TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter




Decyzja w sprawie autostrady A4 utrzymana w mocy

Cezary Grabarczyk, minister infrastruktury utrzymał w mocy wydaną przez Jerzego Millera, wojewodę małopolskiego, decyzję w sprawie lokalizacji autostrady A4 na odcinku Szarów-Tarnów.


Wojewoda małopolski wydał decyzję lokalizacyjną we wrześniu ubiegłego roku. Miała ona zostać natychmiast wykonana, czyli mimo odwołań, wszelkie procedury mogły dalej przebiegać. Dlatego też inwestor - Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) złożyła do Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego wniosek o pozwolenie na budowę, który właśnie jest rozpatrywany.

Krakowski oddział GDDKiA ogłosił też przetarg na budowę autostrady. W pierwszym etapie postępowania wnioski złożyły firmy z Polski, Francji, Portugalii, Słowacji, Czech, Austrii, Włoch, Niemiec, Grecji, Hiszpanii, Irlandii oraz Macedonii.

Odcinek autostrady A4 Kraków-Tarnów pomiędzy Szarowem i Tarnowem (57 kilometrów) ma zostać oddany do użytku w drugiej połowie 2011 roku. Inwestycję podzielono na trzy odcinki. Każdy objęty jest osobnym kontraktem, a wnioskodawcy zgłaszali swój akces do każdego odcinka osobno. Poszczególne odcinki to: Szarów - Brzesko, Brzesko - Wierzchosławice oraz Wierzchosławice - Krzyż.

Prace budowlane mają rozpocząć się w drugiej połowie bieżącego roku. Na wybudowanie całego odcinka autostrady wykonawcy będą mieli dwa lata od momentu podpisania umowy.

Nowy odcinek autostrady został zaprojektowany jako dwujezdniowa droga klasy A. Każda z dwóch jezdni autostrady ma mieć dwa pasy ruchu o szerokości 3,75 metrów każdy, pas awaryjny o szerokości 3 metrów oraz pobocze gruntowe o szerokości 1,25 metra. Dodatkowo przewidziano również teren dla dodatkowego trzeciego pasa ruchu po zewnętrznej stronie każdej z jezdni. Na trasie autostrady mają powstać cztery węzły autostradowe: Bochnia, Brzesko, Wierzchosławice oraz Krzyż, a także sześć Miejsc Obsługi Podróżnych.

Od kwietnia 2007 roku trwa budowa pierwszego 20-kilometrowego odcinka autostrady A4 Kraków-Tarnów z Krakowa do Szarowa. Autostrada z Krakowa do Tarnowa będzie stanowić część biegnącej z Europy zachodniej na Ukrainę autostrady A4, która leży w Trzecim Transeuropejskim Korytarzu Transportowym. W Polsce biegnie ona od zachodniej granicy w Zgorzelcu do wschodniej granicy w Korczowej.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:
autostrada A4 Cezary Grabarczyk Jerzy Miller Szarów Tarnów Kraków Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad budowa Brzesko Wierzchosławice Bochnia Krzyż pas ruchu pobocze Trzeci Transeuropejski Korytarz Transportowy Zgorzelec Korczowa




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję