Ogłoszenia
Ogłoszenia
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
- Specjalista ds. Turystyki w salonie ITAKA
- OFERTA PRACY - Doradca / Konsultant ds. Turystyki
- Kraków - Specjalista ds. Turystyki
- Meble do biura podróży, wyposażenie salonu TUI na...
Niemcy będą się promować przez kuchnię
Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) rusza ze swoją kampanią "Culinary Germany".
Już teraz można wejść na mikrostronę kampanii wybierając adres: www.germany.travel/culinary-germany. Sercem strony startowej jest 16 filmów video, w których dwie ekspertki z dziedziny gastronomii i winiarstwa wyruszają na kulinarną ekspedycję pod hasłem "Follow the Taste , prezentując przysmaki ze wszystkich krajów związkowych.
Zwiastun na stronie obejmuje cały materiał video. Hasztag #EnjoyGermanFood będzie scalał kampanię w mediach społecznościowych.
Strategia naszej medialnej kampanii skierowana jest zarówno online jak i offline do potencjalnych podróżujących do Niemiec a także do międzynarodowej branży turystycznej i mediów. Akcentując ofertę regionalną i sezonową wspieramy zrównoważony rozwój turystyki do Niemiec i propagujemy turystykę
w regionach wiejskich - przekonuje Petra Hedorfer, prezes zarządu DZT.
Kampania "Kulinarne Niemcy" prezentuje typowe potrawy ze wszystkich zakątków kraju, ale także turystyczne innowacje, niezwykłe miejsca i możliwości autentycznych spotkań z kulinarnymi tradycjami regionów, czyniąc z odkrywania Niemiec prawdziwą przyjemność. Reklamowane w kampanii lokalizacje w miastach i regionach zostały wybrane we współpracy z organizacjami marketingowymi landów.
Przykłady regionalnych specjałów kulinarnych
- Badenia-Wirtembergia - największą specjalnością ze Stuttgartu są "Maultaschen", czyli pierogi z farszem mięsno-szpinakowym. Jak głosi
legenda, pierogi te zostały wymyślone przez mnichów, którzy podczas Wielkiego Postu nie chcieli rezygnować z mięsa i ukryli zakazane jedzenie w otoczce z ciasta. - Bawaria - Weisswurst, czyli biała kiełbasa z cielęciny i wieprzowiny z dodatkiem cebuli i świeżej pietruszki, to jeden z najsłynniejszych bawarskich specjałów. Zgodnie z tradycją białą kiełbasę podaje się w ogródkach piwnych przed godziną 12.00. Jest jedzona po obraniu ze skórki, z dodatkiem słodkiej musztardy, precli i piwa.
- Berlin - street food ma w Berlinie długą tradycję: mieszkańcy stolicy Niemiec są szczególnie dumni z currywurst, czyli kiełbasek z dodatkiem curry. W bistro Konnopke s na Schönhauser Allee są one sprzedawane od 1930 roku w pięciu stopniach ostrości. Ta potrawa ma nawet własne muzeum w Berlinie.
- Brandenburgia - najbardziej znanym produktem regionu Spreewaldu są marynowane lub kiszone ogórki. Ta chrupiąca przekąska jest dostępna na przykład w zalewie musztardowej, czosnkowej lub pieprzowej. Na liczącym ponad 260 km "Ogórkowym Szlaku Rowerowym" można poznać produkcję ogórków od pola aż po słoik.
- Brema - kawa - czarny napój ma na północy Niemiec długą tradycję. Pierwsza w krajach niemieckojęzycznych kawiarnia powstała w 1673 r. w Bremie. W niemieckiej stolicy handlu kawą napój ten odgrywa bardzo ważną rolę, zarówno w licznych kawiarniach na starówce, jak i podczas wycieczek z przewodnikiem po prażalniach.
- Hamburg - ranne ptaszki i nocne sowy spotykają się w Hamburgu w niedzielny poranek na targu rybnym. Kanapka z rybą i rolmopsy to już od ponad 300 lat żelazny punkt wizyty na targu z nadającymi mu prawdziwego kolorytu przekrzykującymi się straganiarzami.
- Hesja - "heskim napojem narodowym" serwowanym zwłaszcza we Frankfurcie i jego okolicach jest "Ebbelwei", czyli cydr podawany w tradycyjnych lokalach w niebieskich dzbankach nazywanych "Bembel". Do cydru podaje się żeberka lub wątrobiankę oraz kaszankę z kapustą i wiejskim chlebem.
