TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Polska na targach ITB Berlin 2009

W niedzielę, 15 marca zakończyła się kolejna edycja międzynarodowych targów turystycznych ITB Berlin 2009. Statystyki dowodzą, że gorsza sytuacja gospodarcza na świecie nie spowodowała zmniejszenia zainteresowania podróżami urlopowymi.


Podczas trzech pierwszych dni, które były zarezerwowane tylko dla branży, targi odwiedziło 110.857 specjalistów, z czego 42% z zagranicy. W porównaniu z rokiem ubiegłym wzrosła też liczba klientów indywidualnych. Podczas dwóch ostatnich dni targi odwiedziło 68.114 osób (w 2008 roku było ich 67.569). Natomiast w kongresie towarzyszącym targom wzięło udział ponad 12.000 uczestników przy 11.000 w roku 2008.

W hali nr 15, która była wynajęta na potrzeby polskiej ekspozycji, Polska Organizacja Turystyczna przygotowała prezentację oferty turystycznej regionów oraz miast. Na powierzchni 1500 metrów kwadratowych wystąpiło w sumie 135 wystawców.

W dniu otwarcia Pawilon Polski odwiedził Burmistrz Berlina Klaus Wowerewit. Przyjęli go: Katarzyna Sobierajska, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki oraz Rafał Szmytke, Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.

Regionem Partnerskim Polskiego Pawilonu było w tym roku województwo pomorskie. Oprócz prezentacji najważniejszych atrakcji turystycznych regionu zapewniło ono też program artystyczny, który prezentowany był na żywo na falach radia Deutschlandfunk.

Polscy wystawcy prezentacje lokalnej oferty turystycznej, uzupełnili degustacjami specjałów kuchni regionalnych oraz występami artystycznymi i pokazami multimedialnymi. Szata graficzna oraz zawartość merytoryczna materiałów promocyjnych była również ważnym elementem prezentacji.

Podczas ITB odbywały się liczne wydarzenia towarzyszące m.in.:
- Wieczór Polskich Regionów - czyli spotkanie z marszałkami regionów i prezydentami miast, podczas którego wręczono dyplomy za organizację najbardziej udanych podróży studyjnych dla przedstawicieli niemieckich mediów w sezonie 2008/2009. Nagrody otrzymały regiony: Lubuskie, Śląskie i Warmińsko-Mazurskie, a także miasta Gdańsk, Kraków i Poznań. Natomiast specjalnym wyróżnieniem uhonorowano Powiat Jeleniogórski za przygotowanie podróży do Kotliny Jeleniogórskiej;
- Wieczór Polskich Wystawców - czyli spotkanie wszystkich polskich uczestników targów ITB Berlin 2009, na które zaproszono też ich niemieckich partnerów: biura podróży i touroperatorów, a także przedstawicieli mediów niemieckich;
- Seminarium dla Regionalnych Organizacji Turystycznych pt. "Jak dotrzeć do niemieckiego turysty? ", w którym brali udział prelegenci z niemieckich agencji reklamowych, wydawnictw turystycznych i specjaliści PR.

Dużym zainteresowaniem mediów oraz specjalistów cieszyła się konferencja pt. "Turystyka transgraniczna Polski, Niemiec i Czech po rozszerzeniu Unii Europejskiej oraz Strefy Schengen", którą zorganizowało Stowarzyszenie Gmin Polskich Euroregionu Nysa.

W czwartek, 12 marca na stoisku Niemiec, Rafał Szmytke, prezes POT oraz Petra Hedorfer, przewodnicząca Zarządu Deutsche Zentrale für Tourismus (Niemiecka Centrala Turystyki) podpisali porozumienie o rozpoczęciu współpracy pomiędzy obiema narodowymi organizacjami turystycznymi. Przy podpisaniu dokumentu obecni byli również: Katarzyna Sobierajska, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki RP i Ernst Hinsken, Pełnomocnik Rządu Federalnego ds. Turystyki.

Przedmiotem podpisanego porozumienia jest przede wszystkim wymiana doświadczeń w zakresie przygotowania oraz turystycznej obsługi dużych wydarzeń sportowych w kontekście Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej Euro 2012, współpraca w zakresie wspólnego marketingu regionu turystycznego Europy Środkowej na rynkach trzecich (szczególnie azjatyckich i amerykańskich), a także realizacja wspólnych przedsięwzięć marketingowych przez polskie i niemieckie regiony przygraniczne.

Drugą nagrodę w międzynarodowym konkursie Das Goldene Stadttor, który organizowany jest co roku podczas targów turystycznych ITB w Berlinie zdobył teledysk promocyjny, wyprodukowany przez Urząd Miasta Łodzi do piosenki "Theo, wir fahr'n nach Lodz" (Theo, jedziemy do Łodzi). Nagrody przyznawano w 9 kategoriach. Łódzki film nagrodzono w kategorii Turystyka Miejska. Jury oceniało zgłoszone materiały pod względem wizualnej prezentacji, oprawy akustycznej, ogólnego wrażenia, przekazu informacji, a także pomysłu i kreatywności. Miasto Łódź już po raz drugi otrzymało nagrodę w konkursie Das Goldene Stadttor. W ubiegłym roku pierwszą nagrodą uhonorowano film "Łódź Miasto Kultury".




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
targi ITB Berlin POT Polska Organizacja Turystyczna Pawilon Polski Klaus Wowerewit Katarzyna Sobierajska Rafał Szmytke pomorskie prezentacja wystawa występ Wieczór Polskich Regionów nagroda Wieczór Polskich Wystawców konferencja seminarium Petra Hedorfer porozumienie Ernst Hinsken Łódź




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję