TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Turystyka w Polsce stanie się bardziej dochodowa?

Rozpoczyna się wielka kampania promująca turystyczne walory Polski i turystykę w naszym kraju jako biznes. W centrum Warszawy pojawi się 130 billboardów promujących turystykę jako dochodową dziedzinę gospodarki. Podróżujący metrem zobaczą 400 animacji wyświetlanych na monitorach.


Swoją działalność rozpoczął już portal internetowy www.zarabiajnaturystyce.pl, który z założenia ma być kompendium wiedzy dla osób planujących założenie firmy w tej branży. 26 września - rozpocznie się kampania promocyjna polskiej gospodarki i turystyki w CNN International, w czasie której w ciągu 12 tygodni spoty reklamowe zostaną wyemitowane 625 razy. Stacja CNN stworzyła serię programów na temat polskiej gospodarki, polityki, turystyki, kultury pod hasłem - "Eye on Poland " czyli Oko na Polskę. Ich emisja rozpocznie się w przyszłym miesiącu. Treść spotów reklamujących Polskę będzie utrzymana w tajemnicy do 25 września, czyli do czasu rozpoczęcia w Warszawie XVI Międzynarodowych Targów Turystycznych "Warsaw Tour and Travel 2008". Zdaniem prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej, turystyka może być źródłem dużych pieniędzy. W czasie konferencji prasowej w Warszawie Rafał Szmytke podkreślił, że wpływy z turystyki wynoszą 6% PKB. W zeszłym roku turyści wydali na noclegi 6,5 miliarda złotych, w restauracjach zostawili natomiast 5 miliardów 300 milionów.

Katarzyna Sobierajska z Ministerstwa Sportu i Turystyki stwierdziła, że chociaż wpływy z turystyki rosną, w zeszłym roku zanotowano 4% spadek przyjazdów do Polski, od kilku lat zmniejsza się również krajowy ruch turystyczny. Według niej jest to spowodowane silną złotówką i wejściem Polski do strefy Schengen, co znacznie ograniczyło przyjazdy ze Wschodu.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
turystyka Polska w Polsce reklama promocja kampania biznes gospodarka zarabianie opłacalność biznesu turystycznego turystyki inwestycje hotelarstwo hotelarskie CNN International gospodarka polityka turystyka kultura XVI Międzynarodowe Targi Turystyczne Warsaw Tour and Travel 2008 Polska Organizacja Turystyczna Rafał Szmytke Ministerstwo Sportu i Turystyki Schngen




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję