TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Rekordowa edycja akcji "Poznań za pół ceny"

Trzecia edycja akcji "Poznań za pół ceny" okazała się rekordowa pod każdym względem. Z Raportu Skuteczności Akcji przygotowanego przez Katedrę Turystyki Uniwersytetu Ekonomicznego wynika, że z oferty 113 partnerów skorzystano ponad 65 tysięcy razy.


"Poznań za pół ceny" to jeden weekend w ciągu roku, kiedy usługi turystyczne w Poznaniu kosztują 50% mniej. Dodatkowo do tańszych usług dodano bogaty i unikalny program turystyczny. Akcję rozpoczęto w 2008 r. i już za pierwszym razem okazała się sukcesem. Kolejne edycje okazywały się coraz popularniejsze, a sam pomysł zaczęły kopiować inne miasta.

Trzecia edycja akcji odbyła się w dniach 5-6 czerwca, czyli w weekend po Święcie Bożego Ciała. Z usług 113 partnerów skorzystano 65 083 razy. To trzy razy więcej niż w zeszłym roku, kiedy z usług skorzystano 21 tysięcy razy i 5 razy więcej niż w 2008 r. (13 tysięcy razy). Wynajęto 2977 pokoi, czyli 2,5 krotnie razy więcej niż w długi weekend majowy. Oznacza to wzrost stopnia wykorzystania potencjału usługowego obiektów biorących udział w akcji (frekwencji) z 20% do 49,5%.

Restauracje poznańskie obsłużyły 24 791 klientów, czyli 2,5 razy więcej niż w weekend poprzedzający akcję. Z oferty turystycznej (w tym z oferty poznańskich muzeów) skorzystało 17 337 osób. Obiekty muzealne biorące udział w akcji zanotowały 4,8-krotny wzrost zwiedzających. Najpopularniejszą atrakcją, które zwykle jest niedostępna był fort VIIa, który zwiedziło 2 tysiące osób. Z kolei Nowe ZOO i Palmiarnię odwiedzono 24 149 razy.

Z oferty korzystali głównie mieszkańcy Poznania i okolic (59%), ale duża liczba uczestników to osoby przyjezdne (41%). Spośród osób przyjezdnych najwięcej przyjechało z województwa mazowieckiego (17%) i z zagranicy (13%).

Uczestniczy akcji ocenili w skali od 1 do 10 atrakcyjność turystyczną Poznania przeciętnie na 8,13 czyli o 0,35 wyżej niż rok temu. O pozytywnej ocenie akcji świadczyć może fakt, że 85,3% uczestników tegorocznej edycji zadeklarowało chęć uczestnictwa w kolejnej edycji akcji (50% zdecydowanie tak, a 35,3% raczej tak).Wysoka ocena atrakcyjności turystycznej Poznania przełożyła się na deklarowany zamiar kolejnego odwiedzenia Poznania w celach turystycznych. Niemal 54% turystów i ponad 62% odwiedzających jednodniowych zadeklarowało chęć spędzenia turystycznie weekendu w Poznaniu w ciągu najbliższego roku. Aż 95,5% uczestników zamierza zachęcać swoich znajomych i krewnych do odwiedzenia Poznania w celach turystycznych.

IV edycja akcji "Poznań za pół ceny" już w czerwcu 2011 r.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
rekordowa edycja akcji Poznań za pół ceny w Poznaniu usługi turystyczne w Poznaniu kosztują 50% mniej




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję