TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Geovita - coraz większa konkurencja dla hoteli

W warunkach rynkowych dotowanie swoich domów wczasowych dla dużych firm stało się dużym obciążeniem. Większość firm po prostu pozbyła się łatwo problemu i sprzedała deficytowe obiekty, ale są jednak wyjątki. Jednym z nich jest Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo, które wydzieliło oddzielną strukturę, której nadano nazwę Geovita.


W 1997 r. zarząd PGNiG powołał oddział pod nazwą Geovita, który miał zarządzać częścią ośrodków rozproszonych w całej Polsce. W kwietniu 2004 r. został on przekształcony w spółkę z o.o. "Wybrano 14 obiektów w najlepszym stanie, które miały być doprowadzone do pełnej samodzielności finansowej" - mówi Janusz Śmielak, prezes Geovity.

Wybrane ośrodki charakteryzowały się bardzo dobrą lokalizacją, ale posiadały też sporo problemów. Głównymi były: wysokie koszty stałe, przerost zatrudnienia oraz nierówny standard techniczny. Problemem była także promocja i marketing, która prawie w ogóle nie istniała. Po reorganizacji promocją całej sieci oraz koordynacją działań marketingowych zajęło się centralne biuro marketingu i sprzedaży w Warszawie. Geovita podpisała współpracę z kilkuset agentami z całej Polski i zagranicy, wylansowała markę i nowe hasła reklamowe oraz zaczęła brać udział w targach, konkursach i wystawach. Przystąpiła też do branżowych organizacji.

Jak jednak przyciągnąć klientów i wyróżnić się na rynku, który tak bardzo nasycony jest bazą noclegową. "Wyróżniliśmy trzy główne obszary działania ośrodków: wypoczynek i rekreację, konferencje i szkolenia oraz profilaktykę zdrowotną. Każdy ośrodek realizuje co najmniej dwa profile, co daje większą elastyczność i pozwala na przedłużenie sezonu do 11-12 miesięcy w roku" - wskazuje Janusz Śmielak.

Według kierownictwa Geovity, największą popularnością cieszą się usługi profilaktyczno-rehabilitacyjne, z których korzystają przede wszystkich obcokrajowcy, głównie Niemcy, Rosjanie i Ukraińcy. "Dla gości z zagranicy nasza oferta jest atrakcyjna, bo w Polsce jest po prostu taniej, a jakość urządzeń zabiegowych czy kwalifikacje kadry medycznej są wysokie" - twierdzi Janusz Śmielak.

A skąd Ci zagraniczni turyści? "Aby nawiązać kontakt z potencjalnymi partnerami, wyjeżdżaliśmy na targi do Niemiec, zapraszaliśmy agentów na rekonesans" - dodaje Śmielak.

Geovita jednak nie osiada na laurach, chce unowocześnić ośrodki oraz rozszerzyć ofertę. Za klika miesięcy ukończona ma być budowa Chaty Zalipiańskiej w Jadwisinie nad brzegiem Zalewu Zegrzyńskiego. Natomiast w Krynicy Zdrój, we współpracy z firmą kosmetyczną Thalgo, Geovita zamierza wybudować zakład Spa.

Więcej szczegółów o sieci Geovita można uzyskać na stronie www.geovita.pl.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
geovita firma kosmetyczna spa reklamowe hoteli śmielak konkurencja hasła w janusz pgnig




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję