piątek 24 maja 2019 r. Europejska Organizacja Związków Biur Podróży Unii Europejskiej (ECTAA) złożyła do europejskiego organu ochrony konkurencji skargę na Zrzeszenie Międzynarodowego Transportu Lotniczego (IATA) za naruszenie art. 101 i 102 Traktatu UE. Działanie to podjęto po latach negocjacji, które miały na celu modernizację programu dystrybucji biletów lotniczych i uczynienia go bardziej partnerskim.
W ciągu ostatnich lat stosunki handlowe między biurami podróży a liniami lotniczymi ewoluowały i nie mają już nic wspólnego z dawną relacją między przewoźnikiem a agentem. Obecnie linie lotnicze bezpośrednio konkurują z agentami w sprzedaży biletów lotniczych, a klasyczne systemy wynagrodzeń oparte na prowizjach zostały porzucone. Niezmienne pozostaje natomiast, że linie lotnicze nakładają na agentów bardzo rygorystyczne, jednostronne i nieproporcjonalne ograniczenia w zakresie dystrybucji biletów. Takie podejście oparte jest na IATA Passenger Agency Program (PAP), który w dalszym ciągu interpretowany jest w sposób tradycyjny, zwłaszcza w sprawach dotyczących agentów. Umowa o Agencji Sprzedaży Pasażerskiej, którą musi podpisać każdy agent akredytowany przez IATA, została opracowana 40 lat temu, jest archaiczna i nie spełnia już warunków.
ECTAA, jak przekonuje w komunikacie prasowym, zawsze dążyła do zapewnienia równych warunków wszystkim kanałom dystrybucji i dbała o ochronę interesów zarówno konsumentów, jak i przedsiębiorców. Wszystkie podejmowane przez ECTAA próby dostosowania programu PAP do wymogów współczesnego rynku były przez IATA systematycznie odrzucane. Wskazano szereg kluczowych kwestii, które w opinii ECTAA ograniczają konkurencję na rynku dystrybucji biletów lotniczych. Nie są to pojedyncze problemy, ale kwestia traktowania PAP jako systemu faworyzującego linie lotnicze, a co za tym idzie ograniczającego konkurencję.
Mimo że Passenger Agency Program bezpośrednio przekłada się na działalność handlową biur, ich sytuację finansową i dystrybucję pośrednią, agenci turystyczni nie mają żadnego wpływu na podejmowane decyzje i są bezsilni, gdy chodzi o ustalanie zasad współpracy. Wynika to z faktu, że w skład organu zarządzającego PAP, IATA Passenger Agency Conference, wchodzą wyłącznie linie lotnicze, które jednostronnie decydują o zasadach programu.
Ostatnio w programie wprowadzono poważne zmiany, tzn. NewGen ISS nowy system zarządzania, który ma usprawnić system rozliczeń finansowych między biurami podróży a liniami lotniczymi. Nowe zasady ograniczają sprzedaż agentów, co zmusza ich do wczesnego finansowania sprzedaży po osiągnięciu pewnego progu, a także do zapewnienia sobie wyższych gwarancji finansowych.
System pośredniej dystrybucji biletów lotniczych został poważnie zachwiany przez nadużywanie dominującej pozycji IATA, i to w sytuacji, gdy powinniśmy bardziej niż kiedykolwiek ułatwiać konsumentom zorientowanie się w mnogości taryf biletów lotniczych i rosnącej liczbie usług dodatkowych, jakie oferują przewoźnicy - podkreśla Paweł Niewiadomski, prezes ECTAA.
W tej sytuacji ECTAA zwraca się do Komisji Europejskiej o wszczęcie dochodzenia w sprawie naruszenia przez IATA zasad konkurencji i o wymuszenie zaprzestania tych praktyk.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Niewielki wzrost cen na
eSky: Polacy nie przestają
Dział prawo i podatki:
Minimalny standard i wyposażenie obiektów
Mniej problemów z nieuczciwymi
Starsze aktualności:
Wyniki finansowe Enter Air za 2021
Rośnie popularność wyjazdów pod
Accor publikuje wyniki finansowe za I
Polska Izba Turystyki z Grupą MTP zorganizują targi turystyczne w
Jest porozumienie PAŻP i
Małopolska zainauguruje sezon turystyczny Festiwalem
Udany początek roku dla greckiej
PAŻP się ugina, ale czy to
Rosja zawieszona w prawach członka
Itaka rozpoczyna sprzedaż oferty zimowej
Warszawska Organizacja Turystyczna: ograniczenia lotów to duży cios dla
Północna Izba Gospodarcza: musimy krzyczeć, że wypoczynek w Polsce jest
Airbnb będzie musiał przekazywać dane dotyczące noclegów belgijskim organom
Rada UE aktualizuje listę krajów, dla których zaleca otwarcie granic
Terminy ważności voucherów do przedłużenia
Przewoźnik autobusowy wprowadził program lojalnościowy
Centrum Nauki Kopernik zmienia zasady sprzedaży biletów
Nowe miejsca postojowe dla samolotów w Katowice Airport
Rainbow podpisał umowę ze Smartwings
Słaba sprzedaż sezonu letniego - nowy kłopot organizatorów
Niemiecka Centrala Turystyki zapowiada nowe kampanie promocyjne
Czwarta edycja targów turystycznych Lubuskie Tour
Rainbow: wyjazdy krajowe z rezydentem i animacjami
Ceny wyjazdów turystycznych znowu w górę
Zakaz lotów nad Muzeum Auschwitz
Ryanair zapowiada dalsze redukcje lotów
Wypadek autokaru z Polakami w Egipcie
SPRZEDAM KONTENER(PRZYCZEPA) GASTRONOMICZNA
weekend majowy 2010 Grecja, Rodos- Hotel Bayside Katsaras***
