Jakie trendy widać w turystyce luksusowej?
Serwis rezerwacyjny Travelist komentuje aktualne trendy w branży turystyki luksusowej i prognozuje jej rozwój na polskim rynku.
Według badań w ciągu najbliższych 10 lat przewidywane jest tempo wzrostu liczby wyjazdowych podróży luksusowych na poziomie 6,2% - to prawie jedna trzecia więcej niż całkowita liczba podróży (4,8%).
Polacy cenią luksus
Jednym z regionów, w których dynamika wzrostu podróży premium jest największa są rozwijające się rynki Europy Środkowej i Wschodniej, w tym rynek polski. Segment turystyki luksusowej rozwija się tu szybciej niż turystyka ogółem. Z doświadczeń portalu Travelist, wynika że coraz więcej naszych rodaków stawia na nocleg w ekskluzywnym hotelu, a przy jego wyborze zwraca uwagę na takie udogodnienia jak wygodne łóżko, telewizor w pokoju, wyżywienie, dostęp do internetu i parkingu. Co ciekawe, elementy te są ważniejsze od lokalizacji, a coraz częściej nawet od ceny.
Majowe, ogólnopolskie dane, pokazują że wśród naszych rodaków występuje wyraźny wzrost rezerwacji noclegów w najwyższym, pięciogwiazdkowym komforcie (z 23 do 27 proc.) przy niezmienionym właściwie poziomie rezerwacji hoteli 4-gwiazdkowych (nieco ponad 49 proc.). Spadła za to popularność obiektów o nieco niższym standardzie 3 gwiazdek (z 25 do 20 proc.).
Jak podaje Polska Izba Turystyki Polacy przyzwyczajeni do wyższych standardów wypoczynku za granicą, podobnych warunków szukają także w Polsce. W naszym kraju wzrasta popularność ekskluzywnych domków (19 proc.) i pensjonatów na bardzo wysokim poziomie (11 proc.), a także apartamentów (10 proc.). Tych inwestycji - zwłaszcza nad polskim morzem i w górach - w ostatnich latach powstaje coraz więcej.
Unikatowe przeżycia
Jeżeli chodzi o światową hierarchię potrzeb podczas luksusowych podróży, to na pierwszym miejscu są prywatność i bezpieczeństwo, dalej ekskluzywność lub niszowość, wysoka jakość świadczonych usług na każdym etapie podróży, brak masowości, a także wsparcie zaufanego opiekuna podróży przez całą dobę.
Eksperci Travelist nie mają wątpliwości, że w dzisiejszym świecie luksus nie oznacza już tego samego co do niedawna. Znaczenie to ewoluowało, by stać się coraz bardziej związanym z doświadczeniami, a mniej z rzeczami. Z roku na rok coraz większą popularnością cieszą się niestandardowe obiekty noclegowe, które stanowią ciekawą alternatywę dla klasycznych luksusowych hoteli. Jak wynika z badań serwisu rezerwacyjnego, blisko 6 proc. rezerwacji wakacyjnych to obiekty luksusowe, ale jednocześnie niekonwencjonalne - imponujące kompleksy zamkowe, piękne pałace i wiejskie folwarki.
Jednym z kluczowych trendów napędzających przyszłość luksusowych podróży jest przesunięcie wartości z poziomu materialnego do doświadczeń - zamiast oszczędzania i kupowania luksusowych rzeczy, ludzie decydują się wydać swoje pieniądze na przeżycia. - mówi Agata Prosińska Director of Sales & Planning w Travelist. Portal travelist przewiduje, że nowa era luksusowych podróży będzie polegała na uzyskaniu dostępu do najbardziej niewiarygodnych, ulotnych doświadczeń, które można kupić za pieniądze, ale tylko dla wybranych.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Dział badania rynku i analizy:
Turystyka z gorszą obsługą
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Starsze aktualności:
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Kraków wprowadza ograniczenia sprzedaży
1/5 Polaków nie ubezpiecza się przy
POT podpisała deklarację w sprawie promocji
Nocowanie.pl: Seniorzy rzadziej szukają noclegów niż przed rokiem
Cypr wprowadza dodatkowe środki bezpieczeństwa
Urząd Marszałkowski organizuje szkolenie z ustawy o imprezach turystycznych w Krakowie
Emirates rekrutuje w Warszawie
ULC: Zmiana procedury rozpatrywania skarg pasażerów
Ministerstwo Zdrowia szykuje nowe obostrzenia
Nowa Zelandia zacznie pobierać podatek turystyczny
Wyniki hoteli poprawiają się, ale ciągle są niezadowalające
Dwie nowe marki na rynku hotelowym
Internetowi oszuści uderzają w tureckich hotelarzy
Tajlandia dofinansuje leczenie turystów
Kolejni przewoźnicy wystąpią o odszkodowanie