TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Wydarzenia sportowe coraz częstszą motywacją do podróży

Expedia zaprezentowała wyniki badania "Destination: Football - An Expedia Group Study on Football Travel Trends". Analitycy wzięli pod lupę kibiców piłkarskich na całym świecie i ich chęć podróżowania.


Według badań zleconych przez Expedia Group, markę Expedia i Hotels.com, 68 procent podróżnych na całym świecie przynajmniej raz zaplanowało wakacje mając na uwadze wydarzenia sportowe. Z tego, 70 procent kobiet i 67 procent mężczyzn przyznało się do uwzględniania terminarza rozgrywek przy planowaniu wakacji. Pokazując swoje zaangażowanie, prawie połowa ankietowanych (47 procent) przyznała się do faktycznej zmiany rezerwacji wakacyjnych, aby móc obejrzeć mecz.

Popularne kierunki piłkarskie i wymarzeni towarzysze meczów

Barcelona zajmuje pierwsze miejsce na liście najbardziej pożądanych miejsc do oglądania meczów piłki nożnej na żywo, na co głosowała prawie jedna trzecia (30 procent) globalnych kibiców. 15% ankietowanych kibiców chce zobaczyć mecz FC Barcelony na Camp Nou. Wielka Brytania pozostaje w tyle - 20 procent respondentów z całego świata uważa Londyn i Manchester za swoje ulubione miejsca docelowe. W rzeczywistości 11% respondentów chce odwiedzić Old Trafford, aby obejrzeć mecz.

Badanie wykazało, że dwie trzecie (67 proc.) respondentów było na meczu wyjazdowym, a co dziesiąty był nawet skłonny do odbycia ponad 11-godzinnej podróży w celu obejrzenia swojej drużyny w akcji.

Wśród znanych osób, w towarzystwie których kibice chcieliby obejrzeć mecz znaleźli się byli zawodowi piłkarze. Były brazylijski napastnik Ronaldo jest najbardziej pożądaną gwiazdą w tym rankingu (17%). Na drugim miejscu w rankingu znalazł się David Beckham (15%). Wśród obecnie grających piłkarzy, kibice chcieliby wspólnie obejrzeć mecz z Lionelem Messim i Cristiano Ronaldo.

Blisko stadionu, z wliczonym w cenę śniadaniem i 24-godzinnym zakwaterowaniem

Przy rezerwacji miejsc noclegowych na mecze wyjazdowe, ponad 50% respondentów uznało bliskość stadionu za obowiązkową, a 5-gwiazdkowe hotele za odpowiednik podróżowania jak supergwiazda piłki nożnej. Inne kluczowe czynniki decydujące o zakwaterowaniu to wliczone w cenę śniadanie (35 procent), bliskość centrum miasta (34 procent) oraz możliwość zakwaterowania przez całą dobę (31 procent).

Wiele osób postrzega podróżowanie w celach piłkarskich jako okazję do poznania nowego miasta. Oprócz oglądania meczów piłki nożnej, 62 procent z nich traktuje zwiedzanie jako priorytet podczas wizyty w nowym miejscu. Zakupy są drugą pod względem popularności formą spędzania wolnego czasu. Ponad połowa ankietowanych miała nadzieję, że uda się zrobić zakupy po okazyjnej cenie. Kibic staje się wędrowcem, a jedzenie odgrywa ważną rolę podczas podróży. 46% ankietowanychposzukuje restauracji, podczas gdy ponad jedna trzecia (39%) woli spróbować lokalnych przysmaków z ulicznych targów żywności.

Przygotowanie jest kluczowe, ale jesteśmy gotowi pominąć zobowiązania rodzinne, aby uniknąć przegapienia meczu.

Jeśli chodzi o rezerwację, fani nie czekają. 40 proc. respondentów potwierdziło, że rezerwuje podróż, gdy tylko zostanie ogłoszony terminarz zespołu, przy czym kobiety (46 proc.) są bardziej zorganizowane niż mężczyźni (38 proc.).

Część kibiców jest w stanie nawet okłamywać swojego partnera, przy czym niewiele mniej niż jedna trzecia (32 proc.) respondentów przyznała, że udawała romantyczny wyjazd, żeby obejrzeć mecz. Często jesteśmy bardziej lojalni wobec naszej drużyny piłkarskiej niż wobec rodziny - 25% osób odpuściłoby urodziny, 12%, a 11% nie poszłoby na ślub w rodzinie, gdyby kolidowały z meczem.

Dane Expedia Group pokazały, że w dniu ogłoszenia terminarza ważnych meczów piłki nożnej, ceny lotów i/lub zakwaterowania mogą wzrosnąć nawet trzykrotnie w stosunku do średniej. Organizacja Finału Ligi Mistrzów UEFA jest szczególnie korzystna dla turystyki, wg Expedii, liczba wyszukiwań noclegów w Madrycie, wzrosła o 30% w okresie poprzedzającym finał w 2019 r. w porównaniu do tych samych ram czasowych w 2018 r.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:
expedia piłka nożna liga mistrzów uefa podróż rezerwacje




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję