TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Turystyka krajowa dominuje w wyszukiwarce Google

Jak epidemia wpłynęła za zachowania turystów w sieci? Czego najczęściej szukali?


Odpowiedź na te pytania padły, podczas zorganizowanej przez Google wideokonferencji "Branża turystyczna w czasie pandemii".

Antoni Andruszkiewicz z Google wskazywał, że w wynikach wyszukiwania, w dobie ograniczeń przemieszczania się odbijała się tęsknota za podróżami. Fraza "kiedy będzie można podróżować za granicę" była wyszukiwana 20 razy częściej. Po ogłaszaniu informacji o luzowaniu ograniczeń i umozliwieniu powtórnych podróży, nastąpił wzrost wyszukiwań dotyczących konkretnego kraju. W Austrii zaobserwowano wzrost takich wyszukiwań aż o 30 proc., w Danii o 10 proc.

Zamknięcie miało wpływ na zainteresowanie podróżami. W kwietniu, analitycy Google'a zauważyli 41 proc. spadku wyszukiwań zapytań o zakwaterowanie. W maju nastąpiło odbicie i w połowie maja zaobserwowano wzrosty o ok. 16 proc., w ujęciu tydzień do tygodnia.

Co ciekawe, izolacja i ograniczenia nie wpłynęły na ilość wyszukiwań dotyczących atrakcji turystycznych. Analitycy zauważyli nawet niewielki, 4-procentowy wzrost. Zmianie uległ natomiast rodzaj wyszukiwanych atrakcji, częściej szukano informacji dotyczących atrakcji na łonie natury (parki narodowe, mniej popularne pasma górskie), niż w miastach.

Zauważono wyraźny wzrost zapytań o podróże krajowe. W maju 2019 r., stanowiły one 60 proc., zapytań o podróże w wyszukiwarce Google, a w maju 2020 r., ich udział w ogóle zapytań turystycznych wzrósł do 84 proc. Natomiast jeśli chodzi o podróże zagraniczne, to zauważono spory wzrost zapytań o bezpieczeństwo, np " Turcja koronawirus wakacje". W statystykach Google widoczne jest też zainteresowanie przyszłorocznymi wyjazdami. Widocznie rosnącym trendem w tym roku jest hasło agroturystyka. Wyszukiwania haseł z tą frazą zaczęły rosnąć od końca kwietnia, nawet o 45 proc.

W zapytaniach dotyczących zakwaterowania dalej dominowały hotele, choć z odrobinę mniejszą przewagą. W maju 2019 r. 87 proc. zapytań o noclegi dotyczyło hotele, a 13 proc. - różnych form wynajmu wakacyjnego. Po wybuchu epidemii wzrosła także ilość zapytań o domki letniskowe.

Przez epidemię nasilił się trend wyszukiwania miejsc wypoczynku położonych blisko miejsca zamieszkania. Nie jest to jednak nic nowego i jest on widoczny już od 2016 r., nie tylko w Polsce.

Jak przekonywali przedstawiciele Google'a zapytania dotyczące podróży, zaczynają wracać do poziomu sprzed epidemii. W czerwcu liczba wyszukiwań poświęconym podróżom wzrosła o 46 proc., w porównaniu do maja.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
google turystyka trendy podróże


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję