Subskrypcja

Subskrypcja

Szukaj

Szukaj





Poznań obniży ceny w ostatni kwietniowy weekend

Już po raz dziesiąty będzie można skorzystać z atrakcji Poznania i okolic z rabatem. Jubileuszowy "Poznań za pół ceny" odbędzie się w weekend 29 i 30 kwietnia. Program pozwala na zaplanowanie całego pobytu: od noclegów, przez ofertę kulinarną aż po rozmaite atrakcje.


Wśród nowości zwracają uwagę atrakcje nad Wartą. Za pół ceny będzie można wziąć udział w spływie, wynająć kajak, tratwę lub motorówkę. Tych, którzy wolą twardy grunt pod nogami, ale lubią przyrodę mogą skusić wycieczki po Ogrodzie Botanicznym UAM.

W niedzielę będzie można wysłuchać koncertu chopinowskiego w wykonaniu Japonki Shizuki Okumuru. Warto podkreślić, że odbędzie się on w Sali Białej Urzędu Miasta, czyli we wnętrzach, w których w 1828 roku zagrał sam Chopin. Organizatorem jest Teatr Muzyczny, wstęp bezpłatny (wejściówki do odbioru w Centrum Informacji Miejskiej). Będzie to także okazja, by odwiedzić nowo otwarte Muzeum Sztuk Użytkowych na Wzgórzu Przemysła. Miłośników kultury zapewne zainteresują również propozycje Teatru Nowego.

Nie zabraknie programu turystycznego. Lech Browary Wielkopolski zapraszają na przedpremierowe oprowadzenie w gwarze poznańskiej. Na turystów i poznaniaków będzie czekać także cały pakiet bezpłatnych wycieczek tematycznych, przygotowanych także w języku angielskim i niemieckim.

Jubileuszowy Poznań za pół ceny" to także okazja do podsumowania. Organizatorem od samego początku jest Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna. Podczas pierwszej edycji w 2008 roku można było skorzystać ledwie z 36 atrakcji. W ciągu ostatnich lat ich liczba ustabilizowała się na poziomie około 150-180 atrakcji, zlokalizowanych w samym Poznaniu, ale także w jego okolicach. Łącznie w ciągu ostatnich dziewięciu lat "Poznań za pół ceny" przyciągnął ponad 224 tysiące uczestników, zarówno mieszkańców, jak i turystów. Skorzystali oni z blisko 537 tysiąca usług, które znalazły się w programie imprezy. Dane te udało się zgromadzić dzięki współpracy z zespołem Katedry Turystyki Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, który badał akcję od samego początku.

Warto dodać, że sam pomysł na wykorzystanie wyprzedaży w promocji turystycznej narodził się w Poznaniu. Został doceniony przez branżę turystyczną, czego dowodem są liczne nagrody, z wyróżnieniem Polskiej Organizacji Turystycznej "Najlepszy Produkt Turystyczny" (2009). "Poznań za pół ceny" stał się także inspiracją dla wielu miast, m.in. Gdańska, Torunia czy Zakopanego, a w ubiegłym roku koncepcję podchwyciło Ministerstwo Sportu i Turystyki organizując ogólnopolską akcję Polska zobacz więcej - weekend za pół ceny".




Komentarze


(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:




Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij