Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
Rekordowa edycja akcji "Poznań za pół ceny"
Trzecia edycja akcji "Poznań za pół ceny" okazała się rekordowa pod każdym względem. Z Raportu Skuteczności Akcji przygotowanego przez Katedrę Turystyki Uniwersytetu Ekonomicznego wynika, że z oferty 113 partnerów skorzystano ponad 65 tysięcy razy.
"Poznań za pół ceny" to jeden weekend w ciągu roku, kiedy usługi turystyczne w Poznaniu kosztują 50% mniej. Dodatkowo do tańszych usług dodano bogaty i unikalny program turystyczny. Akcję rozpoczęto w 2008 r. i już za pierwszym razem okazała się sukcesem. Kolejne edycje okazywały się coraz popularniejsze, a sam pomysł zaczęły kopiować inne miasta.
Trzecia edycja akcji odbyła się w dniach 5-6 czerwca, czyli w weekend po Święcie Bożego Ciała. Z usług 113 partnerów skorzystano 65 083 razy. To trzy razy więcej niż w zeszłym roku, kiedy z usług skorzystano 21 tysięcy razy i 5 razy więcej niż w 2008 r. (13 tysięcy razy). Wynajęto 2977 pokoi, czyli 2,5 krotnie razy więcej niż w długi weekend majowy. Oznacza to wzrost stopnia wykorzystania potencjału usługowego obiektów biorących udział w akcji (frekwencji) z 20% do 49,5%.
Restauracje poznańskie obsłużyły 24 791 klientów, czyli 2,5 razy więcej niż w weekend poprzedzający akcję. Z oferty turystycznej (w tym z oferty poznańskich muzeów) skorzystało 17 337 osób. Obiekty muzealne biorące udział w akcji zanotowały 4,8-krotny wzrost zwiedzających. Najpopularniejszą atrakcją, które zwykle jest niedostępna był fort VIIa, który zwiedziło 2 tysiące osób. Z kolei Nowe ZOO i Palmiarnię odwiedzono 24 149 razy.
Z oferty korzystali głównie mieszkańcy Poznania i okolic (59%), ale duża liczba uczestników to osoby przyjezdne (41%). Spośród osób przyjezdnych najwięcej przyjechało z województwa mazowieckiego (17%) i z zagranicy (13%).
Uczestniczy akcji ocenili w skali od 1 do 10 atrakcyjność turystyczną Poznania przeciętnie na 8,13 czyli o 0,35 wyżej niż rok temu. O pozytywnej ocenie akcji świadczyć może fakt, że 85,3% uczestników tegorocznej edycji zadeklarowało chęć uczestnictwa w kolejnej edycji akcji (50% zdecydowanie tak, a 35,3% raczej tak).Wysoka ocena atrakcyjności turystycznej Poznania przełożyła się na deklarowany zamiar kolejnego odwiedzenia Poznania w celach turystycznych. Niemal 54% turystów i ponad 62% odwiedzających jednodniowych zadeklarowało chęć spędzenia turystycznie weekendu w Poznaniu w ciągu najbliższego roku. Aż 95,5% uczestników zamierza zachęcać swoich znajomych i krewnych do odwiedzenia Poznania w celach turystycznych.
IV edycja akcji "Poznań za pół ceny" już w czerwcu 2011 r.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Przewodnik Michelin - więcej lokali z
Lepsza kondycja branży
Program inwestycji dla branży turystyka, horeca i
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Dział biura turystyczne:
eSky reklamuje się, że taniej niż u
Starsze aktualności:
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Rynek niemiecki - analizy i prognozy
Belgijska czarna lista linii lotniczych
Zorganizowany wypoczynek dzieci i młodzieży
"Superjumbo" zabrał w dziewiczy rejs 455 pasażerów
Szlak turystyczny na Giewont już otwarty
Düsseldorf: Niemcy zapraszają do siebie!
Sebastian Mikosz został prezesem LOT-u
Górale budują drogę z Istebnej na Słowację
Bieszczady: ładna pogoda i bardzo dobre warunki turystyczne
Restauracje w Tokio mają najwięcej gwiazdek
21 lutego - Międzynarodowy Dzień Przewodnika Turystycznego
Wrocławskie lotnisko notuje tendencję wzrostową
Kraków - fenomen zmiany - debata o potrzebach i wizjach rozwoju Krakowa
Krzywy Domek w Sopocie - najdziwniejszy budynek świata
Aer Lingus też podnosi ceny za bagaż
Itaka - plany sprzedazowe na rok 2015 ??