TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Czy dojdzie do rozbudowy "Mariny Gdańsk"?

W tym roku dziesiąte urodziny obchodzi przystań jachtowa w centrum Gdańska. Jest ona tak popularna, że brakuje już miejsc do cumowania dla jachtów. Rozwiązaniem tego problemu może być rozbudowa mariny.


Marina położona jest naprzeciwko Żurawia przy ul. Szafarina. Otworzona została w 1997 roku. Początkowo nie wszyscy byli za jej otwarciem, jednak jak się okazuje bardzo się mylili.

- Od początku roku naszą marinę odwiedziło 500 jachtów. To wzrost o niecałe 14 proc. w porównaniu z takim samym okresem w poprzednim roku - mówi Rafał Grad, kierownik "Mariny Gdańsk".

W zeszłym roku przystań odwiedziło około 1300 jednostek. Wśród jachtów są także jachty zagraniczne, najwięcej z Niemiec, ale również z Finlandii, Szwecji, Litwy i Holandii. - To jedni z najlepszych dla Gdańska turystów: zostają minimum kilka dni i wydają duże pieniądze, bo wciąż - np. dla Niemców - jest u nas dużo taniej - mówi Grad.

W projekcie przystań może pomieścić 60 łódek, jednak bosmani tak potrafią manewrować jachtami i motorówkami, aby nie zmarnować choćby kawałka wolnego miejsca.- Nasz rekord to zacumowanie 120 jachtów. A zmieszczenie 80-90 jednostek zdarza nam się całkiem często - powiedział Grad.

Ze względu na to coraz częściej mówi się o rozbudowie mariny. Planowanym miejscem rozbudowy jest znajdujący się tuż obok mariny Kanał Na Stępce, schowany za wyspą Ołowianka. Aktualnie jednak wpływać mogą tam tylko kajakarze, bo wejście większych jednostek blokują dwa mosty.

- Dlatego Most Kamieniarski będzie musiał być przebudowany na most zwodzony. Szczegóły poznamy pod koniec sierpnia, kiedy będzie gotowa koncepcja całej inwestycji - mówi Nietupski.

Obecnie wiadomo tylko, że w nowej części mariny znajdzie się miejsce dla 50 łódek oraz, że kanał zostanie pogłębiony do 3,5 metra.

Jednak jak na razie nie ma gwarancji, że inwestycja trafi szybko do Wieloletniego Planu Inwestycyjnego - strategicznego harmonogramu miejskich inwestycji. - Kiedy koncepcja będzie gotowa, będzie można oszacować jej koszty. Wtedy też zapadną decyzje, co do sposobu i terminu jej realizacji - mówi Nietupski.

- Czekamy na to z niecierpliwością. Mam nadzieję, że uda się zdążyć, zanim z powodu braku miejsc będziemy zmuszeni odprawiać żeglarzy z kwitkiem - liczy Rafał Grad.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Marina Gdańsk rozbudowa Mariny jachty brak miejsc przystań Gdańsk Kanał na Stępce Most Kamieniarski Rafał Grad kamieniarzy gdansk w gdańsku marinie jachtowa projekt


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję