Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Hotel*** w Austri
- Specjalisty ds. Turystyki
- Touroperator ETI - Przedstawiciel handlowy
- Praca w Chorzowie!
- Specjalista ds. obsługi biura z jęz. angielskim
- BP Itaka - Specjalista ds. Turystyki - Salon...
- Rezydent na Cyprze
- Praca dla miłośnika podróży Pszów
- Praca Pilot wycieczek
- Specjalista Ds. Turystyki Travelplanet Wrocław

Branża turystyczna wchodzi w nową erę obsługi płatności
Firmy z sektora turystycznego wydają rocznie 74,5 mld USD na zarządzanie płatnościami. Z nowego badania przeprowadzonego przez PYMNTS na zlecenie Amadeus wynika, że branża turystyczna chętnie wprowadza innowacje w płatnościach w celu zapewnienia bardziej spersonalizowanej obsługi i ograniczenia kosztów.
Innowacje w dziedzinie płatności nabierają tempa. W latach 2008-2016 w branży technologii finansowych (tzw. fintech) powstało przeszło 5000 firm, które przyciągnęły ponad 60 mld USD kapitału. Pomogło to wprowadzić szereg innowacji w dziedzinach takich jak: płatności zbliżeniowe i zabezpieczone kryptograficznie waluty cyfrowe do natychmiastowych płatności. Badanie przeprowadzone przez PYMNTS pokazuje, że branża turystyczna jest już gotowa na wejście w nową erę obsługi płatności.
W ramach badania przeprowadzono 78 rozmów z kierownikami ds. płatności pracującymi w hotelach, liniach lotniczych i u pośredników turystycznych. Wynika z nich, że istnieje coraz większa potrzeba innowacji w płatnościach. Ponad 95% respondentów planuje wprowadzenie w najbliższej przyszłości nowych rozwiązań płatniczych, a 14% chce wdrożyć "wiele takich rozwiązań". Wyjście naprzeciw potrzebom klientów oraz zapewnienie im bardziej indywidualnej obsługi to zdaniem respondentów główne czynniki napędzające innowacje.
Pomimo tych obiecujących perspektyw kierownicy ds. płatności za usługi turystyczne wskazują na dużą złożoność, jako barierę dla innowacji. Aż 85% firm odnotowało wzrost liczby akceptowanych metod płatności w ostatnich pięciu latach. Respondenci przyjmują średnio płatności realizowane za pomocą 9 metod, a w ostatnich kilku latach firmy dodały przeciętnie 3 nowe sposoby. Analogicznie, zdecydowana większość biur podróży (ponad 80%) współpracuje z 3-10 różnymi dostawcami usług płatniczych, co jeszcze bardziej zwiększa złożoność.
Branża turystyczna ma bardziej globalny charakter niż jakakolwiek inna. Wymaga zatem metod płatności dostosowanych do potrzeb klientów z różnych części świata oraz zgodności z lokalnymi przepisami prawa. Pomimo tych wyzwań jest jasne, że bardziej spersonalizowana obsługa klienta oraz innowacyjne rozwiązania płatnicze mogą zapewnić firmom działającym w branży przewagę nad konkurencją- mówi Tompkins.
Z badania wynika również, że firmy z branży turystycznej wydają średnio 5,3% swoich przychodów na zarządzanie płatnościami, w tym opłaty dla dostawców usług i inne koszty pośrednie. W skali całej branży chodzi o kolosalną sumę 74,5 mld USD. Mniejsze firmy płacą zdecydowanie wyższe prowizje. W przypadku firm osiągających przychody do 15 mln USD prowizje te stanowią 7,5% przychodu. Dla porównania biura podróży generujące ponad 1 mld USD przychodu rocznie, płacą 3,8%.
Badanie zostało zrealizowane przez portal PYMNTS w pierwszej połowie 2018 r. Rozmowy telefoniczne przeprowadzono z 78 kierownikami ds. płatności pracującymi w liniach lotniczych (9), hotelach (41) i u pośredników turystycznych (28). Respondenci pochodzili z przedsiębiorstw różnej wielkości, z których ponad 60% generuje przychody rzędu ponad 100 mln USD rocznie. Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie firmy Amadeus Payments, która obsługuje płatności o wartości ponad 117 mld USD rocznie dla ponad 1000 biur podróży.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
eSky: Polacy nie przestają
Dział aktualności dnia:
Lotniska regionalne odzyskały
Jeszcze jest taniej niż w last
Starsze aktualności:
Accor publikuje wyniki finansowe za I
Polska Izba Turystyki z Grupą MTP zorganizują targi turystyczne w
Jest porozumienie PAŻP i
Małopolska zainauguruje sezon turystyczny Festiwalem
Udany początek roku dla greckiej
PAŻP się ugina, ale czy to
Rosja zawieszona w prawach członka
Itaka rozpoczyna sprzedaż oferty zimowej
Warszawska Organizacja Turystyczna: ograniczenia lotów to duży cios dla
Północna Izba Gospodarcza: musimy krzyczeć, że wypoczynek w Polsce jest
Airbnb będzie musiał przekazywać dane dotyczące noclegów belgijskim organom
Lotnisko w Modlinie będzie mogło obsługiwać po 12 lotów
Fiskus bacznie przygląda się gastronomii
Kraków Airport wprowadza dogoterapię dla bojących się latać
Rosyjscy turyści wrócą do Egiptu?
Kayak analizuje dodatkowe usługi w LCC
Niewielki efekt strajku pilotów Ryanaira w Niemczech
Z jakich rezerwacji klienci nie mogą się wycofać?
szkolenia z systemów rezerwacji
Grupa Emirates zmniejsza straty
Enter Air wchodzi na rynek brytyjski
Pierwsze food trucki przyjechały pod Tatry
Mniej procentów, więcej jakości - jakie piwo wybierali Polacy?
Wydarzenia dla branży na Tour Salonie
Sejm przyjął ustawę o usługach turystycznych
Jest szansa na dobre wyniki touroperatorów w sezonie
Rada Przedsiębiorczości: Rząd naruszył umowę społeczną
POT rusza z nową kampanią kulinarną
Ferie na stoku, czy pod palmami?
Rekordowy 2018 rok na Heathrow
POT nagradza dobre praktyki w turystyce wiejskiej
KARTHAGE AIRLINES proszę o opinie!!
