Ogłoszenia
Ogłoszenia
- PILOTAŻ WŁOCHY
- Praca w biurze podróży
- TUI Sosnowiec zatrudni na stanowiskoSpecjalisty...
- Misja Travel rekrutuje - asystent działu sprzedaży
- specjalista d/s sprzedaży imprez turystycznych
- Rezydent Turystyczny w Bułgarii
- Animator dla dzieci - TUNEZJA
- PRACA W TURCJI
- Salon Firmowy Itaka Tychy
- Salon Firmowy Rainbow Oświęcim

Chińscy milenialsi zwiększają wydatki na turystykę
Z siódmego, corocznego raportu Hotels.com, wynika, że chińscy milenialsi na podróże wydają o 80% więcej niż w poprzednim roku.
Dostęp do zaawansowanych technologii, ryzykownych atrakcji, egzotycznej kuchni i wszystko co dobrze prezentuje się na portalach społecznościowych to główne kryteria wyboru destynacji podróży. Wakacje w klimacie paryskich katakumb czy Wrót Piekieł w Turkmenistanie wybiera ponad połowa chińskich respondentów a 40% z nich kieruje się zabobonami przy wyborze wystroju czy też położenia hotelowego pokoju.
Badanie pt. Chinese International Travel Monitor (CITM) poświęcone podróżom zagranicznym Chińczyków opublikowane przez Hotels.com ujawniło, że chińscy milenialsi wydali o 80% więcej niż w zeszłym roku. Inspiracją dla ich wyjazdów są media społecznościowe. Podczas wypraw szukają ekstremalnych doznań, egzotycznych przysmaków oraz hoteli wyposażonych w nowoczesne technologie czy nawet coworkingi. Popkultura, kino i telewizja (62%) to główne źródła ich inspiracji. I mimo, że nadal najmilej widziani czują się w azjatyckich krajach, za cele podróży wybierają m.in. USA, Francję, Makau, Australię i Niemcy.
W 2017 r. selfie i relacje z wypraw stanowiły istotny element podróży chińskich milenialsów. 63% z nich wykorzystywało selfie do zdobywania lajków i budowania własnej marki w mediach społecznościowych. Zapytani, dlaczego zaawansowana technologia przydawała się podczas podróży, 15% chińskich respondentów doceniło ją za to, że zwiększała ich obecności w mediach społecznościowych.
Choć milenialsi kierują trendami w mediach społecznościowych, według raportu żadne pokolenie nie pozostaje nieczułe na siłę przyciągania mediów społecznościowych. Ogółem 52% podróżujących z Chin było zafascynowanych treściami aktualności w mediach społecznościowych, a jedna trzecia starszego pokolenia twierdziła, że na ich decyzje o podróżach i związane z nimi zachowania wpływ miały ich obeznane z cyfrowym światem dzieci - komentuje Nelson Allen, dyrektor generalny marki Hotels.com na Azję i Pacyfik.
Ponad jedną trzecią podróżujących z Chin przyciąga frywolna atmosfera imprez w Makau, Bangkoku, Amsterdamie czy Las Vegas. Na wczasy wybierają się poza sezonem a na planowanie poświęcają dużo mniej czasu, niż w poprzednich latach. Ponadto, chińscy milenialsi lubią podróżować z duszą na ramieniu - prawie połowa z nich chciałaby odwiedzić Wrota Piekieł w Turkmenistanie, a ponad jedna trzecia - katakumby paryskie.
Statystyki pokazują również, że częściej niż starsze pokolenie, milenialsi poświęcają uwagę przesądom i zabobonom. 40% z nich unika luster umieszczonych naprzeciw łóżka (w porównaniu z 35% w przypadku pokolenia ich rodziców). Nie chcą być również zakwaterowani na końcu korytarza (41% w porównaniu z 35%) i niechętne mieszkają na czwartym lub siódmym piętrze (20% w porównaniu z 12%).
Wyjątkowe podróże dopełniają niepowtarzalne hotele. Pobyt w nietypowym obiekcie był ważny dla ponad połowy podróżujących, dla których niestandardowe i niezależne hotele o lokalnym kolorycie były atrakcyjniejsze (55%) niż hotele z dużą liczbą gwiazdek. Kolejne 33% zarezerwowało hotele butikowe, 23% - ekologiczne hotele, a 21% - hotele dysponujące najnowocześniejszymi technologiami.
Głodni autentycznych doświadczeń, przekuwają słowa w czyny - wolą degustowanie egzotycznych lokalnych przysmaków (69%) i przeczesywanie ulic w poszukiwaniu autentycznych lokalnych produktów (43%) od kupowania luksusowych przedmiotów (38%).
Podczas podróży chińscy milenialsi nie wahają się również korzystać z rozwiązań cyfrowych. Dla pokolenia, które żyje w biegu, łączność i wydajność mają kluczowe znaczenie. Z tego powodu miejsca do coworkingu (39%), technologia sterowana głosowo (38%), rezerwowanie dostępu do wirtualnej rzeczywistości (38%), obsługa klienta świadczona przez roboty (32%), dostęp do pokoju obsługiwanego przez telefon komórkowy (31%) i pomieszczenia, z których można prowadzić live streaming w mediach społecznościowych (26%), stanowią dla nich pożądane dodatkowe opcje oferowane przez hotele.
Choć podróżują po całym świecie i zbierają kolejne pieczątki w paszportach, wciąż najbardziej mile widziani czują się w Azji. W rankingu krajów najbardziej przyjaznych dla podróżujących z Chin znalazło się sześć krajów z tego regionu, a pierwszą lokatę zajmuje Japonia.
Nie znaczy to jednak, że ich zdaniem niczego już nie można zmienić na lepsze! Podróżującym z Chin szczególnie zależało na możliwości skanowania kodów QR za pośrednictwem WeChat i akceptacji płatności przez komórkę. Tymczasem sposoby rezerwacji nie były dostosowane do potrzeb jednej trzeciej podróżnych, którzy udoskonaleń oczekiwali pod względem lokalnych środków transportu oraz przewodników i pracowników hoteli posługujących się mandaryńskim.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
SGTiH Vistula wyróżniła
Tradycyjne modele sprzedaży
Rok 2023 będzie udany według
Dział hotele, pensjonaty:
Gromada podpisała porozumienie z
Polskiego klienta wygania z hoteli inflacja i
Hyatt Place Kraków laureatem
Starsze aktualności:
GlobalData o powrocie polskiej turystyki wyjazdowej do poziomu sprzed
Barmanka z Krakowa wygrała polską edycję World
Grecja zrzuciła maski, choć nie
TUgether chce zbadać kondycję przemysłu
Ecco Holiday zakończyło kolejną edycję spotkań z kluczowymi
30 krajów zgłosiło się do sieci stworzonej przez UNWTO i
Linie flydubai uruchomią specjalne połączenia dla kibiców
Sfinks Polska z wyższą sprzedażą niż przed
Nowy dyrektor generalny Maltańskiej Organizacji
Hotel Kristoff dołącza do grupy Polskie Hotele
Europa Ubezpieczenia z nowym
Rząd powołuje Polską Grupę Lotniczą
Ożywienie niemieckiej przyjazdówki
Wielkanocny spadek sprzedaży w biurach podróży?
Cyfryzacja przyszłością turystyki?
Wyjazdy na Sycylię i Korfu tańsze niż przed tygodniem
Jesienne wyjazdy we własnym zakresie
Restauracja w Renaissance Warsaw Airport Hotel najlepsza w sieci Renaissance
Jak zmieniają się ceny wrześniowych wyjazdów?
Komisja Europejska zaaprobowała niemieckie programy pomocy dla przedsiębiorców
Polacy coraz chętniej sięgają po wina z wyższej półki
Turyści już nie pojeżdżą na słoniach w Angkor Wat
Prezydent podpisał ustawę o PNR
Port lotniczy Lublin z nowym połączeniem
Jakie kierunki najpopularniejsze w Neckermannie?
POT rozpoczyna program autocertyfikacji obiektów noclegowych
Wrześniowe wyjazdy droższe niż przed rokiem
Rozpoczyna się festiwal Opolski Bifyj
Czarnogóra przywraca część ograniczeń
Niezadowolona turystka na własną rękę zmieniła hotel - sprawa trafiła do sądu
Malejące przeceny powinny niedługo pozwolić odetchnąć touroperatorom