Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Szukam pilota WIEDEŃ 29.07
- Pilot do Bułgarii - 06-17.09.2023
- Praca w Salonie Itaki Katowice
- Kierownik i opiekun na kolonie poszukiwany
- PRACA SEZONOWA W GRECJI
- Specjalista d/s Turystyki
- Specjalisty ds. rezerwacji grupowych
- Pilne! Pilotaż 10-11.06 /Lębork - Koszalin
- Pilot wycieczek Kreta
- Poszukujemy pilota, przewodnika 13-14.06 -...

Masters of Travel przewiduje spadek liczby podróży służbowych
Ideą corocznej rady "Masters of Travel" organizowanej przez Accor, wiodącą grupę hotelową na świecie, jest współpraca z liderami branży na temat sektora w nowej rzeczywistości. W tym roku przedstawiciele 10 europejskich gospodarek debatowali nad wagą zrównoważonego rozwoju i wellbeing w kontekście podróży służbowych. Zdaniem ekspertów dzisiaj wyjazdy muszą mieć istotne uzasadnienie w kontekście wpływu na środowisko naturalne, z tego względu ich liczba może ograniczyć się do wyłącznie kluczowych delegacji.
Jak przewiduje Sophie Hulgard, Senior Vice President Sales Northern Europe w Accor, w 2022 roku odbędzie o 20 proc. mniej wyjazdów biznesowych niż w 2019. Choć niektórzy uczestnicy "Masters of Travel" sądzą, że ten wskaźnik sięgnie 50 proc. Eksperci podkreślają, że za taką redukcję odpowiada szeroka digitalizacja, która zastępuje potrzebę delegacji i organizowania bezpośrednich spotkań biznesowych.
Jednak badania zlecone przez Accor wykazały, że przedsiębiorcy wciąż widzą duże znaczenie spotkań twarzą w twarz, które w ich przekonaniu przekładają się na o 25 proc. większe przychody w porównaniu do rozmów on-line. Ponadto wśród korzyści bezpośrednich spotkań ankietowani wymieniają także pozytywny wpływ na samopoczucie i interakcje z partnerami, współpracownikami czy kontrahentami.
Członkowie "Masters of Travel" podkreślają, że największym priorytetem dla firm jest dzisiaj zachęcanie pracowników do bezpośrednich spotkań, w przekonaniu, że przynoszą one większą produktywność i wzrost efektów biznesowych. Wspomniane wyżej badania potwierdzają, że specjaliści przewidują zawarcie średnio o 23 proc. więcej transakcji w ciągu roku, przy spotkaniach twarzą w twarz. Jednak eksperci zauważają, że priorytety biznesowych podróży w nowej rzeczywistości znacznie zmieniły się.
W post-pandemicznej rzeczywistości, gdzie troska o środowisko naturalne staje się wiodącym trendem, koszt węglowy każdego wyjazdu służbowego musi mieć swoje uzasadnienie. Jak podkreślają eksperci: kompensacja emisji gazów cieplarnianych już nie wystarcza, dlatego partnerzy muszą udowodnić, że aktywnie zmniejszają swój ślad węglowy. Dlatego wirtualne spotkania stanowią dziś dużą wartość dla biznesu, a delegacje czy bezpośrednie rozmowy muszą znajdować uzasadnienie względem rzeczywistego wpływu na środowisko naturalne. Wobec tego można spodziewać się, że w 2023 roku zamiast budżetu finansowego biznes częściej będzie skupiał się na budżecie węglowym.
Jednym z pozytywnych skutków pandemii jest powstanie trendu świadomego podróżowania ("mindful travel"), zgodnie z którym priorytetem staje się cel zawodowy, ekonomiczny, środowiskowy i osobisty wyjazdu. Wśród sposobów, w jakie pracodawcy nadają znaczenie podróżom służbowym, można znaleźć:
- Porównywanie ofert hotelowych i transportowych przy użyciu kalkulatorów emisji dwutlenku węgla, dzięki czemu rośnie świadomość kosztów środowiskowych związanych z podróżami. Narzędzia takie jak kalkulator udostępniany przez Accor pokazują wpływ różnych czynników na proces planowania wyjazdu.
- Promowanie dłuższych pobytów w hotelach, nawet jeśli oznacza to "bleisure", czyli łączenie pracy z wypoczynkiem. Według jednego z uczestników debaty zorganizowanej przez Accor spotkanie z czterema lub pięcioma klientami zamiast z jednym lub dwoma oznacza mniej podróży, a za razem obniżenie emisji dwutlenku węgla. Co dziesiąta osoba planuje przedłużyć swój wyjazd dzięki możliwości pracy zdalnej zagranicą, a połowa respondentów z badania Accor docenia elastyczność, jaką niesie praca z dowolnego miejsca, co wpływa na poprawę wizerunku pracodawcy.
