Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. turystyki - biuro w Poznaniu
- Specjalista ds. turystyki Wakacje.pl Zabrze
- specjalista ds. obsługi klienta
- Specjalista d/s turystyki biuro franchisingowe...
- Szkolenie "Dostępność usług...
- Biuro podróży zatrudni Specjalistkę do spraw...
- Pilot wycieczek na Zakynthos
- pilot/tłumacz j. francuskiego
- Poszukuję pilotów na wyjazdy krajowe/zagraniczne
- Specjalista ds Turystyki Jaworzno
Zobacz także
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów lotniczych
TSUE rozpatrywał skargi Ryanair
Lufthansa podpisała długoterminowe porozumienie ze związkiem zawodowym pilotów
Lufthansa: mniej połączeń w sezonie zimowym
Jest porozumienie w sprawie jednolitej, europejskiej przestrzeni powietrznej
Komisja Europejska podjęła decyzję w sprawie pomocy publicznej dla Lufthansy
Komisja Europejska podjęła decyzję w sprawie pomocy publicznej dla linii lotniczych Lufthansa.
Komisja zatwierdziła niemieckie plany wniesienia wkładu w wysokości 6 miliardów euro w dokapitalizowanie Deutsche Lufthansa AG (DLH), spółki dominującej Grupy Lufthansa. Środek ten został zatwierdzony na mocy tymczasowych ram prawnych w zakresie pomocy państwa przyjętych przez Komisję w dniu 19 marca 2020 r., zmienionych w dniach 3 kwietnia i 8 maja 2020 r.
Środek służący dokapitalizowaniu stanowi część większego pakietu wsparcia, który obejmuje również gwarancję państwa dla pożyczki w wysokości 3 mld EUR, którą Niemcy planują przyznać przewoźnikowi, jako pomoc indywidualną w ramach niemieckiego programu pomocy zatwierdzonego przez Komisję decyzją z dnia 22 marca 2020 r.
Niemcy przeznaczą 6 mld euro na dokapitalizowanie Lufthansy, wraz z gwarancją państwową na kredyt w wysokości 3 mld euro. Ta znaczna kwota pomocy pomoże jej przetrwać obecny kryzys związany z koronawirusem, który szczególnie mocno uderzył w sektor lotniczy. Wiąże się to jednak z pewnymi ograniczeniami, między innymi w celu zapewnienia odpowiedniego wynagrodzenia dla państwa, a także z dalszymi środkami mającymi na celu ograniczenie zakłóceń konkurencji. W szczególności Lufthansa zobowiązała się do udostępnienia slotów, oraz dodatkowych aktywów na swoich lotniskach we Frankfurcie i Monachium, gdzie posiada znaczącą pozycję rynkową. Daje to konkurującym przewoźnikom możliwość wejścia na te rynki, zapewniając uczciwe ceny i większy wybór dla europejskich konsumentów - powiedziała odpowiedzialna za politykę konkurencji, wiceprzewodnicząca Komisji Margrethe Vestager.
Na podstawie tymczasowych ram prawnych Niemcy zgłosiły Komisji dokapitalizowanie Lufthansy kwotą 6 mld EUR. Plan ten obejmuje:
- 300 mln EUR udziału w kapitale własnym poprzez objęcie nowych udziałów przez państwo, co odpowiada 20 % kapitału zakładowego spółki
- ciche udziały w wysokości 4,7 mld EUR, charakteryzujące się cechami niewymienialnego instrumentu kapitałowego, oraz
- ciche udziały o wartości 1 mld EUR, posiadające cechy zamiennego instrumentu dłużnego.
Dokapitalizowanie zostanie sfinansowane przez Fundusz Stabilizacji Gospodarczej (Wirtschaftsstabilisierungsfond), specjalny fundusz ustanowiony przez Niemcy w celu zapewnienia wsparcia finansowego niemieckim przedsiębiorstwom dotkniętym epidemią wirusa koronawirusa.
W drugim kwartale 2020 r. państwa członkowskie i państwa trzecie wprowadziły ograniczenia w podróżowaniu niezbędne do stawienia czoła kryzysowi zdrowotnemu. Doprowadziło to do znacznego spadku liczby podróży, co miało istotny wpływ na całą branżę lotniczą, w tym na przewoźników grupy Lufthansa: Deutsche Lufthansa, Swiss International, Brussels Airlines, Austrian Airlines, Air Dolomiti, Eurowings, Germanwings, Edelweiss Air i SunExpress Deutschland.
