Ogłoszenia
Ogłoszenia
- REZYDENT NA MAJORCE
- REZYDENT NA COSTA DEL SOL
- Specjalista ds. organizacji i rozliczeń imprez...
- Biuro Podróży Elit Tours
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
Eksperci szukają przyczyny katastrofy Boeinga 737
Boeing 737 linii Turkish Airlines spadł na ziemię przy manewrze podchodzenia do lądowania, kilkaset metrów przed progiem pasa startowego na lotnisku w Amsterdamie. Dziewięć osób poniosło śmierć. Tomasz Hypki ekspert od spraw lotnictwa z miesięcznika "Skrzydlata Polska" powiedział w rozmowie z Polskim Radiem, że przyczyną katastrofy mógł stanowić niespodziewany uskok wiatru.
Podkreślił ponadto, że kiedy samolot leci nisko nad ziemią, może wystąpić właśnie takie zjawisko, które spowodowane jest zawirowaniem wytworzonym przez inną maszynę. Według Hypkiego, w tym momencie samolot może bardzo gwałtownie stracić wysokość.
Natomiast Wojciech Netkowski z Urzędu Lotnictwa Cywilnego w rozmowie z TVP INFO wykluczył, by wypadek mógł się wydarzyć z powodu złej pogody. Powiedział, że wiatr o sile 10 węzłów oraz widzialność rzędu 4,5 kilometrów oznacza bardzo dobre warunki dla tego typu lotnictwa. Dodał, że pilot z pewnością widział lotnisko. Być może nastąpiła jakaś awaria przyrządów, awioniki.
Część ekspertów w pierwszych swoich komentarzach sugerowała, że w chwili podejścia do lądowania w samolocie mogło zabraknąć paliwa. Port lotniczy Schiphol w Amsterdamie jest jednym z najbardziej obleganych w Europie, a samoloty często krążą w powietrzu w oczekiwaniu na zezwolenie na lądowanie.
Wojciech Netkowski z Urzędu Lotnictwa Cywilnego twierdzi, że taka przyczyna jest mało prawdopodobna. Podkreślił, że jeżeli w samolocie zaczyna brakować paliwa, pilot podaje taką informację wieży kontrolnej. Wówczas zostaje przepuszczony w kolejce i musi lądować w pierwszej kolejności.
Komentarze
Tagi:
Dział dla turystów:
FlixBus: Polacy chcą podróżować na
Turystyka potrzebuje od państwa wsparcia, a nie przejmowania roli
Itaka: nocne spotkanie z
Dział transport:
Dokąd będzie można polecieć w
FlixBus: Polacy chcą podróżować na
Na ferie prowadzi Egipt, ale egzotyka także
Starsze aktualności:
Coolcation nie tylko w
Intercity zadowolone z 2024
Picie na stokach potępiane
ACI EUROPE: Potrzebujemy zabezpieczenia przyszłości
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Pieniny: flisacy zakończyli sezon turystyczny
Brazylijskie tanie linie lotnicze kupią 40 Boeingów
Rainbow Tours przygotowało nowy katalog na jesień 2008/wiosna 2009
Wrocław traci połączenia lotnicze, a Poznań zyskuje
Świeradów Zdrój: Malachit wzbogaci się o aquapark
Turystyka młodzieży akademickiej - tradycje, współczesność, perspektywy
Restauratorzy kontra... szkoły
Wakacje.pl i EasyGo.pl będą razem konkurować z Travelplanet.pl
Rusza promocja Condora na loty do ciepłych krajów
Pięć ofiar śmiertelnych nad jeziorami
Niesprawne autokary, policja i media...
Ministerstwo transportu w Polsce zaostrzy zasady szkolenia kierowców
Szynobusem z centrum Krakowa do Balic szybciej i częściej?
Liberalizacja przepisów w sprawie płynów u pasażerów samolotów
Darmowe atrakcje w najbogatszych miastach świata
Loty z Bydgoszczy potrzebują lepszego marketingu?
Blue Air uruchamia połączenie Warszawa - Cypr
Wawatour - Warszawa - prosze o opinie
