TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

W Świętokrzyskiem hotele biją się o klientów

Świętokrzyskie hotele biją się o gości. Dość, że znacznie obniżają ceny za nocleg, to jeszcze proponują dodatkowe atrakcje, np. zwiedzanie atrakcji turystycznej.


Jak podkreślił Krzysztof Wojtkiewicz, szef Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego, dobre czasy dla hotelarzy minęły. Zwrócił też uwagę, że w całej branży toczy się wielka walka o klientów. Powodu jest oczywiście kryzys. W tym roku, liczba gości spadła mniej więcej o jedną piątą.

Promocyjna cena noclegu w trzygwiazdkowym kieleckim hotelu Łysogóry kosztuje od 150 zł od osoby. Jak powiedział Michał Góźdź, kierownik działu promocji i sprzedaży w Łysogórach, wszyscy chcą przyciągnąć klientów. Sezon wakacyjny zawsze jest trudny, a w dodatku, na rynku pojawił się poważny gracz. Z tego powodu w cenie tzw. pakietu rodzinnego proponuje się również zwiedzanie jaskini Raj. Jak podkreślił Góźdź, taka wyprawa może być dla turysty atrakcyjna, bowiem ze względu na rezerwacje w sezonie letnim, wejście do jaskini nie jest łatwe. Hotel zaś zarezerwował wejścia już wcześniej.

Owy poważny gracz jest otwartym dwa miesiące temu w Kielcach hotelem sieci Ibis. Tutaj można przenocować za 109 zł. Zastępca dyrektora hotelu Ibis, Agnieszka Banaś przyznała, że w wakacje liczba podróży biznesowych jest mniejsza, zaś np. w czasie niedawnej olimpiady specjalnej odnotowano stuprocentowe obłożenie. Obecnie przybywają tutaj także turyści, zaś w weekendy jest sporo gości weselnych. Kryzys z pewnością nie pomaga, jednak Ibisowi zależy na przejęciu klientów z hoteli, które dłużej działają na tym rynku.

Góźdź jest zdania, że nie jest to efekt kryzysu. Twierdzi, że można było o nim mówić na początku roku, kiedy klienci zastanawiali się dłużej np. nad wynajęciem sali konferencyjnej. Teraz to już minęło.

Mniej klientów gości również inny kielecki hotel - Kongresowy. Ale, jak tłumaczył Jakub Borowiec, dyrektor generalny Centrum Biznesu, nie może być inaczej, kiedy ma się taką nazwę. Hotel jest kojarzony z biznesem, zaś wakacje są zawsze najgorszym okresem dla tego typu działalności. Pod tym względem te obecne są podobne do poprzednich. Ceny zostały tam obniżone o ok. 30 proc. Dodał też, że hotel nie stara się tym reklamować. Stara się natomiast organizować wydarzenia, które sprawią, że obiekt będzie bardziej otwarty. Z tego powodu, to właśnie tutaj odbędzie się w sierpniu puchar Strongmana.

Ceny nie zostały natomiast obniżone w Leśnym Dworze znajdującym się na kieleckim Stadionie. Jak powiedziała Wiesława Binkowska, właścicielka hotelu, należy postawić na wyższy standard. Hotel również jest obiektem biznesowym, tylko mniejszym i bardziej kameralnym. Jego konkurenci są większych rozmiarów, wiec mają większe problemy z obłożeniem.

Żaden hotel nie zdradził, jakie ma w tej chwili obłożenie. Wszyscy podkreślili, że większego ruchu spodziewają się pod koniec sierpnia, kiedy sezon rozpoczną Targi Kielce. Jak powiedziała Agnieszka Banaś z Ibisa, hotel ma rezerwacje na 2010 rok.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:
Świętokrzyskie Krzysztof Wojtkiewicz Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego Michał Góźdź Ibis Łysogóry puchar Strongmana Agnieszka Banaś kielecki Stadion Leśny Dwór




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję