Chińscy milenialsi zwiększają wydatki na turystykę
Z siódmego, corocznego raportu Hotels.com, wynika, że chińscy milenialsi na podróże wydają o 80% więcej niż w poprzednim roku.
Dostęp do zaawansowanych technologii, ryzykownych atrakcji, egzotycznej kuchni i wszystko co dobrze prezentuje się na portalach społecznościowych to główne kryteria wyboru destynacji podróży. Wakacje w klimacie paryskich katakumb czy Wrót Piekieł w Turkmenistanie wybiera ponad połowa chińskich respondentów a 40% z nich kieruje się zabobonami przy wyborze wystroju czy też położenia hotelowego pokoju.
Badanie pt. Chinese International Travel Monitor (CITM) poświęcone podróżom zagranicznym Chińczyków opublikowane przez Hotels.com ujawniło, że chińscy milenialsi wydali o 80% więcej niż w zeszłym roku. Inspiracją dla ich wyjazdów są media społecznościowe. Podczas wypraw szukają ekstremalnych doznań, egzotycznych przysmaków oraz hoteli wyposażonych w nowoczesne technologie czy nawet coworkingi. Popkultura, kino i telewizja (62%) to główne źródła ich inspiracji. I mimo, że nadal najmilej widziani czują się w azjatyckich krajach, za cele podróży wybierają m.in. USA, Francję, Makau, Australię i Niemcy.
W 2017 r. selfie i relacje z wypraw stanowiły istotny element podróży chińskich milenialsów. 63% z nich wykorzystywało selfie do zdobywania lajków i budowania własnej marki w mediach społecznościowych. Zapytani, dlaczego zaawansowana technologia przydawała się podczas podróży, 15% chińskich respondentów doceniło ją za to, że zwiększała ich obecności w mediach społecznościowych.
Choć milenialsi kierują trendami w mediach społecznościowych, według raportu żadne pokolenie nie pozostaje nieczułe na siłę przyciągania mediów społecznościowych. Ogółem 52% podróżujących z Chin było zafascynowanych treściami aktualności w mediach społecznościowych, a jedna trzecia starszego pokolenia twierdziła, że na ich decyzje o podróżach i związane z nimi zachowania wpływ miały ich obeznane z cyfrowym światem dzieci - komentuje Nelson Allen, dyrektor generalny marki Hotels.com na Azję i Pacyfik.
Ponad jedną trzecią podróżujących z Chin przyciąga frywolna atmosfera imprez w Makau, Bangkoku, Amsterdamie czy Las Vegas. Na wczasy wybierają się poza sezonem a na planowanie poświęcają dużo mniej czasu, niż w poprzednich latach. Ponadto, chińscy milenialsi lubią podróżować z duszą na ramieniu - prawie połowa z nich chciałaby odwiedzić Wrota Piekieł w Turkmenistanie, a ponad jedna trzecia - katakumby paryskie.
Statystyki pokazują również, że częściej niż starsze pokolenie, milenialsi poświęcają uwagę przesądom i zabobonom. 40% z nich unika luster umieszczonych naprzeciw łóżka (w porównaniu z 35% w przypadku pokolenia ich rodziców). Nie chcą być również zakwaterowani na końcu korytarza (41% w porównaniu z 35%) i niechętne mieszkają na czwartym lub siódmym piętrze (20% w porównaniu z 12%).
Wyjątkowe podróże dopełniają niepowtarzalne hotele. Pobyt w nietypowym obiekcie był ważny dla ponad połowy podróżujących, dla których niestandardowe i niezależne hotele o lokalnym kolorycie były atrakcyjniejsze (55%) niż hotele z dużą liczbą gwiazdek. Kolejne 33% zarezerwowało hotele butikowe, 23% - ekologiczne hotele, a 21% - hotele dysponujące najnowocześniejszymi technologiami.
Głodni autentycznych doświadczeń, przekuwają słowa w czyny - wolą degustowanie egzotycznych lokalnych przysmaków (69%) i przeczesywanie ulic w poszukiwaniu autentycznych lokalnych produktów (43%) od kupowania luksusowych przedmiotów (38%).
