Od 30 września Centralwings obsługuje tylko loty czarterowe!
Na skutek restrukturyzacji od 30 września Centralwings zostaje tylko i wyłącznie przewoźnikiem czarterowym, co według zarządu pozwoli osiągnąć rentowność w 2009 roku. Decyzja ta jest przez zarząd uzasadniana jako jedyne wyjście w obliczu zmian w sytuacji rynkowej. Rezygnacja z rynku tanich przewozów regularnych na rzecz połączeń czarterowych i czarter-mix według przedstawicieli spółki pozwoli ni tylko na przetrwanie firmy, ale i jej rozwój.
Wszystkie rejsy regularne zaplanowane do 14 września 2008 roku oraz kilka połączeń do 30 września zostaną zrealizowane samolotami Centralwings i na te połączenia nadal istnieje możliwość wykupienia biletów. Pasażerom pozostałych rejsów przewoźnik zaproponuje możliwość bezpłatnego skorzystania z rejsów na podobnych kierunkach, realizowanych w siatce PLL LOT. Osobom, które nie będą usatysfakcjonowane propozycją zmiany przewoźnika, spółka zwróci zapłacone pieniądze. Oczywiście wszystkie rejsy czarterowe i czarter-mix zostaną zrealizowane zgodnie ze wcześniejszymi planami.
Dla dotychczasowych klientów Centralwings prezes Tomasz Szymczak proponuje sprawdzenie specjalnie dla nich przygotowanej oferty LOTu.
Spółka poza skoncentrowaniem się na połączeniach czarterowych i czarter-mix, zamierza pozyskać dodatkowych partnerów na wynajem samolotów w formule ACMI (wet lease). Wynajęcie, już w sezonie zimowym, 4 do 5 samolotów wraz z załogami dla zagranicznych przewoźników pozwoli spółce na zapewnienie załogom latającym pracy niezależnie od sytuacji na rynku, a jednocześnie pozwoli liniom Centralwings na przygotowywanie się do sezonu letniego.
Można też domniemywać, że ruch ten oprócz poprawy sytuacji Centralwings ma pozwolić odetchnąć LOTowi oraz być może (od)zyskać mu pewną grupę pasażerów, którzy muszą podróżować w określonych celach (biznesowych, zawodowych lub rodzinnych), a którzy do tej pory minimalizowali koszty podróży wsiadając w tańsze samoloty polskiego przewoźnika. O tym czy takie działanie się uda zdecyduje zapewne atrakcyjność nowej wcześniej wspomnianej oferty LOTu oraz ruchy konkurencji, która zapewne nie pozostanie bezczynna.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
ITAKA kończy współpracę z największym
ECTAA wybrała preferowany kierunek podróży na 2025
Dział transport:
KE wydaje zgodę na dofinansowanie narodowego
eSky reklamuje się, że taniej niż u
Enter Air chwali się wynikami za 2023
Starsze aktualności:
Rynku condohoteli coraz bardziej
Katastrofa na Odrze może się
Emirates uruchamiają powietrzne
Włochy nieoczywiste - zachęta do
NIK skontrolowała lotnisko w
Jest decyzja środowiskowa dla
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
We Francji ukazała się nowa edycja przewodnika kulinarnego Michelin
W Poznaniu odbędzie się IV Weekend z Historią na Trakcie Królewsko-Cesarskim
Burger King rusza na podbój Polski!
Kraków: trwa zbiórka eksponatów, które będą prezentowane w Muzeum PRL
Prezent od SkyEurope - bilet gratis!!!
Tatrzańskie szlaki oznakowane na nowo
Kraków: Błędnie nagrane płyty promujące miasto!
Fast foodom kryzys nie straszny?
Kraków promował się w Niemczech
Egipt: rekin śmiertelnie ranił turystkę z Francji
Hotel Przyjazny Matce i Dziecku
Koniec z monopolem paliwowym na polskich lotniskach?
Sejm znowelizował ustawę o zakazie palenia