Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Pilot wycieczek szkolnych (Katowice i okolice)
- Product Manager at Rolfs Flyg & Buss
- Specjalista ds. Turystyki
- Pilot Słowenia 15-21.09.2024
- Specjalista / Specjalistka ds. Turystyki
- Przewodnik po Rzymie
- Travel designer
- Pilot Londyn-Oxford-Windsor-Brighton-Bruksela
- KRAKÓW - specjalista ds. organizacji wyjazdów...
- Specjalista ds. Turystyki Itaka Galeria Łódzka
Turystyka krajowa dominuje w wyszukiwarce Google
Jak epidemia wpłynęła za zachowania turystów w sieci? Czego najczęściej szukali?
Odpowiedź na te pytania padły, podczas zorganizowanej przez Google wideokonferencji "Branża turystyczna w czasie pandemii".
Antoni Andruszkiewicz z Google wskazywał, że w wynikach wyszukiwania, w dobie ograniczeń przemieszczania się odbijała się tęsknota za podróżami. Fraza "kiedy będzie można podróżować za granicę" była wyszukiwana 20 razy częściej. Po ogłaszaniu informacji o luzowaniu ograniczeń i umozliwieniu powtórnych podróży, nastąpił wzrost wyszukiwań dotyczących konkretnego kraju. W Austrii zaobserwowano wzrost takich wyszukiwań aż o 30 proc., w Danii o 10 proc.
Zamknięcie miało wpływ na zainteresowanie podróżami. W kwietniu, analitycy Google'a zauważyli 41 proc. spadku wyszukiwań zapytań o zakwaterowanie. W maju nastąpiło odbicie i w połowie maja zaobserwowano wzrosty o ok. 16 proc., w ujęciu tydzień do tygodnia.
Co ciekawe, izolacja i ograniczenia nie wpłynęły na ilość wyszukiwań dotyczących atrakcji turystycznych. Analitycy zauważyli nawet niewielki, 4-procentowy wzrost. Zmianie uległ natomiast rodzaj wyszukiwanych atrakcji, częściej szukano informacji dotyczących atrakcji na łonie natury (parki narodowe, mniej popularne pasma górskie), niż w miastach.
Zauważono wyraźny wzrost zapytań o podróże krajowe. W maju 2019 r., stanowiły one 60 proc., zapytań o podróże w wyszukiwarce Google, a w maju 2020 r., ich udział w ogóle zapytań turystycznych wzrósł do 84 proc. Natomiast jeśli chodzi o podróże zagraniczne, to zauważono spory wzrost zapytań o bezpieczeństwo, np " Turcja koronawirus wakacje". W statystykach Google widoczne jest też zainteresowanie przyszłorocznymi wyjazdami. Widocznie rosnącym trendem w tym roku jest hasło agroturystyka. Wyszukiwania haseł z tą frazą zaczęły rosnąć od końca kwietnia, nawet o 45 proc.
W zapytaniach dotyczących zakwaterowania dalej dominowały hotele, choć z odrobinę mniejszą przewagą. W maju 2019 r. 87 proc. zapytań o noclegi dotyczyło hotele, a 13 proc. - różnych form wynajmu wakacyjnego. Po wybuchu epidemii wzrosła także ilość zapytań o domki letniskowe.
Przez epidemię nasilił się trend wyszukiwania miejsc wypoczynku położonych blisko miejsca zamieszkania. Nie jest to jednak nic nowego i jest on widoczny już od 2016 r., nie tylko w Polsce.
Jak przekonywali przedstawiciele Google'a zapytania dotyczące podróży, zaczynają wracać do poziomu sprzed epidemii. W czerwcu liczba wyszukiwań poświęconym podróżom wzrosła o 46 proc., w porównaniu do maja.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Jak turyści szukają informacji o podróżach
[2020-06-20 11:58 5.173.173.*]
Polska to ceny z kosmosu, nad morzem bardzo drogo, a pogoda kapryśna, nie mówiąc o Bałtyku. Szkoda kasy odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
ETC: Turystyka potrzebuje systemu zarządzania
Dział hotele, pensjonaty:
ETC: Turystyka potrzebuje systemu zarządzania
Starsze aktualności:
Polacy rzadziej jadają posiłki poza
Hilton uznany za najlepsze miejsce do
Turystyka może stać się głównym źródłem przychodów dla
UE ujednolici przepisy dotyczące krótkoterminowego
W Krakowie powstaje nowy szlak
Emirates chwali się dobrymi
Gdzie Polacy jadą z biurami na Boże
Grecja z nowym planem dla
Kolejne kraje bliżej członkostwa w
Airbnb zazdrości hotelom i zmierza do profesjonalizacji
Zmiany w zarządzie spółki hotelarskiej
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej historii
Wejdą w życie nowe zasady nazewnictwa alkoholi w UE
Branża noclegowa niegotowa na Lex Kamilek
Schroniska młodzieżowe z Niemiec szukają nowych klientów
Popyt na razie zawodzi optymistycznie nastawionych organizatorów
Sprzedajesz polisy? Pamiętaj o OWU
Światowa Organizacja Turystyki rozpoczyna współpracę z UEFA
Berlińska grupa hostelowa podsumowuje 2018 rok
Emirates uruchamiają powietrzne taksówki
ERGO Ubezpieczenia Podróży chroni klientów również w pandemii
Program inwestycji dla branży turystyka, horeca i kultura
Nekera promowana przez nową gwiazdę