Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista d/s turystyki biuro franchisingowe...
- Szkolenie "Dostępność usług...
- Biuro podróży zatrudni Specjalistkę do spraw...
- Pilot wycieczek na Zakynthos
- pilot/tłumacz j. francuskiego
- Poszukuję pilotów na wyjazdy krajowe/zagraniczne
- Specjalista ds Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystyki, GH Sarni Stok
- Specjalista ds turystyki
- poszukiwany przewodnik po Pradze 28.05
Co pasażerowie sądzą na temat bezpieczeństwa w samolocie?
Większość podróżnych uważa podróże lotnicze za bezpieczne i popiera środki ochrony osobistej wprowadzone w związku z pandemią COVID-19 - wynika z najnowszego badania opinii pasażerów przeprowadzonego w czerwcu przez Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Lotniczych (IATA).
Jednakże większość z badanych jest również sfrustrowana komplikacjami, które wprowadziły protokoły COVID-19, w tym zamieszaniem i niepewnością co do zasad podróżowania, wymaganiem testów i ich nadmiernych kosztów.
Ankieta przeprowadzona wśród 4 700 podróżnych na 11 rynkach na całym świecie wykazała, że: 85% badanych uważa, że samoloty są dokładnie czyszczone i dezynfekowane, a 65% zgadza się, że powietrze w samolocie jest tak czyste jak w sali operacyjnej
Wśród osób, które podróżowały od czerwca 2020 roku, 86% czuło się bezpiecznie na pokładzie. 89% ankietowanych uważa, że środki ochronne są dobrze wdrażane, a 90% uważa, że personel linii lotniczych dobrze je egzekwuje.
Z ankiety wynika, że pasażerowie popierają noszenie masek na pokładzie (83%) i ścisłe egzekwowanie zasad dotyczących masek (86%), ale większość uważa również, że wymóg noszenia masek powinien zostać jak najszybciej zniesiony.
Osoby podróżujące samolotami uznają i doceniają środki bezpieczeństwa wprowadzone w celu zminimalizowania ryzyka transmisji koronawirusa COVID-19 podczas podróży lotniczych. I popierają kontynuację tych środków tak długo, jak jest to konieczne, ale nie chcą też, aby środki te stały się stałe. Dopóki nie epidemia nie wygaśnie, wszyscy musimy szanować zasady i bezpieczeństwo współpasażerów. Niedopuszczalne jest, że incydenty związane z niesfornymi pasażerami podwoiły się w porównaniu z 2019 r., a wzrost zachowań związanych z przemocą fizyczną jest szczególnym powodem do dużego zaniepokojenia - powiedział Willie Walsh, dyrektor generalny IATA.
Jednocześnie pasażerowie przyznają, że zmagają się z zasadami i wymogami związanymi z COVID i że wpływa to na ich chęć podróżowania. 70% badanych uznało, że zrozumienie przepisów i towarzyszącej im dokumentacji stanowi wyzwanie. Dla 67% zorganizowanie testów było kłopotliwe, a 89% pytanych zgodziło się, że rządy powinny standaryzować szczepienia/certyfikaty badań.
Te odpowiedzi powinny być sygnałem alarmowym dla rządów, że muszą lepiej przygotować się na ponowny start. Prawie dwie trzecie respondentów planuje wznowić podróże w ciągu kilku miesięcy od opanowania pandemii (i otwarcia granic). A po upływie sześciu miesięcy prawie 85% respondentów spodziewa się powrotu do podróżowania. Aby uniknąć przeciążenia portów lotniczych i organów kontroli granicznej, rządy muszą zgodzić się na zastąpienie procesów opartych na dokumentach papierowych rozwiązaniami cyfrowymi - dodał Walsh.
Prawie dziewięciu na dziesięciu respondentów podoba się pomysł korzystania z aplikacji mobilnej do przechowywania poświadczeń zdrowotnych dotyczących podróży, a 87% popiera bezpieczny system cyfrowy do zarządzania poświadczeniami zdrowotnymi. Jednak 75% respondentów twierdzi, że będzie korzystać z aplikacji tylko wtedy, gdy będzie miało pełną kontrolę nad swoimi danymi dotyczącymi szczepień/testów.
Komentarze
Tagi:
Dział badania rynku i analizy:
Turystyka z gorszą obsługą
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Dział aktualności dnia:
IATA: Jednolita europejska przestrzeń powietrzna to
Turyści zastosowali się do instrukcji touroperatora, ale nie zostali wpuszczeni na
Starsze aktualności:
Nowe osoby w Polskich Hotelach
Itaka wdraża nową stronę i
Linie KLM będą walczyć z
Czesi chętniej przyjeżdżają do
Przewoźnicy: przepisy dotyczące slotów na lotniskach muszą być
Turystyka rośnie, ale nie
Nabór do konkursu na Najlepszy Produkt
Podsumowanie MEETINGS WEEK Poland
Ukraińskie stowarzyszenie touroperatorów przyjęte do
Jak rozpocząć organizowanie imprez neutralnych dla klimatu?
Transgraniczne skargi konsumentów
AmRest kupi restauracje KFC France
Icelandair i Air Baltic podpisały umowę code-share
Wzrosty sprzedaży w Ecco Travel
Jadwiga Emilewicz o bonach turystycznych
W październiku ceny w hotelach malały?
Czy będą loty z Polski? Znów wraca spór z kontrolerami lotów [aktualizacja]
Organizator turystyki ogłasza niewypłacalność
Trybunał Sprawiedliwości o ściganiu Ubera
Branża piwowarska chce stabilnych regulacji
Ruszyło izolatorium w hotelu Belwederskim w Warszawie
Wizz Air uruchamia platformę do rezerwacji taksówek