Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Animator Czasu Wolnego - Bułgaria
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- PRACOWNIK DZIAŁU CALL CENTER
- Pilot na Węgry
- Project Manager (Katowice)
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
Grupa eSky zadowolona z ubiegłego roku
Grupa eSky publikuje wyniki finansowe za 2021 roku. EBITDA była wyższa o 104% niż w 2019 roku.
Podobnie jak w latach poprzednich, znaczna część przychodów wygenerowana została w regionie europejskim. Bardzo dobrze Grupa eSky poradziła sobie także w krajach Ameryki Północnej i Południowej.
Ubiegłoroczna sprzedaż grupy eSky, wyrażona w TTV (Total Transaction Value), wyniosła w 2021 r. ponad 1,6 mld złotych, czyli o 47% więcej niż w roku poprzednim. EBITDA za zeszły rok przekroczyła ponad dwukrotnie wyniki sprzed pandemii i wyniosła 61,9 mln zł (+104% w 2021 r. w porównaniu do roku 2019), co plasuje ubiegły rok jako najlepszy w historii firmy.
Grupa eSky wykorzystała niesprzyjającą sytuację na rynku związaną z pandemią do umocnienia swojej pozycji, oraz znaczącej poprawy efektywności. 2021 rok, na poziomie EBITDA, spółka zamknęła z wynikiem dwukrotnie lepszym niż w rekordowym 2019 roku. Dotychczasowa strategia ekspansji międzynarodowej odegrała zatem kluczową rolę w umocnieniu pozycji na rynku. Obecnie nie planujemy dalszej ekspansji, lecz skupimy się na zwiększeniu udziałów w krajach, gdzie widzimy największy potencjał - komentuje Łukasz Habaj, prezes eSky Group.
Kolejny rok z rzędu, to Europa kontynentalna jest odpowiedzialna za większość przychodu firmy - 64%. W 2021 r. sprzedaż w Europie Zachodniej przewyższyła wynik z krajów Europy Środkowo - Wschodniej (odpowiednio 38% i 26% przychodu), tym samym plasując się na 1. miejscu w strukturze przychodów Grupy. Z kolei udział sprzedaży w Stanach Zjednoczonych utrzymał się na poziomie 11%, podobnie jak w 2020 r., ale jej wartość wzrosła o 54% rdr. 23% przychodu Grupy eSky pochodzi z państw Ameryki Łacińskiej.
Mimo tego, że rynek turystyczny nie wrócił do poziomów sprzed pandemii, bowiem dostępność miejsc w samolotach (tzw. capacity) w ubiegłym roku była znacznie niższa niż w prepandemicznym 2019 roku, byliśmy w stanie osiągnąć lepsze wyniki. Klienci z Europy Zachodniej i USA docenili portoflio produktowe eSky, a nasze źródło sukcesu leży w szybszym od konkurentów reagowaniu na sytuację rynkową i zaufaniu klientów do naszych usług i rozwiązań, czyli połączeń lotniczych rozbudowanych o oferty typu Multiline, ułatwienia w wyszukiwarce takie jak pobliskie daty i lotniska" czy też wyjazdy City-break. - dodaje Łukasz Neska, wiceprezes grupy eSky.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
ECTAA wybrała preferowany kierunek podróży na 2025
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Promocja Polski podczas 75-lecia słynnych ogrodów
Dział transport:
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
eSky reklamuje się, że taniej niż u
Starsze aktualności:
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Brytyjscy turyści wrócą do Egiptu?
Raport Travelplanet pokazuje zmiany
Po ogłoszeniu otwarcia granic liczba wyszukiwań lotów do USA wzrosła o ponad 60 proc.
IGHP: hotelowe baseny i siłownie mogą pozostać otwarte
Atak terrorystyczny na ośrodek turystyczny w Mali
Europejska turystyka odbija się po pandemii
Ryanair otwiera nowe połączenie z Ławicy
Niemcy wznawiają swoją globalną kampanię na rzecz zrównoważonego rozwoju