Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Wstrzymanie lotów - jakie obowiązki ma touroperator wobec turystów?
Zamknięcie granic, choć decyzja ta jest konieczna, w kontekście walki w epidemią koronawirusa, a być może nawet nieco spóźniona, spowoduje kolejne trudności dla touroperatorów.
W nocy z soboty na niedzielę, zostaną zawieszone międzynarodowe połączenia lotnicze i kolejowe. Choć, na szczęście, mamy niski sezon, to część turystów przebywa w tej chwili za granicami i będzie trzeba ich sprowadzić z powrotem do Polski. O tym, jakie obowiązki mają organizatorzy turystyki w tym momencie informuje specjalista z zakresu prawa turystycznego, dr Piotr Cybula.
Ministerstwo Rozwoju podało, że do kraju wpuszczone zostaną samoloty czarterowe z Polakami na pokładach. Obywatele będą mogli wrócić do Polski także transportem kołowym, czyli samochodami osobowymi, busami i autokarami. Natomiast wszystkie międzynarodowe pasażerskie połączenia lotnicze i kolejowe zostaną zawieszone.
Dr Cybula wskazuje, że w pierwszej kolejności touroperatorzy powinni zwrócić uwagę na art. 48 ust. 11 ustawy o imprezach turystycznych - W przypadku gdy niemożliwe jest zapewnienie powrotu podróżnego do kraju zgodnie z umową o udział w imprezie turystycznej z powodu nieuniknionych i nadzwyczajnych okoliczności, organizator turystyki ponosi koszty niezbędnego zakwaterowania podróżnego, w miarę możliwości o kategorii równoważnej do określonej w umowie o udział w imprezie turystycznej, przez okres do 3 nocy.
Dodatkowo na mocy art. 52 tej samej ustawy, organizator jest zobowiązany do udzielenia klientom pomocy, a w szczególności do informacji dot. świadczeń zdrowotnych, władz lokalnych i pomocy konsularnej, a także pomocy w skorzystaniu ze środków do porozumiewania się na odległość i skorzystaniu ze świadczeń zastępczych. W zaistniałych okolicznościach świadczeniem zastępczym może być np. zapewnienie lotu do kraju z którego możliwy byłby transport podróżnego do polski innym środkiem transportu lub też w ogóle transport do kraju innym środkiem transportu - pisze dr Cybula. Więcej szczegółów na blogu prawoturystyczne.com
Organizator ma prawo żądać zapłaty, za udzielenie tej pomocy tylko w przypadku, kiedy skorzystanie z niej zostało spowodowane niedbalstwem turysty. Więc jak wskazuje dr Cybula, w sytuacji epidemii, te dodatkowe koszty, co do zasady obciążą touroperatorów, zaznaczając jednak, że szczególne okoliczności konkretnego przypadku mogą powodować konieczność nieco odmiennej ich oceny.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Zamek Królewski na Wawelu podsumowuje
Jak sprzedają się przyszłoroczne oferty w
Enter Air podpisuje rekordową umowę z
Dział prawo i podatki:
Nad Bałtykiem Święta szansą na dobry koniec
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
Przedłużony ruch bezwizowy do
Turysta może otrzymać zwrot całości ceny, nawet jeśli skorzystał z części
Starsze aktualności:
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Ryanair planuje przewiezienie 20 mln
eSky zachęca do wczesnego planowania
Nowocześnie na Podkarpackim Forum Turystyki
Co się działo podczas VI Kulinarnego Festiwalu Kwiatów Jadalnych?
Rozważania nad przywróceniem kwarantanny kolejnym problemem turystyki
Komisja Europejska robi krok w stronę likwidacji zmiany czasu
Które miasta zyskują na popularności wśród turystów?
Znany piłkarz ambasadorem odpowiedzialnej turystyki
PKP InterCity zostawia pasażerów na pastwę losu
Polska ureguluje wynajem mieszkań przez Airbnb
Wyniki branży turystycznej mogą zostać osłabione
NKlient - Panel klienta w biurze agencyjnym
Francuska atrakcja turystyczna ewakuowana
ACI EUROPE publikuje wytyczne dot. obsługi pasażerów z niewidocznymi niepełnosprawnościami
Polregio uruchamia dodatkowe trasy na wakacje
Turcja uruchomiła program certyfikacji sanitarnej dla branży turystycznej
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą kraju
Turyści chętniej spędzają Wielkanoc z biurami podróży
