Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Zobacz także
Black Friday 2025: podróże to nowa elektronika - mniej rzeczy, więcej wspomnień?
ECTAA: poprawka do dyrektywy turystycznej lepsza, ale wątpliwości nadal są
Accor pokazuje trendy w rezerwacjach na 2025
Zapał Europejczyków do podróży nie słabnie
Turystyka krajowa dominuje w wyszukiwarce Google
Jak epidemia wpłynęła za zachowania turystów w sieci? Czego najczęściej szukali?
Odpowiedź na te pytania padły, podczas zorganizowanej przez Google wideokonferencji "Branża turystyczna w czasie pandemii".
Antoni Andruszkiewicz z Google wskazywał, że w wynikach wyszukiwania, w dobie ograniczeń przemieszczania się odbijała się tęsknota za podróżami. Fraza "kiedy będzie można podróżować za granicę" była wyszukiwana 20 razy częściej. Po ogłaszaniu informacji o luzowaniu ograniczeń i umozliwieniu powtórnych podróży, nastąpił wzrost wyszukiwań dotyczących konkretnego kraju. W Austrii zaobserwowano wzrost takich wyszukiwań aż o 30 proc., w Danii o 10 proc.
Zamknięcie miało wpływ na zainteresowanie podróżami. W kwietniu, analitycy Google'a zauważyli 41 proc. spadku wyszukiwań zapytań o zakwaterowanie. W maju nastąpiło odbicie i w połowie maja zaobserwowano wzrosty o ok. 16 proc., w ujęciu tydzień do tygodnia.
Co ciekawe, izolacja i ograniczenia nie wpłynęły na ilość wyszukiwań dotyczących atrakcji turystycznych. Analitycy zauważyli nawet niewielki, 4-procentowy wzrost. Zmianie uległ natomiast rodzaj wyszukiwanych atrakcji, częściej szukano informacji dotyczących atrakcji na łonie natury (parki narodowe, mniej popularne pasma górskie), niż w miastach.
Zauważono wyraźny wzrost zapytań o podróże krajowe. W maju 2019 r., stanowiły one 60 proc., zapytań o podróże w wyszukiwarce Google, a w maju 2020 r., ich udział w ogóle zapytań turystycznych wzrósł do 84 proc. Natomiast jeśli chodzi o podróże zagraniczne, to zauważono spory wzrost zapytań o bezpieczeństwo, np " Turcja koronawirus wakacje". W statystykach Google widoczne jest też zainteresowanie przyszłorocznymi wyjazdami. Widocznie rosnącym trendem w tym roku jest hasło agroturystyka. Wyszukiwania haseł z tą frazą zaczęły rosnąć od końca kwietnia, nawet o 45 proc.
W zapytaniach dotyczących zakwaterowania dalej dominowały hotele, choć z odrobinę mniejszą przewagą. W maju 2019 r. 87 proc. zapytań o noclegi dotyczyło hotele, a 13 proc. - różnych form wynajmu wakacyjnego. Po wybuchu epidemii wzrosła także ilość zapytań o domki letniskowe.
Przez epidemię nasilił się trend wyszukiwania miejsc wypoczynku położonych blisko miejsca zamieszkania. Nie jest to jednak nic nowego i jest on widoczny już od 2016 r., nie tylko w Polsce.
Jak przekonywali przedstawiciele Google'a zapytania dotyczące podróży, zaczynają wracać do poziomu sprzed epidemii. W czerwcu liczba wyszukiwań poświęconym podróżom wzrosła o 46 proc., w porównaniu do maja.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Jak turyści szukają informacji o podróżach
[2020-06-20 11:58 5.173.173.*]
Polska to ceny z kosmosu, nad morzem bardzo drogo, a pogoda kapryśna, nie mówiąc o Bałtyku. Szkoda kasy odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Enter Air podpisuje rekordową umowę z
Loty na Sylwestra średnio za ponad
Większość Polaków przywita Nowy Rok w
Dział hotele, pensjonaty:
Nad Bałtykiem Święta szansą na dobry koniec
IGHP: listopad z lepszymi wynikami niż rok
Starsze aktualności:
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Ryanair planuje przewiezienie 20 mln
eSky zachęca do wczesnego planowania
MSiT chce 10 strategii dla
Zmiany w zarządzie spółki hotelarskiej
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej historii
Skytrax wybrał najlepsze lotniska w 2025 roku
Na turystyce krajowej też można zarobić
Czy lipiec był przychylnym miesiącem dla branży turystycznej?
Egipt zacznie wymagać testów PCR także od turystów
Światowa Organizacja Turystyki rozpoczyna współpracę z UEFA
Berlińska grupa hostelowa podsumowuje 2018 rok
Wejdą w życie nowe zasady nazewnictwa alkoholi w UE
Branża noclegowa niegotowa na Lex Kamilek
Schroniska młodzieżowe z Niemiec szukają nowych klientów
Popyt na razie zawodzi optymistycznie nastawionych organizatorów
Sprzedajesz polisy? Pamiętaj o OWU
