Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Biuro Podróży Elit Tours
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
Na co zwracać uwagę przy ubezpieczaniu hotelu?
Jak ubezpieczyć hotel lub pensjonat? Budynek i ruchomości lub w przypadku dzierżawy nakłady inwestycyjne poniesione w celu dostosowania wnętrz do działalności noclegowej, to tylko początek.
Hotel czy pensjonat są traktowane jak nieruchomości komercyjne, jednak ograniczenie się w ubezpieczeniu tylko do podstawowej ochrony w tym zakresie to częsty błąd ze strony właścicieli lub zarządzających. Prowadząc tego rodzaju biznes musimy jednak pamiętać, że nie tylko pokoje dla gości, ale także całe zaplecze to ważne elementy jego działania. Przygotowując się do zawarcia ubezpieczenia warto sięgnąć do spisu mienia ruchomego lub środków trwałych - znajdziemy tam takie rzeczy jak meble, sprzęt łazienkowy, kuchenny oraz biurowy. Opierając się na tych dokumentach zapewnimy możliwość prowadzenia działalności także w sytuacji, gdy padniemy ofiarą nie tylko nieszczęśliwego wypadku, ale także wtedy gdy dotknie nas kradzież lub rabunek, np. komputerów, które pozwalają na prowadzenie działalności - mówi Marcin Pabiś, Dyrektor Biura Ubezpieczeń Majątkowych Concordii Ubezpieczenia.
W zakres ubezpieczenia majątku można również wpisać ryzyko utraty gotówki, także spowodowanej zdarzeniem losowym, np. zalaniem czy pożarem. Zdarzeń, które mogą zagrozić ciągłości biznesowej jest wiele, dlatego warto rozważyć wariant zapewniający ochronę od wszystkich ryzyk.
Kapitałem, który decyduje często o sukcesie w branży noclegowej, jest trudne do wyceny poczucie bezpieczeństwa gości. Ochrona ubezpieczeniowa mienia, które ze sobą przywożą to element, który ma na pewno na to wpływ. Można je chronić np. w sytuacji kradzieży z pokoju hotelowego, ale także wtedy, gdy ulegnie uszkodzeniu w wyniku nieumyślnego działania pracowników.
Ubezpieczenie OC w zawodzie hotelarza pozwala ustrzec się finansowych skutków wielu niechcianych zdarzeń, które, na tle klasycznego ubezpieczenia OC, wyróżnia też zabezpieczenie odpowiedzialności za utratę lub uszkodzenie rzeczy wniesionych przez gości na teren prowadzonej działalności, a więc np. za skradziony bagaż. Warto pamiętać o tym, że chroni ono nas także wtedy, gdy szkoda będzie dotyczyła np. zatrucia pokarmowego - wyjaśnia Marcin Pabiś.
A co zrobić, gdy czyli 4 pytania do Marcina Pabisia, eksperta Concordii Ubezpieczenia:
Czy ubezpieczenie może nas chronić także gdy musimy odwołać rezerwację lub imprezę okolicznościową?
Odwołanie przez hotel rezerwacji to ryzyko, które realnie występuje w branży hotelarskiej. Dzieje się tak wtedy, gdy pracownik hotelu błędnie zarezerwuje jeden pokój dla dwóch różnych osób lub w wyniku nagłego i nieprzewidzianego zdarzenia, np. zalania w hotelu. Jeśli wpiszemy w polisę klauzulę "czyste straty finansowe", wówczas wszelkie roszczenia gości w związku z tego rodzaju szkodą, również można pokryć w ramach ubezpieczenia. Należy jednak pamiętać, że szkodą w rozumieniu prawa cywilnego nie są kwoty, które goście hotelowi wydali na rezerwację, ale wszelkie dodatkowe koszty, które pojawiły się w związku ze zdarzeniem, takie jak koszty ponownej rezerwacji biletów, koszty poszukiwania nowego miejsca hotelowego itp.
Czy można ubiegać się o odszkodowanie, gdy gość lub pracownik stłucze kryształowe lustro
Ochrona szyb, luster oraz innych szklanych elementów to stały element wielu polis dla branży hotelarskiej. W przypadku ich zniszczenia czy to przez pracownika, czy też przez gościa hotelowego, firma ubezpieczeniowa pokrywa lub zwraca koszty poniesione w związku z naprawą takich elementów.
Rzeczy zostawione w szatni, często są narażone na kradzież, zaginięcie lub zniszczenie, czy można je jakoś chronić w ramach ubezpieczenia?
Pomyłka przy wydawaniu nakryć wierzchnich wystarczy, aby z szatni zginął płaszcz lub na przykład drogie futro. Równie prawdopodobne jest uszkodzenie lub zniszczenie walizki pozostawionej w szatni hotelowej. Można się jednak uchronić przed dotkliwymi skutkami takich zdarzeń i niezadowoleniem gości hotelowych. Wystarczy, że przy ubezpieczeniu firmy, właściciel hotelu rozszerzy polisę o szkody w rzeczach pod kontrolą oraz zadba o OC (odpowiedzialność cywilna) za szkody w rzeczach wniesionych.
A co jeśli podczas imprezy organizowanej na terenie hotelu dojdzie do wypadku?
W takiej sytuacji hotelarz chroniony jest w ramach ubezpieczenia OC, jeżeli rozszerzy zakres ochrony ubezpieczeniowej o szkody powstałe w związku z organizacją imprez.
Komentarze
Tagi:
Dział hotele, pensjonaty:
Nad Bałtykiem Święta szansą na dobry koniec
Starsze aktualności:
Picie na stokach potępiane
ACI EUROPE: Potrzebujemy zabezpieczenia przyszłości
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
IGHP: luty lepszy od stycznia, ale dalej niesatysfakcjonujący
500 plus dla turystyki: hit czy kit?
Chorwacja: pożary lasów zagrożeniem dla turystów
Wakacje.pl rozszerzają działalność
Wyższe ceny wyjazdów do wszystkich najpopularniejszych kierunków turystycznych
Czy eSky namiesza organizatorom?
Kilkaset nowych pokoi w sieci hotelowej zarządzanej przez Mouzenidis Travel
Rodzinne wyjazdy to kompromisy
Projekt ustawy o Polskim Bonie Turystycznym trafił do Sejmu
Polska Wschodnia - tanie pożyczki dla turystyki
IATA: Najgorszy rok w historii lotnictwa
Sabre pomoże zoptymalizować siatkę połączeń WizzAir
FlixBus nawiązał współpracę z kolejnymi polskimi spółkami przewozowymi
Rekordowa liczba turystów w Dubaju
POT pozyskała środki unijne na promocję turystyki wiejskiej
Brytyjski Wizz Air rozpoczął działalność
AirHelp: Prognozy na nadchodzące lato zwiastują zakłócenia