Zdaniem Komisji, Lufthansa odgrywa istotną rolę w gospodarce niemieckiej, przede wszystkim dlatego, że zapewnia niezbędne usługi połączeniowe w Niemczech poprzez rozbudowaną sieć krajową. Zapewnia również łączność międzynarodową poprzez sieciowe linie lotnicze zlokalizowane w głównych węzłach komunikacyjnych, takich jak porty lotnicze w Monachium i Frankfurcie. Fracht lotniczy DLH wnosi również istotny wkład w handel zagraniczny, przyczyniając się do rozwoju niemieckiej gospodarki eksportowej i gwarantując wszystkim obywatelom stały przepływ towarów w tych trudnych czasach.
Komisja uznała, że niemiecki środek jest zgodny z art. 107 ust. 3 lit. b) TFUE oraz z warunkami określonymi w tymczasowych ramach prawnych przyjętych przez Komisję w dniu 19 marca 2020 r. i zmienionych w dniach 3 kwietnia 2020 r. i 8 maja 2020 r.
Pomoc nie może nie przekroczyć minimum niezbędnego do zapewnienia rentowności przewoźnika i nie będzie wykraczać poza przywrócenie pozycji kapitałowej sprzed wybuchu epidemii. Oceniając proporcjonalność środka polegającego na dokapitalizowaniu, Komisja wzięła pod uwagę potrzeby DLH w zakresie kapitału i płynności na poziomie grupy.
Pomoc ma zapobiec niewypłacalności Lufthansy, co miałoby poważne konsekwencje dla niemieckiego zatrudnienia, połączeń i obrotów w handlu zagranicznym. Państwo otrzyma odpowiednie wynagrodzenie za inwestycję, a ponadto istnieją dodatkowe mechanizmy zachęcające przewoźnika do odkupienia udziałów kapitałowych państwa oraz cichych udziałów.
Niemcy przedłożyły plan operacyjny opracowany przez zarząd przewoźnika, w celu umorzenia do 2026 r. zarówno pożyczki, jak i instrumentów służących dokapitalizowaniu. Niemcy zobowiązały się również do opracowania wiarygodnej strategii wyjścia w ciągu 12 miesięcy od przyznania pomocy, chyba że interwencja państwa zostanie do tego czasu, ograniczona do poziomu poniżej 25 % kapitału własnego. Jeżeli sześć lat po otrzymaniu pomocy w zakresie dokapitalizowania powstanie wątpliwość co do wyjścia państwa, Komisja zostanie powiadomiona o planie restrukturyzacji Lufthansy.
Do momentu całkowitego wyjścia państwa z trudnej sytuacji, Lufthansa podlega zakazowi wypłacania dywidend i wykupu akcji. Ponadto, dopóki nie zostanie umorzone co najmniej 75 % dokapitalizowania, stosuje się ścisłe ograniczenie wynagrodzenia kadry zarządzającej, w tym zakaz wypłacania premii.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
IATA: Jednolita europejska przestrzeń powietrzna to
Turyści zastosowali się do instrukcji touroperatora, ale nie zostali wpuszczeni na
Wymóg uzyskania pisemnej zgody pasażera stanowi warunek zwrotu kosztów w formie
Dział aktualności dnia:
Ruszyła budowa centrum symulatorowo-treningowego
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Starsze aktualności:
Plażowanie nad Bałtykiem, a polskie
Dwie gwiazdki Michelin w
Nowe osoby w Polskich Hotelach
Itaka wdraża nową stronę i
Linie KLM będą walczyć z
Czesi chętniej przyjeżdżają do
Przewoźnicy: przepisy dotyczące slotów na lotniskach muszą być
Turystyka rośnie, ale nie
Nabór do konkursu na Najlepszy Produkt
Podsumowanie MEETINGS WEEK Poland
Fiskus bacznie przygląda się gastronomii
Kraków Airport wprowadza dogoterapię dla bojących się latać
POT rusza z nową kampanią kulinarną
Ferie na stoku, czy pod palmami?
Rekordowy 2018 rok na Heathrow
Słowacja rozpoczęła znoszenie ograniczeń
Grupa Emirates zmniejsza straty
Enter Air wchodzi na rynek brytyjski
Pierwsze food trucki przyjechały pod Tatry
Rosyjscy turyści wrócą do Egiptu?
Kayak analizuje dodatkowe usługi w LCC
Branża turystyczna wchodzi w nową erę obsługi płatności
Jest szansa na dobre wyniki touroperatorów w sezonie
Rada Przedsiębiorczości: Rząd naruszył umowę społeczną
Jest porozumienie w sprawie jednolitej, europejskiej przestrzeni powietrznej
Mniej procentów, więcej jakości - jakie piwo wybierali Polacy?
Wydarzenia dla branży na Tour Salonie