Decyzja w sprawie autostrady A4 utrzymana w mocy
Cezary Grabarczyk, minister infrastruktury utrzymał w mocy wydaną przez Jerzego Millera, wojewodę małopolskiego, decyzję w sprawie lokalizacji autostrady A4 na odcinku Szarów-Tarnów.
Wojewoda małopolski wydał decyzję lokalizacyjną we wrześniu ubiegłego roku. Miała ona zostać natychmiast wykonana, czyli mimo odwołań, wszelkie procedury mogły dalej przebiegać. Dlatego też inwestor - Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) złożyła do Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego wniosek o pozwolenie na budowę, który właśnie jest rozpatrywany.
Krakowski oddział GDDKiA ogłosił też przetarg na budowę autostrady. W pierwszym etapie postępowania wnioski złożyły firmy z Polski, Francji, Portugalii, Słowacji, Czech, Austrii, Włoch, Niemiec, Grecji, Hiszpanii, Irlandii oraz Macedonii.
Odcinek autostrady A4 Kraków-Tarnów pomiędzy Szarowem i Tarnowem (57 kilometrów) ma zostać oddany do użytku w drugiej połowie 2011 roku. Inwestycję podzielono na trzy odcinki. Każdy objęty jest osobnym kontraktem, a wnioskodawcy zgłaszali swój akces do każdego odcinka osobno. Poszczególne odcinki to: Szarów - Brzesko, Brzesko - Wierzchosławice oraz Wierzchosławice - Krzyż.
Prace budowlane mają rozpocząć się w drugiej połowie bieżącego roku. Na wybudowanie całego odcinka autostrady wykonawcy będą mieli dwa lata od momentu podpisania umowy.
Nowy odcinek autostrady został zaprojektowany jako dwujezdniowa droga klasy A. Każda z dwóch jezdni autostrady ma mieć dwa pasy ruchu o szerokości 3,75 metrów każdy, pas awaryjny o szerokości 3 metrów oraz pobocze gruntowe o szerokości 1,25 metra. Dodatkowo przewidziano również teren dla dodatkowego trzeciego pasa ruchu po zewnętrznej stronie każdej z jezdni. Na trasie autostrady mają powstać cztery węzły autostradowe: Bochnia, Brzesko, Wierzchosławice oraz Krzyż, a także sześć Miejsc Obsługi Podróżnych.
Od kwietnia 2007 roku trwa budowa pierwszego 20-kilometrowego odcinka autostrady A4 Kraków-Tarnów z Krakowa do Szarowa. Autostrada z Krakowa do Tarnowa będzie stanowić część biegnącej z Europy zachodniej na Ukrainę autostrady A4, która leży w Trzecim Transeuropejskim Korytarzu Transportowym. W Polsce biegnie ona od zachodniej granicy w Zgorzelcu do wschodniej granicy w Korczowej.
Komentarze
Tagi:
Dział dla turystów:
ECTAA wybrała preferowany kierunek podróży na 2025
Udany pierwszy kwartał w Porcie Lotniczym
Dział transport:
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
eSky reklamuje się, że taniej niż u
Starsze aktualności:
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Zima utrudnia ruch lotniczy w Holandii
Okęcie: rozpoczęły się odprawy pasażerów na Terminalu 2
Szybka kolej przyciągnęłaby turystów na Lubelszczyznę?
MON przekaże Balicom 254 ha gruntów
Radom: w październiku rozpocznie działalność nowy hotel
Kraków: restauratorzy w międzynarodowym stowarzyszeniu
Już obowiązuje nowy rozkład lotów Norwegian
TUI kupiło toskańskie miasteczko
Pracownicy Solarisa złodziejami!
Tramwaje wodne i omnibusy konne przewożą turystów w Warszawie
Przygotowania do Euro 2012 w Gdańsku - bilans
PolRest skupi się na rozwoju sieci restauracji Invito
Zwolniono drugiego ojca polskiego hydraulika!
"Pokój Wałęsy" atrakcją turystyczną!
Nagroda Marszałka Województwa świętokrzyskiego dla Hotelu Kongresowego
Rusza nowa kampania reklamowa LOT
WZ PLL LOT nie sprzeda akcji Pekao i France Telecom
Które biura IATA dają największe prowizje biurom NON-IATA przy wystawianiu bil.?