TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Komisja Europejska wydała wytyczne dot. praw pasażerów

Rządy krajowe wprowadziły różne środki, w tym ograniczenia w podróżowaniu i kontrole graniczne. Komisja Europejska opublikowała wytyczne, dotyczące praw pasażera, których celem jest zapewnienie pasażerom pewności, że ich prawa są chronione.


W świetle masowych odwołań i opóźnień, z jakimi borykają się pasażerowie i przewoźnicy z powodu pandemii COVID-19, Komisja pragnie zapewnić pewność w zakresie stosowania praw pasażerów w UE. W przypadku odwołanych lotów przewoźnik musi zwrócić pasażerom koszty lub zmienić trasę podróży. Jeżeli pasażerowie sami zdecydują się na odwołanie podróży, zwrot kosztów biletu zależy od jego rodzaju, a firmy mogą oferować bony do późniejszego wykorzystania. Przedstawione dziś wytyczne zapewnią bardzo potrzebną pewność prawa co do sposobu skoordynowanego stosowania praw pasażerów w UE w całej Unii. Nadal monitorujemy szybko zmieniającą się sytuację i w razie potrzeby podejmiemy dalsze kroki - mówi unijna komisarz ds. transportu Adina Valean.

Wytyczne mają pomóc pasażerom, branży i władzom krajowym w sytuacji, w której rządy krajowe nakładają ważne ograniczenia na podróże pasażerskie i wywołują efekt domina w usługach transportowych w całej UE. Komisja Europejska spodziewa się, że wytyczne przyczynią się również do zmniejszenia kosztów ponoszonych przez sektor transportu, który został poważnie dotknięty skutkami wybuchu epidemii. Wytyczne obejmują prawa pasażerów podróżujących drogą lotniczą, kolejową, morską i wodną śródlądową, statkiem lub autobusem/autokarem, a także odpowiednie obowiązki przewoźników.

Jeżeli na przykład pasażerowie stoją w obliczu odwołania podróży, mogą wybrać między zwrotem ceny biletu a zmianą trasy podróży w celu dotarcia do miejsca docelowego w późniejszym terminie. Jednocześnie w wytycznych wyjaśniono, że obecne okoliczności są "nadzwyczajne", w związku z czym nie można powoływać się na pewne prawa - takie jak odszkodowanie w przypadku odwołania lotu w okresie krótszym niż dwa tygodnie od daty rozpoczęcia podróży.

Z unijnymi wytycznymi można zapoznać się pod adresem ec.europa.eu




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
komisja europejska unia europejska pasażer prawo transport




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję