Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Animator Czasu Wolnego - Bułgaria
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- Project Manager (Katowice)
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
Air Italy Polska walczy o jednoznaczność w prawie polskim
Ponieważ krajowy rynek czarterowy opiera się na nieprecyzyjnym ustawodawstwie istnieje konieczność opracowania jasnego prawa lotniczego, które może ułatwić rozwój polskiego lotnictwa. Swoje stanowisko w tej sprawie zajął polski przewoźnik czarterowy Air Italy Polska. Linia jest członkiem grupy Air Italy a przewoźnik lata na krótkich i długich dystansach czarterowych. Jej baza mieści się w Warszawie, ale linia współpracuje także z lotniskami regionalnymi. Polski rynek czarterowy, zgodnie z szacunkami z 2008 r. wart był ponad 2,5 miliarda złotych i charakteryzuje się szybkim rozwojem. Tak np. w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2009 r. wzrósł o prawie 5,7%. Daje to wpływy z podatków na poziomie co najmniej 300 milionów PLN rocznie. Zgodnie z raportem Instytutu Turystyki z października 2009 r. w latach 2006-2008 około 75% rynku czarterowego było obsługiwane przez zagranicznych przewoźników.
Według prawa, które obecnie obowiązuje nie można przewidzieć czy w najbliższej przyszłości polskie niebo zostanie zdominowane przez operatorów zagranicznych. Czy też będzie działać podobnie jak to ma miejsce np. w Niemczech na zasadzie "non objection". Zgodnie z obecnymi regulacjami Urząd Lotnictwa Cywilnego (ULC) może zamknąć rynek dla obcych przewoźników albo pozwolić na jego nieograniczone otwarcie. Z tego tez względu polski rynek czarterowy jest zupełnie nieprzewidywalny dla działających w kraju linii.
Zgodnie z postulatami Air Italy Polska, aby prace nad modernizacją prawa lotniczego wprowadziły jednoznaczność zapisów prawnych, zgodnych ze strategią rozwoju dla Polski, eliminując stosowaną obecnie nieprzewidywalną i niesprawiedliwą zasadę uznaniowości. Mariusz Szpikowski, Prezes Zarządu Air Italy Polska stwierdził, że złożenie projektu zmian do ustawy prawo lotnicze ma na celu zakończenie obecnej praktyki, w której luźna jego interpretacja doprowadzić może do upadku krajowych firm lotniczych. Według prezesa M. Szpikowskiego inne kraje UE chronią swój rodzimy rynek, podczas gdy na terenie Polski zagraniczne linie nie płacą podatków, nie zatrudniają personelu i w żaden sposób nie przyczyniają się do rozwoju rodzimego rynku.
Nowe ustawodawstwo ma umożliwić ocenę ryzyka na prowadzenia działalności przez przyszłe podmioty. Liniom, które na terenie Polski już istnieją pozwoli ono na ocenienie dalszej zasadności prowadzenia biznesu w Polsce. Air Italy Polska w proponowanych do ustawy zmianach proponuje skorzystanie z szeroko stosowanej na zachodzie zasady "non objection", która daje możliwości prowadzenia połączeń lotniczych przez krajowych przewoźników zanim udzieli się zgody na wykonywanie tych samych połączeń przewoźnikom obcym.
Air Italy Polska jako członek grupy Air Italy zgodnie z obecną polityką ULC opartą na swobodnej interpretacji prawa, mogłaby ograniczyć się tylko do eksploatacji rynku polskiego zamiast inwestować w ten rynek, co prowadzi do podnoszenia kosztów przez utrzymywanie podwójnej struktury w ramach grupy. Jednak zakładając, że Polska będzie dążyła do zwiększania dochodów budżetowych poprzez czerpanie korzyści z własnego potencjału (jakim jest rynek przewozów czarterowych) niż sięgało po podwyżki podatków albo likwidując inne ulgi dla przedsiębiorców, Air Italy Polska skłania się ku tworzeniu regulacji mających na celu ochronę rodzimego rynku, w szeroko pojętym interesie publicznym, z zachowaniem obowiązujących regulacji prawa europejskiego. Zgodnie z opinią Air Italy Polska, obecnie obowiązujące prawo doprowadziło do tego, że nie rozwinęła się żadna polska linia lotnicza, a w przyszłości mogą upaść kolejne (jak miało to miejsce w przypadku Centralwings, Fisher Air, Air Polonia).
Komentarze
Tagi:
Dział transport:
eSky reklamuje się, że taniej niż u
Enter Air chwali się wynikami za 2023
Starsze aktualności:
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Grecja: wprowadzono restrykcyjny zakaz palenia w miejscach publicznych
Lotnisko Bruxelles Charleroi ma nowy terminal
Już wkrótce bilety lotnicze tylko w wersji elektronicznej
British Airways - program promocyjny trwa
Uwaga! Zmiany w rozkładach jazdy pociągów!
Okęcie ćwiczy i zwiększa bezpieczeństwo
PLL LOT już bez przeszkód na giełdę
Połączenie kolejowe Płock - Kutno zostanie zlikwidowane?
Więcej pasażerów bmi i EasyJet
2 lata więzienia dla Amerykanina, który zabił hotelowego kaczora?
Warimpex podwyższył swój kapitał
Tatry: otwarto ścieżkę dydaktyczną
Zamknięto wszystkie restauracje w Meksyku
Reklama Pizza Hut na paragonach z TESCO
Policjant z alkomatem atrakcją nad zalewem w podkieleckiej Chańczy
Łódź: zmiana organizacji ruchu kołowego w porcie
Częstochowa: na ulicach miasta pojawią się infomaty dla turystów
KE wykryła zmowę cenową przewoźników lotniczych
Ekolodzy protestują przeciwko kolejce na Kasprowy Wierch