Ogłoszenia
Ogłoszenia
- OBSŁUGA KLIENTA - OLIWIARNIA - KRETA GRECJA
- PRACA dla organizatora wycieczek
- Wychowawcy kolonijni poszukiwani - Lato 2024
- Pilot na wyjazd studyjny/ 21-23 maj
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- Pilot wycieczek
- Pracownik biura podróży - Brzesko
- Company Representative in Tunisia 2024
- NEKERA-Opole-Product Manager (Junior)
- Ośrodek Archipelag
Zobacz także
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii lotniczych
Airhelp ocenił linie i lotniska
Wybrano najlepsze linie lotnicze w Polsce
Turyści zastosowali się do instrukcji touroperatora, ale nie zostali wpuszczeni na pokład
Nie lubimy tanich linii lotniczych, ale kochamy promocje
Centrum Rezerwacji Tanie-Loty.com.pl przeprowadziło badanie na temat preferencji klientów linii lotniczych. Okazało się, że turyści są coraz bardziej krytycznymi konsumentami i wytrawnymi łowcami okazji - wyszukują najtańszych ofert połączeń, choć niekoniecznie oferowanych przez tanie linie lotnicze.
Porównujemy
Przed dokonaniem rezerwacji klienci starannie przeszukują i porównują oferty. Aż 68% badanych szuka biletów na stronach serwisów rezerwacyjnych i za pomocą porównywarek cen, zaledwie 20 % z nich wykorzystuje w tym celu strony linii lotniczych, a 11% - fora i w serwisy społecznościowe. Dodatkowo 38% badanych przed kupnem biletu porównuje ceny w kilku różnych źródłach, mniej więcej tyle samo decyduje się zaś na pierwszą ofertę, którą znajdzie na stronie przewoźnika, a ta wyda się atrakcyjna. 28% respondentów zasięga w tym celu porady na forach internetowych.
Jesteśmy internetowi - rezerwujemy online
Aby kupić bilety lotnicze, klienci korzystają głównie z usług internetowych serwisów rezerwacyjnych (36%) oraz stron przewoźników (28%). Nieco
mniejszą popularnością cieszą się za to infolinie - za ich pośrednictwem rezerwuje loty niespełna 23% klientów. Tylko 13% badanych przyznaje, że
kupuje bilety w biurach podróży.
Cele podróży
Lotnicze podróże biznesowe coraz bardziej zyskują na znaczeniu (31% badanych deklaruje, że lata w celach służbowych). Wciąż jednak naszym
głównym celem jest turystyka - 43,5% klientów lata dla przyjemności, a blisko 25% z nich - aby odwiedzić rodzinę za granicą.
Kochamy promocje
Tak, jesteśmy miłośnikami wszelkich przecen biletów lotniczych. Do tego stopnia, że wykazujemy się sporą dozą spontaniczności, jeśli chodzi o wybór miejsca docelowego podróży. Aż 60% klientów, którzy wzięli udział w badaniu przyznaje, że zarezerwowałoby bilet do danej destynacji tylko dlatego, że właśnie jest dobra promocja na to połączenie. Zniżki sezonowe decydują nie tylko o miejscu, ale i terminie naszych podróży. Respondenci, na pytanie, z jakim wyprzedzeniem rezerwują swoje loty, w większości (36%) odpowiadają, że jest to zależne od dostępności terminów w promocji, a według 26% z nich - od ich osobistej sytuacji. 20% natomiast rezerwuje bilety z 2-miesięcznym wyprzedzeniem, a ponad 17% - w ostatniej chwili. Dla większych oszczędności jesteśmy też w stanie wiele poświęcić - ponad 60% respondentów zdecydowałoby się na znaczne wydłużenie czasu swojej podróży (z międzylądowaniami), aby obniżyć jej koszty.
Przewoźnicy
Jak pokazują wyniki badania, klienci cenią tzw. tanie linie lotnicze, ale ich nie przeceniają. Wciąż chętniej rezerwowane są loty liniami tradycyjnymi.
Jesteśmy coraz bardziej świadomi specyfiki rynku turystycznego - wiemy, że często linie regularne mają bardziej przystępne ceny połączeń niż te potocznie nazywane tanimi. Toteż 52% klientów, zapytanych o to, z usług jakich linii najczęściej korzystają, odpowiada, że zarówno regularnych, jak i "niskokosztowych",w zależności od tego, które z nich oferują akurat lepsze stawki. Zresztą, oprócz ceny, jest kilka innych czynników, które wpływają na wybór przewoźnika. Najważniejsze dla klientów są: uczciwość: przejrzystość opłat i brak ukrytych kosztów (54% odpowiedzi),
jakość usług (17%), bezpieczeństwo transakcji (16%). Tylko 7% badanych przyznaje, że cena jest dla nich jedynym argumentem, jakim się kierują przy wyborze oferty. Większość jest natomiast wymagająca i krytyczna. Aż 51% badanych sprawdza przed podróżą informacje dotyczące warunków rezerwacji, obowiązków linii lotniczych itp.
Ankieta została przeprowadzona w czerwcu 2010 wśród klientów Centrum Rezerwacji Tanie-Loty.com.pl, na grupie 427 respondentów, z których 70% stanowiły kobiety, a 30% - mężczyźni. Zdecydowana większość badanych to mieszkańcy dużych miast: 57% z nich mieszka w mieście liczącym powyżej 500 tys. Ludzi, 16% - w mieście od 100 do 500 tys., 11% - od 20 do 100 tys., ponad 8% - w miejscowości do 20 tys. mieszkańców, a 7% - na wsi.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
ITAKA kończy współpracę z największym
Dział badania rynku i analizy:
NIK wątpi w jakość wsparcia
Turystyka z gorszą obsługą
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Starsze aktualności:
Będą edukować z zakresu prawa
70% Polaków chce wyjechać na city
Ceny wyjazdów nieznaczenie w
Nowe ubezpieczenie od rezygnacji lub przerwania
Rozpoczęła się sprzedaż lata
Parlament Europejski naciska na przyjęcie Bułgarii i Rumunii do strefy
WTTC: turystyka zbliża się do poziomów sprzed
Rynku condohoteli coraz bardziej
Katastrofa na Odrze może się
Emirates uruchamiają powietrzne
Włochy nieoczywiste - zachęta do
Więcej obcokrajowców odwiedza Polskę
Atrakcje dla pasażerów Ryanair
Wielka Brytania: nowe prawo wizowe
Największa linia lotnicza w Polsce
Utrecht: Międzynarodowe Targi Turystyczne "Vacantiebeurs 2007"
50 pasażerów nie chciało wyjść z samolotu SkyEurope w Warszawie
Renowacja "Wielkiej Księgi historii i kultury Polski" - Cmentarza Bernardyńskiego w Wilnie
Likwidacja 11 tras z Anglii do Polski Ryanaira
Za opóźnione loty pasażerowie otrzymają odszkodowania
Schron pod Dworcem Głównym - najlepszym produktem turystycznym w Zachodniopomorskim?
Kto kupi zamek krzyżacki na Pomorzu?
B.T. Aquamaris ogłosiło upadłość