Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Biuro Podróży Elit Tours
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
Komisja Europejska przyjrzy się przewoźnikom lotniczym
Ograniczenia w podróżowaniu stosowane przez poszczególne kraje podczas pandemii koronawirusa doprowadziły do masowego odwoływania lotów.
Komisja Europejska i sieć organów odpowiedzialnych za egzekwowanie praw konsumentów rozpoczynają skoordynowane badanie dotyczące aktualnych praktyk linii lotniczych w zakresie odwoływania lotów.
Celem badania jest zebranie dalszych informacji od linii lotniczych działających w UE na temat sposobu, w jaki informują one konsumentów o ich prawach pasażera i rozpatrują wnioski o zwrot kosztów. W przypadkach, w których linie lotnicze mają stałe trudności z terminowym zwrotem kosztów wszystkim konsumentom, poproszono je o przedstawienie informacji na temat działań podejmowanych w celu szybkiego rozwiązania tych trudności.
Komisja wykorzystała informacje z różnych źródeł, w tym z Europejskiej Organizacji Konsumentów, federacji stowarzyszeń konsumenckich na poziomie UE, oraz francuskich i belgijskich organizacji konsumenckich UFC-Que Choisir i Test achats/Test aankoop, które wskazywały, że pasażerowie, których loty zostały odwołane przez linię lotniczą, nadal mają trudności z otrzymaniem zwrotu pieniędzy.
Organy odpowiedzialne za egzekwowanie praw konsumentów z sześciu państw członkowskich (Belgia, Niemcy, Grecja, Włochy, Hiszpania i Szwecja) koordynują w ramach sieci badania i dialog z zainteresowanymi liniami lotniczymi.
Z zadowoleniem przyjmujemy decyzję Komisji Europejskiej, w której zobowiązuje się ona do zbadania praktyk odwoływania lotów przez linie lotnicze, które szkodzą zarówno prawom konsumenta, jak i przedsiębiorstwom i mamy nadzieję, że wyegzekwuje ona niezbędne działania w celu uniknięcia powtórzenia się tych praktyk w przyszłości. Cieszymy się, że Komisja wysłuchała naszych obaw i zobowiązujemy się do dalszej współpracy z nią i innymi właściwymi organami dla dobra podróżnych i całego ekosystemu turystycznego - przekonywał sekretarz generalny organizacji Eu Travel Tech Emmanuel Mounier.
Organy egzekwujące prawo muszą działać szybko. Praktyka ta jest nie tylko szkodliwa dla konsumentów w całej Europie, którym odmawia się prawa do zwrotu pieniędzy za niewykorzystane bilety, ale ma ona również negatywny wpływ na wszystkie firmy, za pośrednictwem których sprzedawane są bilety. - skomentował prezes ECTAA Paweł Niewiadomski.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Nad Bałtykiem Święta szansą na dobry koniec
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
Przedłużony ruch bezwizowy do
Turysta może otrzymać zwrot całości ceny, nawet jeśli skorzystał z części
Dział aktualności dnia:
Na ferie prowadzi Egipt, ale egzotyka także
Jak sprzedają się przyszłoroczne oferty w
Starsze aktualności:
Intercity zadowolone z 2024
Picie na stokach potępiane
ACI EUROPE: Potrzebujemy zabezpieczenia przyszłości
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
Wakacje.pl przyglądają się rezerwacjom na czerwcowy długi weekend
Minister odradza korzystanie z hoteli czy restauracji
Too Good To Go wejdzie na polski rynek
Wicepremier Gowin zapowiada pomoc dla dotkniętych lockdownem
Kwatera prywatna i pokoje goscinne z wlasnymi lazienkami w Hajduszoboszló
Grecja notuje duży spadek przychodów z turystyki
Rośnie zainteresowanie małymi obiektami noclegowymi
Grecja testuje ograniczenie liczby zwiedzających Akropol
Rynek hotelowy wzbudza zainteresowanie inwestorów
Włochy czasowo przywrócą kontrole graniczne
Zamordowano dwie turystki w Maroku