Podczas podróży chińscy milenialsi nie wahają się również korzystać z rozwiązań cyfrowych. Dla pokolenia, które żyje w biegu, łączność i wydajność mają kluczowe znaczenie. Z tego powodu miejsca do coworkingu (39%), technologia sterowana głosowo (38%), rezerwowanie dostępu do wirtualnej rzeczywistości (38%), obsługa klienta świadczona przez roboty (32%), dostęp do pokoju obsługiwanego przez telefon komórkowy (31%) i pomieszczenia, z których można prowadzić live streaming w mediach społecznościowych (26%), stanowią dla nich pożądane dodatkowe opcje oferowane przez hotele.
Choć podróżują po całym świecie i zbierają kolejne pieczątki w paszportach, wciąż najbardziej mile widziani czują się w Azji. W rankingu krajów najbardziej przyjaznych dla podróżujących z Chin znalazło się sześć krajów z tego regionu, a pierwszą lokatę zajmuje Japonia.
Nie znaczy to jednak, że ich zdaniem niczego już nie można zmienić na lepsze! Podróżującym z Chin szczególnie zależało na możliwości skanowania kodów QR za pośrednictwem WeChat i akceptacji płatności przez komórkę. Tymczasem sposoby rezerwacji nie były dostosowane do potrzeb jednej trzeciej podróżnych, którzy udoskonaleń oczekiwali pod względem lokalnych środków transportu oraz przewodników i pracowników hoteli posługujących się mandaryńskim.
Komentarze
Już pół roku krakowska branża turystyczna dyskutuje z urzędem miasta na temat usprawnienia ruchu turystycznego w Krakowie, a także przepisów, utrudniających funkcjonowanie przedsiębiorcom. Tego tematu nie zabrakło także na IX Konferencji Turystyczno...
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Aerofłot dokładniej skontroluje pracę
Dział hotele, pensjonaty:
Best Western przejął międzynarodową
Wyniki konkursu Perfect SPA Awards
Starsze aktualności:
Kandydaci na prezydenta Krakowa opowiadają o pomysłach na
Rośnie zapotrzebowanie na kontrolerów ruchu
Barmani zmierzyli się w World Class
Koleje Dolnośląskie będą szkolić maszynistów na
Przedłużono stan wyjątkowy w
Jak prezentuje się start przyszłorocznej
W biurach podróży końcówka Lata 2018 należy do
Światowa Organizacja Turystyki zastanawiała się jak zarządzać nowoczesnymi
Zamek w Chęcinach liczy na turystyczny
Sezon lato 2019 rozbudził już kilka
Podziemna trasa pod Zamkiem Książ
SITE Poland powołuje komisję ds. incentive
Turystyka w Krakowie zasługuje na lepsze
Rząd powołuje Polską Grupę Lotniczą
Prezydent podpisał ustawę o PNR
Jakie kierunki najpopularniejsze w Neckermannie?
Sąd wypowiedział się o dopuszczalności cesji roszczeń za opóźnienie samolotu
Rośnie rola Turcji i Egiptu w polskiej turystyce wyjazdowej
Japoński hotel zwalnia połowę... robotów
Nowy parking przy lotnisku we Wrocławiu
SPRZEDAM KONTENER(PRZYCZEPA) GASTRONOMICZNA
Wielkanocny spadek sprzedaży w biurach podróży?
Niezadowolona turystka na własną rękę zmieniła hotel - sprawa trafiła do sądu
Ile zarobił Orbis w pierwszym półroczu?
Bez wsparcia nie da się wypromować nowego kierunku
Przekazanie systemu opłat drogowych do GITD to duże ryzyko?
Greccy hotelarze zaniepokojeni
Cyfryzacja przyszłością turystyki?
Malejące przeceny powinny niedługo pozwolić odetchnąć touroperatorom
Organizacje branżowe domagają się regulacji mających ograniczyć strajki
Wyróżniono Ambasadorów Kongresów Polskich
Co nas ciągnie w góry? Wyniki badań PKL
Turcja na drodze do hiper-konkurencyjności
przemyslenia zwiazane z branza i studiami z nia zwiazanymi