TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Ilu nowych samolotów będą potrzebować przewoźnicy?

Wzrost ruchu lotniczego będzie zmuszał przewoźników do powiększania floty. Jak wielu samolotów będą potrzebować linie lotnicze?


Według najnowszej globalnej prognozy Airbus Global Market Forecast 2017-2036, w związku ze wzrostem ruchu o 4,4 proc. rocznie światowa flota samolotów pasażerskich ma zwiększyć się ponad dwukrotnie do ponad 40 000 maszyn w ciągu następnych 20 lat.

W okresie tym zwiększająca się liczba osób lecących po raz pierwszy, rosnące przychody przeznaczane na podróże drogą powietrzną, rozwój turystyki, liberalizacja branży, nowe połączenia oraz ewoluujące modele biznesowe linii lotniczych stworzą popyt na 34 170 samolotów pasażerskich i 730 towarowych o łącznej wartości 5,3 bln dol. Ponad 70 proc. nowych jednostek to samoloty wąskokadłubowe, z czego 60. proc. ma zaspokoić rosnący popyt, a 40 proc. - zastąpić mniej paliwooszczędne maszyny.

Podwojenie floty komercyjnej w ciągu następnych 20 lat będzie wymagać wyszkolenia 530 000 nowych pilotów i 550 000 nowych techników serwisowych.

Wzrost ruchu powietrznego jest największy na rynkach wschodzących, takich jak Chiny, Indie, pozostała część Azji oraz Ameryka Łacińska, i niemal dwukrotnie przewyższa prognozowaną roczną stopę wzrostu w wysokości 3,2 proc. na rynkach dojrzałych, takich jak Ameryka Północna oraz Europa Zachodnia. Rynki wschodzące, na których obecnie mieszka 6,4 mld z liczącej 7,4 mld osób światowej populacji, w 2036 r. będą reprezentować niemal 50 proc. prywatnej konsumpcji na świecie.

W ciągu następnych 20 lat 41 proc. nowych dostaw trafi do regionu Azji i Pacyfiku, 20 proc. do Europy i 16 proc. do Ameryki Północnej. Klasa średnia powiększy się niemal dwukrotnie do blisko pięciu miliardów osób, a rosnący dobrobyt sprawi, że lotnictwo stanie się bardziej dostępne zwłaszcza w gospodarkach wschodzących, gdzie wydatki na przewozy lotnicze podwoją się.

W segmencie szerokokadłubowym, do którego należą rodziny A330, A350 XWB i A380, Airbus prognozuje zapotrzebowanie na około 10 100 samolotów o wartości 2,9 bln dol. W segmencie wąskokadłubowym, do którego należy rodzina A320neo, Airbus przewiduje zapotrzebowanie na około 24 810 samolotów o wartości 2,4 bln dol. W 2016 r. A321 reprezentował ponad 40 proc. dostaw i ponad 60 proc. zamówień w tym segmencie.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:
samolot m linie lotnicze przewoźnik lotniczy prognoza airbus zapotrzebowanie




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję