Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. Turystyki
- Pilot Słowenia 15-21.09.2024
- Specjalista / Specjalistka ds. Turystyki
- Przewodnik po Rzymie
- Travel designer
- Pilot Londyn-Oxford-Windsor-Brighton-Bruksela
- KRAKÓW - specjalista ds. organizacji wyjazdów...
- Specjalista ds. Turystyki Itaka Galeria Łódzka
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Pilot wycieczki Rumunia, Bułgaria
Włoska turystyka w przyszłym roku powróci do poziomów sprzed pandemii?
Włoski sektor podróży i turystyki będzie stanowił znaczący impuls dla ożywienia gospodarczego kraju i w przyszłym roku może osiągnąć zaledwie 0,3% poniżej poziomu z 2019 roku - wynika z raportu Światowej Rady Podróży i Turystyki.
Według najnowszej prognozy WTTC Economic Impact Report (EIR), wkład turystyki w PKB Włoch może wynieść w przyszłym roku ponad 194 miliardy euro. Zatrudnienie w sektorze może również osiągnąć poziom sprzed pandemii.
Raport Światowej Organizacji Turystyki pokazuje również, że sektor podróży i turystyki będzie się rozwijał w średnim tempie 2,5% rocznie przez następne 10 lat, czyli pięć razy szybciej niż cała włoska gospodarka, której wzrost wynosi 0,5%.
Prognoza ujawnia również, że branża turystyczna we Włoszech ma stworzyć ponad pół miliona miejsc pracy (533 000) w ciągu najbliższych 10 lat, co daje średnio ponad 53 000 nowych miejsc pracy każdego roku.
W 2022 roku wkład turystyki do PKB ma wzrosnąć o 8,7% do ponad 176 miliardów euro, co będzie stanowi 9,6% całkowitego PKB, podczas gdy zatrudnienie w sektorze ma wzrosnąć o 2% i osiągnąć prawie 2,7 miliona miejsc pracy.
Pandemia miała katastrofalne skutki dla włoskiego sektora turystycznego. Wiele firm upadło, a tysiące ludzi straciły pracę. Po dwóch bardzo trudnych latach, perspektywy są teraz dużo lepsze. Prognozy dla branży turystycznej stanowią ogromny impuls nie tylko dla całej gospodarki Włoch, ale także dla tworzenia nowych miejsc pracy. - mówi Julia Simpson, prezes WTTC.
Przed pandemią, kiedy turystyka była w rekordowym okresie, jej całkowity wkład do włoskiego PKB wynosił 10,6% (194,8 mld euro) w 2019 roku. Rok później spadł do zaledwie 6,1% (102,6 mld euro).
Turystyka generowała również prawie 2,9 miliona miejsc pracy, zanim niemal całkowite wstrzymanie podróży międzynarodowych spowodowało utratę ponad 400 000 z nich (15,4%).
Najnowszy raport WTTC pokazuje również, że rok 2021 był początkiem ożywienia w sektorze podróży i turystyki. W ubiegłym roku wkład turystyki w PKB wzrósł o 58,5% rok do roku i osiągnął wartość 162,6 mld euro, podczas gdy zatrudnienie w sektorze wzrosło o 9,4%, osiągając poziom ponad 2,6 mln. Wkład sektora turystycznego w gospodarkę i zatrudnienie mógłby być większy, gdyby nie wpływ wariantu Omikron, który doprowadził do osłabienia ożywienia gospodarczego na całym świecie i przywrócenia ograniczeń podróżowania w wielu krajach.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
ETC: Turystyka potrzebuje systemu zarządzania
USA najpotężniejszym rynkiem
Kultowa, rzymska atrakcja turystyczna będzie
Dział badania rynku i analizy:
ETC: Turystyka potrzebuje systemu zarządzania
USA najpotężniejszym rynkiem
Dlaczego Polacy spędzają wakacje w
Wakacje.pl podsumowują półmetek
Nocowanie.pl: Nad morzem sporo turystów w weekendy, w środku tygodnia nieco
Starsze aktualności:
UE ujednolici przepisy dotyczące krótkoterminowego
W Krakowie powstaje nowy szlak
Emirates chwali się dobrymi
Gdzie Polacy jadą z biurami na Boże
Grecja z nowym planem dla
Kolejne kraje bliżej członkostwa w
Airbnb zazdrości hotelom i zmierza do profesjonalizacji
Będzie nowy pełnomocnik ds. budowy CPK
Sindbad zamawia nowe autokary i podpisuje umowy z nowymi partnerami
Odbudowa lankijskiej turystyki będzie bardzo trudna
Polska w czołówce wzrostu turystyki zimowej
CBA oskarża prezesa lotniska o oszustwo
Pisz poprawnie po angielsku dzięki uniwersalnym formułom
Katowice Airport ukończył dużą inwestycję
hotel golden age turcja proszę o opinię
Ubezpieczyciele: nie zmieniliśmy zasad wystawiania gwarancji
Dni otwarte w nowo otwieranym hotelu
Piękna Nasza Niepodległa - konkurs fotograficzny POT
Rozjechanie psa nie będzie twoją reklamą
Na jakim poziomie jest sprzedaż Turcji i Tunezji?
Korytarze turystyczne dyskutowane na szczeblu unijnym