- Meklemburgia-Pomorze Przednie - wybrzeże Meklemburgii-Pomorza Przedniego porastają niezliczone ilości ciernistych krzewów. Z pomarańczowych owoców rokitnika, bogatych w witaminy i minerały, produkuje się: olejki, soki, nektary, herbatę, konfitury, likiery, wino, grog i kosmetyki.
- Dolna Saksonia - mieszkańcy Dolnej Saksonii kultywują zimową tradycję uprawy jarmużu. Następnie jedzą go z "Pinkel", czyli kiełbasą ze słoniny, boczku, cebuli i przypraw.
- Nadrenia Północna Westfalia - różnorodność gatunków piwa w Nadrenii Północnej Westfalii sięga od "Kölsch'a" w Kolonii i Altbier w sąsiednim Düsseldorfie, po liczne duże i małe browary we wszystkich zakątkach tego regionu.
- Nadrenia-Palatynat - Nadrenia-Palatynat to największy w Niemczech producent wina. Miejscowi i goście celebrują kulturę winiarską na przykład w otwartych, w miesiącach letnich, lokalach przy winnicach lub na festynach winnych odbywających się najczęściej od połowy sierpnia do początku października.
- Saarland - tradycyjną ulubioną potrawą mieszkańców Kraju Saary jest "Dibbelabbes", czyli zapiekanka z tartych ziemniaków, pora, boczku i przypraw, podawana z musem jabłkowym.
- Saksonia Ulubionym smakołykiem w okresie świątecznym jest bożonarodzeniowa strucla drezdeńska. Dawniej średniowieczny wypiek postny, a obecnie ciasto drożdżowe z bakaliami, jest wypiekane w 130 piekarniach i cukierniach według chronionych receptur i sprzedawane z oficjalnym certyfikatem. Struclę je się na odbywającym się na początku grudnia Święcie Strucli oraz na drezdeńskim jarmarku Striezelmarkt w czasie adwentu.
- Saksonia-Anhalt - ser harceński jest ceniony przez sportowców i osoby dbające o szczupłą sylwetkę. Te małe serowe krążki mają długą historię: są produkowane z twarogu i kminku już od kilkuset lat. Ser jedzony z chlebem posmarowanym smalcem uchodzi wgórzystym regionie Saksonii-Anhalt za prawdziwy smakołyk.
- Szlezwik-Holsztyn - w Szlezwiku-Holsztynie można spotkać ponad 120 różnych gatunków sera, wytwarzanych głównie w małych serowarniach.
- Turyngia- popularny w całych Niemczech ziemniak jest podawany w Turyngii najchętniej w formie kulek: prawdziwe turyńskie pyzy przyrządza się z surowych, tartych i gotowanych ziemniaków z nadzieniem z pieczonych na maśle grzanek
Dzięki współpracy z najważniejszym partnerem, Niemieckim Instytutem Wina (DWI), a także innymi partnerami, DZT zwiększa zasięg i intensywność kampanii na rynkach zagranicznych. Wiosną 2018 roku w 13 krajach odbędą się we współpracy z DWI kulinarne eventy z degustacją szparagów i win z Niemiec. Akcja odbędzie się w Holandii, Szwajcarii, USA, Wielkiej Brytanii, Austrii, Danii, Belgii, Polsce, Hiszpanii, Chinach, Japonii oraz we Włoszech i Francji.
Bogactwo regionalnych specjałów i stylów kulinarnych a także szeroka oferta gastronomiczna to mocna strona Niemiec jako kraju turystycznego. 300
gwiazdkowych restauracji potwierdza silną pozycję niemieckiej gastronomii w stosunku do międzynarodowej konkurencji. Kulinarną codzienność w Niemczech kształtują także wpływy śródziemnomorskie, orientalne i azjatyckie. Coraz więcej restauratorów opiera swoją ofertę na bazie produktów regionalnych i sezonowych a także na tradycyjnych recepturach. Najbardziej autentycznym doznaniem niemieckiej kultury jedzenia i picia są dla gości z całego świata regionalne jarmarki oraz tradycyjne święta odbywające się w ciągu całego roku.
Niemieckie wina cieszą się uznaniem somelierów na całym świecie a wędrówki po winnych szlakach to połączenie aktywnego wypoczynku z przyjemnością degustacji wybornych trunków. Ponad pięciuset kompetentnych przewodników winiarskich oprowadza turystów po 13 obszarach uprawy winorośli w Niemczech. Są to: w Nadrenii-Palatynacie region Ahr, Dolina Środkowego Renu, region Mozeli, region Nahe, Palatynat i Hesja Nadreńska, w Hesji region Rheingau i Heski Szlak Winny, Frankonia na północy Bawarii, Badenia i Wirtembergia w kraju związkowym o tej samej nazwie, region Soława-Unstruta w Saksonii-Anhalt i Turyngii oraz wysunięty najbardziej na wschód region winiarski w Saksonii w dolinie Łaby wokół Drezna.
Niemiecka Centrala Turystyki wspólnie z Niemieckim Instytutem Wina zaprezentuje koneserom z całego świata różnorodne możliwości aktywnego poznania niemieckich regionów winiarskich. Oferta skierowana do miłośników turystyki pieszej obejmuje zarówno krótkie wycieczki i mniejsze pętle, jak i całodzienne odcinki i wielodniowe wyprawy. Jednym z przykładów jest otwarta w kwietniu 2007 roku siedmiokilometrowa ścieżka edukacyjna "Wino i Kamień" w Heppenheim przy Heskim Szlaku Winnym. Na jej trasie znajduje się 70 stacji z ilustrowanymi tablicami zawierającymi informacje na temat wina.
Co roku w ostatni weekend kwietnia 13 niemieckich regionów winiarskich wraz z DWI zaprasza na "Wine Walking Weekend", na który składa się łącznie około 160 imprez, takich jak kameralne degustacje wina w połączeniu z tematycznymi wycieczkami pieszymi i prezentacje wina w winnicach lub gospodarstwach winiarskich.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Turystyka kulinarna wypromuje Niemcy
[2018-02-23 16:05 80.82.23.*]
Wina - jak najbardziej, nie tylko mozelskie i reńskie. Do tego jeszcze piwo - przeciętny Niemiec to wszak drugi konsument piwa na świecie po Czechu. Natomiast niemiecka kuchnia - cóż... Kolejne nieporozumienie, podobnie jak promocja Niemiec w ub. r. na polskim rynku pod hasłem 500 lecia reformacji. Cóż zrobić, niemiecka kuchnia kojarzy mi się nie ze spetzlami czy golonką, lecz przede wszystkim z "zapachem" kiszonej, duszonej kapusty. odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Ceny wakacyjnych wyjazdów w
Enter Air podpisuje rekordową umowę z
Dział dla turystów:
IGHP: listopad z lepszymi wynikami niż rok
LOT zapowiada nowe połączenia z
Polacy wśród laureatów konkursu na najlepszy film
Starsze aktualności:
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Ryanair planuje przewiezienie 20 mln
eSky zachęca do wczesnego planowania
MSiT chce 10 strategii dla
UN Tourism: Turystyka odbudowała się po
Wizz Air rezygnuje z płatnej
Województwo pomorskie ogłosiło konkurs ofert na rozwój turystyki i
Emirates wprowadzają nowe uniformy dla obsługi pasażerów premium i
MyTravel ponownie z ofertą Rainbowa
Wrocławskie lotnisko z unijnym certyfikatem
Tatry odwiedzane częściej niż rok temu
Sylwester i Święta last minute - gdzie są wolne miejsca?
Komórka obowiązkowa na wakacjach
Czy będą loty z Polski? Znów wraca spór z kontrolerami lotów [aktualizacja]
Organizator turystyki ogłasza niewypłacalność
Zamość szykuje się na Winogranie
Ile zarobił Accor w I połowie obecnego roku?
Zdrojowa Hotels nawiązuje współpracę z Teslą
Słynny kucharz zamknie sieć swoich restauracji?
Co pasażerowie sądzą na temat bezpieczeństwa w samolocie?
Drobne przyjemności motywem przewodnim kampanii Travelist
Turystyka dużo lepiej oceniana przez klientów?
Piwa bezalkoholowe szybko zwiększają swój udział w rynku
Czy zagraniczne podróże motywują do ubezpieczania się?
Wizz Air otwiera szóstą bazę we Włoszech
Opinie o hotelach są dla Polaków ważne
Jak rozpocząć organizowanie imprez neutralnych dla klimatu?
Transgraniczne skargi konsumentów
