Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Pilot wycieczek rowerowych
- REZYDENT TURYSTYCZNY REGO-BIS - SEZON 2024
- Animator Czasu Wolnego - Bułgaria
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- PRACOWNIK DZIAŁU CALL CENTER
- Pilot na Węgry
- Project Manager (Katowice)
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
Co wybierają młodzi miłośnicy kawy?
Młodzi w kawiarniach. Jak się zachowują? Co wybierają? Jak wyglądają ich wybory na tle innych grup wiekowych?
Młodzi ludzie częściej piją kawę z automatów i sklepów spożywczych, a do kawiarni idą spotkać się ze znajomymi, niekoniecznie na kawę. Lubią desery, napoje na bazie mleka oraz, inne niż kawa, napoje gorące. Mimo, że ich ulubioną kawą jest latte to niemal równie często wybierają cappuccino. Chętnie piją też kawę mrożoną. Wnioski pochodzą z badania Cafe Monitor 2018, zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia.
Obecni nastolatkowie i dwudziestoparolatkowie, podobnie jak inne grupy wiekowe, najczęściej kawę piją w domu lub u znajomych. Jednak gdy już wybierają miejsce na kawę na mieście, pojawiają się różnice między pokoleniami. Osoby z najmłodszej grupy wiekowej częściej niż starsze pokolenia wybierają kawę z automatu, ze sklepu spożywczego oraz z baru typu fast food, gdzie kawa często jest tańsza niż w kawiarniach. Z kolei dwudziestoparolatkowie najczęściej z wszystkich grup wiekowych chodzą do kawiarni sieciowych. Ponadto, częściej spożywają kawę w kawiarnio-lodziarniach i restauracjach. Oni również częściej niż starsze pokolenia korzystają z oferty kawowej sklepów spożywczych.
Najmłodsze osoby zdecydowanie częściej niż ich starsi koledzy odwiedzają kawiarnie po to, by spotkać się ze znajomymi (38% respondentów w wieku 15-19 versus 24% dla wieku ogółu osób 15-55 lat). Z kolei zupełnie nie szukają w kawiarni relaksu - tylko 8% najmłodszych i 12% dwudziestoparolatków chce się w kawiarni sieciowej zrelaksować, podczas gdy odsetek dla wszystkich grup wiekowych ogółem wynosi 18%. Najmłodsi nie chodzą też na kawę w trakcie zakupów.
W najmłodszej grupie wiekowej niemal dwukrotnie wyższy jest odsetek osób korzystających z oferty poza kawowej kawiarni: z deserów, napojów na bazie mleka, soków czy innych napojów gorących. Również w młodszych grupach wiekowych dużo popularniejsza jest kawa mrożona. Trzykrotnie częściej wybierają ją nastolatkowie niż trzydziestoparolatkowie. Również kawa typu flat white jest dwukrotnie częściej wybierana przez najmłodsze grupy wiekowe niż te po 30-tce.
Częstotliwość odwiedzania kawiarni sieciowych wśród najmłodszych grup wiekowych jest podobna jak w przypadku pozostałych grup: 74% najmłodszych klientów kawiarni sieciowych odwiedza je przynajmniej kilka razy w miesiącu.
Nasze badanie pokazuje różnice w oczekiwaniach względem kawiarni sieciowych ze strony różnych pokoleń klientów. Młodzi konsumenci mają w pewnej części inne oczekiwania niż osoby starsze. Wyraźnie widać, że dla tych pierwszych ważna jest szeroka oferta poza kawowa oraz dużo miejsca do siedzenia, gdyż przychodzą do kawiarni głównie po to, by spotkać się ze swoimi znajomymi. Z kolei wśród osób powyżej trzydziestego roku życia istotna jest możliwość relaksu w kawiarni. Dlatego ważne jest, by w kawiarni znajdowały się zarówno duże stoły dla grup, jak i niewielkie, w bardziej spokojnych miejscach dla osób szukających wytchnienia. Informacja o oczekiwaniach co do oferty kawiarni też jest cenną wskazówką dla planowania komunikacji marketingowej - ofertę deserów, shake ów czy kaw mrożonych lepiej komunikować do młodszej grupy konsumentów, gdyż właśnie ona najczęściej z tej oferty korzysta - komentuje Dominika Czubatka, badaczka z ARC Rynek i Opinia.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Przewodnik Michelin - więcej lokali z
Lepsza kondycja branży
Program inwestycji dla branży turystyka, horeca i
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Dział badania rynku i analizy:
Turystyka z gorszą obsługą
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Starsze aktualności:
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Od środy nowy zakaz lotów - mniej krajów na liście
Join Up! Polska rozpoczęła loty do Turcji
Zarzuty UKOiK ostrzeżeniem dla branży?
Muzea w Stambule z ambitnym planem
Narodowy Instytut Dziedzictwa: nowa odsłona kampanii przeciwko niszczeniu zabytków
Włochy wydłużą ważność voucherów
POT i Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego razem dla rozwoju talentów rynku turystycznego
Targi Germany Travel Mart po raz pierwszy od dwóch lat odbędą się stacjonarnie
Booking.com musi dostosować się do prawa UE
Heathrow wprowadza limit pasażerów
POT wzmacnia pion odpowiedzialny za promocję w internecie
Poznań po raz 16 gospodarzem Festiwalu Dobrego Smaku
UIA wprowadza zmiany w strukturze swoich taryf
POT przeszkoli pilotów z obsługi krajowych wycieczek
Dlaczego wiele osób w majówkę planuje dłuższy urlop?
Wiceminister Andrzej Gut-Mostowy odznaczył zasłużonych dla turystyki
Także przewoźnik spoza UE może zapłacić odszkodowanie za opóźniony lot
PLL LOT przedłużają umowę z dostawcą rozwiązań technologicznych