- Oczekiwanie przestrzegania najwyższych standardów zrównoważonego rozwoju i brak akceptacji dla "green washingu". Uczestnicy debaty podkreślali, że dziś biznes zwraca szczególną uwagę na konkretny program ekologiczny i plany oparte na zrównoważonym rozwoju.
- Zachęcanie branży hotelarskiej do promowania świadomych podróży oraz wspierania biznesu w bardziej zrównoważonych wyborach dzięki wyraźnej informacji o rzeczywistym wpływie podróży i pobytu na środowisko w postaci np. prezentowania śladu węglowego.
- Prezentowanie referencji partnerów nie tylko z zakresu zrównoważonego rozwoju, ale także etyki biznesu, odpowiedzialnej turystyki, zaangażowania społecznego, różnorodności i inkluzywności.
- Zwracanie uwagi na wpływ podróży na samopoczucie, zdrowie psychiczne i satysfakcję pracowników - badania Accor wykazały, że 47 proc. osób tęskni za interakcją ze współpracownikami.
Podczas "Masters of Travel" eksperci podkreślili zmianę pokoleniową w zakresie delegacji, której przejawem jest przykładanie mniejszej wagi do wyższego standardu obiektu. Na znaczeniu zyskują programy lojalnościowe, które gwarantują nie tylko sam pobyt, ale i doświadczenia wykraczające poza hotel, dostarczające dodatkowe przeżycia.
W związku z pojawieniem się wirtualnych narzędzi, liczba spotkań biznesowych może zmaleć nawet o 20 proc. Wiele firm przekonało się, że część z tych spotkań nie jest konieczna. W efekcie obserwujemy wzrost świadomości w zakresie wyjazdów, a przedsiębiorcy skupiają się na tylko kluczowych delegacjach biznesowych. Wyjazdy służbowe dają możliwość nawiązywania prawdziwych kontaktów, a wraz z nimi niosą niezwykłą siłę i wartość - nie tylko dla biznesu, ale poprawy satysfakcji i samopoczucia pracowników, co przekłada się na ich lojalność wobec pracodawców. Dzisiaj przed biznesem stoi kluczowe wyzwanie planowania delegacji w sposób zrównoważony z myślą o pracownikach, ale i środowisku - podsumowuje Sophie Hulgard, Senior Vice President Sales Northern Europe w Accor.
Pełny raport "Business of Travel" przygotowany przez Accor dostępny jest pod linkiem: accornortherneuropetrends.com
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Mniej podróży służbowych?
[2022-08-03 11:26 198.50.152.*]
Czy to właśnie z tego powodu grupa ACCOR wzmacnia swoją obecność w Federacji Rosyjskiej, wspomagając tym samym finansowo agresję Putina w Ukrainie??!!
WSTYD !!!
. odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Polacy kochają podróżować
Enter Air podpisał kolejną
Dział hotele, pensjonaty:
Starsze aktualności:
Polska podpisała umowę lotniczą z Arabią
UNWTO: ożywienie turystyki przyspiesza
IATA: silne ożywienie podróży
Marszałek województwa dolnośląskiego nakłada karę na
Nowy członek zarządu PKS
Travelplanet.pl: Turyści, którzy skorzystali z first minute są
12 milionów złotych z bonów turystycznych trafiło do
Małopolskie uzdrowiska zapraszają na I edycję Międzynarodowych Targów Turystyki
Wzrost liczby pasażerów w Kraków
Masters of Travel przewiduje spadek liczby podróży
Gdzie szukać ofert pracy w Łodzi bez
Spółka, przed którą ostrzega UOKiK zmienia
Północna Izba Gospodarcza: jesienią wiele firm gastronomicznych może
Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń: zostajemy pozostawieni bez wsparcia
Niepewna przyszłość linii Joon
UNWTO i UNESCO publikują wytyczne ponownego uruchomienia turystyki kulturowej
Litwini pokażą nowości na sezon turystyczny
Touroperatorzy zadowoleni z sezonu letniego
Komisja Europejska proponuje dodatkowe ograniczenia podróży spoza UE
Piwa Grupy Żywiec w lokalach Sfinks Polska
Trasa turystyczna w Kopalni Soli Wieliczka zostanie ponownie otwarta
Za kilka dni rozpoczyna się GTM
PKP Intercity inwestuje w wagony restauracyjne
Hotel Campanile Łódź z wyższą kategorią
Egipt zezwoli na wykonanie testów PCR po przylocie na 4 lotniskach
Kraków coraz bardziej widoczny na mapie turystyki kongresowej
ZUS wydał już ponad pół miliona bonów turystycznych
Mercure Szczyrk Resort wkracza w fazę pre-opening
LOT z ogromnym długiem do spłaty
Coraz lepsze perspektywy dla rekordowego wyniku branży
Klienci biur podróży zainteresowani Egiptem
przemyslenia zwiazane z branza i studiami z nia zwiazanymi
ZATRUDNIMY ASYSTENTA DZIAŁU WSPÓŁPRACY Z SIECIĄ BIUR PODRÓŻY