Ogłoszenia
Ogłoszenia
- ZŁOTA BRAMA ORIENTU-STAMBUŁ
- Pilot wycieczek/rezydent lotniskowy
- SPECJALISTA DS.TURYSTYKI - PRACA ZDALNA
- Praca 100 % zdalna, sprzedaż z ledów internetowych
- Sun & Fun Holidays zaprasza do teamu...
- Manager Działu Relacji z Klientem i Obsługi...
- Kierownik biura podróży
- Specjalista ds Turystyki
- Praca w Biurze Podróży w Rudzie Śląskiej
- praca 100% zdalna dla biura podróży, elastyczne...
Po co hotelarzom czarna lista?
Hotelarze często nazywają tworzoną przez siebie czarną listę klientów tzw. newralgicznym monitoringiem klientów. To ze względu na dyskrecję jaką hotele powinny gwarantować.
Hotele zwykle nie wypowiadają się na temat kłopotliwych klientów i wolą nawet ponieść stratę, ale zachować dyskrecję jak w przypadku, gdy o milczeniu zdecydowali menadżerowie jednego z warszawskich hoteli, w którym 40 turystów nie uregulowało należności za pobyt. Wyniosła ona 5 tys. złotych, a organizujący przyjazd touroperator został po prostu dopisany do czarnej listy.
Według Krzysztofa Milskiego, prezesa Polskiej Izby Hotelarstwa również czarne listy gości hotelowych to sprawa delikatna, choć listy takie powstają w dobrej wierze. Z jednej strony to rejestr nieuczciwych klientów - złodziei hotelowych, oszustów, naciągaczy i zwykłych zadymiarzy, którzy demolują pokoje hotelowe, a potem znikają bez uregulowania rachunków. Takie listy powstają często z potrzeby chwili. Druga strona czarnej listy to wykazy nieuczciwych partnerów w interesach jak np. firm remontowo-budowlanych, które wykonywały fuszerkę. Dla niektórych hoteli to niekiedy gra o kilka milionów złotych utopionych w felerny remont.
W ukryciu pracuje też Hotelowe Centrum Bezpieczeństwa złożone z przedstawicieli służb mundurowych funkcjonująca przy Polskiej Izbie Hotelarstwa. Działają oni, jeśli są informacje o przetrzymywaniu porwanych osób w hotelach, ciemnych interesach prowadzonych w hotelach, itp.
Jak informuje Piotr Jaszczyk z poznańskiej firmy MCM Computer sprzedającej oprogramowanie do zarządzania hotelami - Możliwość tworzenia tzw. czarnych list jest już w standardzie każdego oprogramowania komputerowego przeznaczonego dla zarządców hoteli. Przyznając status każdemu gościowi możemy określić jego parametry, np. czy lubi pić czerwone wino na kolację, co zamawia najczęściej do pokoju, ale też, czy awanturuje się z obsługą, albo zniszczył sprzęty w pokoju. Kiedy do nas wróci, będziemy wiedzieli, czego po nim się spodziewać. Jednak taka lista działa tylko w obrębie jednego obiektu lub jednej sieci.
Wobec regularnych problemów z gośćmi, niektórzy hotelarze podsuwają pomysł utworzenia ogólnodostępnej listy niepożądanych klientów. Jeśli chodzi o firmy - sprawa jest prosta: ich dane możemy wymieniać z innymi firmami z branży, a także mamy Biura Informacji Gospodarczej (BIG, ERIF, KRD) i do nich można taką nieuczciwą firmę zgłosić (jeśli z naszej strony dopełniliśmy formalności). Jednak jeśli chodzi o osoby fizyczne, to ponieważ polskie prawo w sposób szczególny chroni dane osobowe, to utrzymanie takiej listy i zarządzanie nią w sposób zgodny z prawem jest mało realne.
Komentarze
Tagi:
Dział hotele, pensjonaty:
Nowa dyrektorka regionalna IGHP na
Zmiana sekretarza generalnego Światowej Organizacji
Booking zawiera sojusz z
Były prezes POT dołącza do zarządu Polskiego Holdingu
Dział dla turystów:
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
Nowa dyrektorka regionalna IGHP na
Zmiana sekretarza generalnego Światowej Organizacji
Starsze aktualności:
Jakie wyzwania dla hoteli w
Greckie lotniska obsłużyły więcej pasażerów, niż przez cały ubiegły
eSky rozbudowuje aplikację
Zakopane znów przeżyje
Długie weekendy w 2025 zachęcają do
Powstaje wielka grupa serwisów
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Targi turystyczne w Hali Stulecia we Wrocławiu
WTTC: wpływy z turystyki w 2008 wyniosą 8 bilionów dolarów
Konkurs na najlepsze Centrum Informacji Turystycznej
Luksusowe dworce kolejowe w Polsce. Czy to możliwe?
Trudne warunki w Beskidach. Weekend pogodny i mroźny
Lokale gastronomiczne wprowadzają zakaz palenia
Walentynkowa promocja Wizz Air
W wypadkach autokarowych, w ciągu kilku lat, zginęło kilkudziesięciu turystów
Na Podhalu panują bardzo dobre warunki narciarskie
Touroperator nie może z góry ustalać wysokości potrąceń w przypadku rezygnacji z imprezy!
Nowy dyrektor Lufthansy w Polsce
Taksówkarze sparaliżowali Dublin!
Okęcie: nie będzie wstrzymania lotów do USA
SkyExpress konkurencją dla Eurolotu?
Co dalej z PKP Przewozami Regionalnymi?
Turyści porwani przez lawinę w Tatrach nie odnieśli obrażeń
Direct Fly zawiesił zagraniczne połączenia!
dGuide.pl - nowe podejście do informacji turystycznej
