TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Zbadano aktywność i preferencje podróżujących kobiet

Emar Marketing Research na zlecenie Luksusowego i Elitarnego Klubu Turystyki Kobiecej Lektyka przeprowadził badania nad aktywnością i preferencjami podróżujących kobiet.


Celem badań było przede wszystkim poznanie preferencji polskich kobiet w zakresie podróży. Ankietowane miały od 24 do 60 lat, pochodziły z Polski, były zamożne, wykształcone, mieszkały w dużych miastach i zajmowały wysoką pozycję zawodową. Wyniki mają zostać wykorzystane przy tworzeniu ofert Klubu Lektyka.

Z badań wynika, że tylko 15% respondentek jeździ w celach turystycznych po Polsce, pozostałe kobiety preferują wyjazdy zagraniczne lub jedne i drugie. Średnia częstotliwość wyjazdów za granicę to blisko 3 razy w roku. Głównymi celami wyjazdów zarówno krajowych jak i też zagranicznych jest turystyka i wypoczynek, na drugim miejscu są podróże służbowe, a na kolejnych odwiedziny, odnowa biologiczna i zakupy. Wyniki ankiety ukazują duże zróżnicowanie geograficzne już zrealizowanych lub planowanych zagranicznych wyjazdów w 2007 roku. Na pierwszych miejscach znalazły się Włochy, Portugalia oraz Chiny.

Moda na wyjazdy odgrywa minimalną rolę w wyborze oferty. Jako najważniejszy kobiety wskazywały element poznawczy i przygodowy, dopiero na kolejnych miejscach stawiały wygodę i cenę.

Wyjazdy krajowe ankietowane organizują samodzielnie, a blisko połowa korzysta z biur podróży przy organizacji wyjazdów zagranicznych.

Wskazywane terminy wyjazdów krajowych i zagranicznych wskazują na sezonowość, jednak Polski wyjeżdżają przez cały rok.

Wśród wymienionych aktywnych form spędzania wolnego znalazły się: piesze wycieczki, wycieczki rowerowe oraz narciarstwo. Co piąta Polka uprawia kajakarstwo i żeglarstwo, natomiast co szósta jazdę konno lub nurkowanie.

Aż 64% respondentek przyznało, że preferowanym rodzajem wyjazdu jest pobyt z elementami aktywnego wypoczynku.

Blisko 40% kobiet, głównie w wieku 30-40 lat najchętniej wyjeżdża z rodziną. Co czwarta kobieta wyjechałaby ze znajomymi lub krewnymi obu płci, natomiast 12% tylko z samymi kobietami. Za samotnym wyjazdem bez rodziny i znajomych opowiedziało się prawie 4% ankietowanych.

Barbara Dziedzic, założycielka Lektyki Prezes Travelbanku wyznała - Wypełnione ankiety po części potwierdziły nasze przypuszczenia, dostarczyły jednak bardzo cennych wskazówek, które na pewno będą wzięte pod uwagę przy tworzeniu oferty klubu turystyki kobiecej. Badania amerykańskie pokazują, że kobiety podejmują 80% decyzji podróżniczych, stanowią 40% osób podróżujących w celach biznesowych. Dominują wśród uczestników wyjazdów grupowych o charakterze kulturalnym, poznawczym, przygodowym i nastawionych na odnowę biologiczną. Podróżują zarówno kobiety zamężne, rozwiedzione jak i "singielki", bez względu na wiek. Kluczem do odniesienia sukcesu w organizowaniu podróży z myślą o kobietach jest zrozumienie ich potrzeb i zaoferowanie przyjaznego kobiecie produktu podróżniczo-turystycznego.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
lektyka Emar Marketing Research klub kobiety wyjazdy ankieta badanie wyjazd zagraniczny wypoczynek odwiedziny zakupy preferencje turystyka aktywna Barbara Dziedzic zagraniczne dla kobiet i wyjazdów turystycznych turystyczna w aktywność badania preferencji awitex




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję