TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

W Warsie luksusowo?

Klimatyzacja, porcelanowe zastawy, włoskie menu, kuchnia wyposażona w piece gazowe i zmywarki oto wnętrze luksusowego wagonu restauracyjny Wars. A to jedynie część projektu odbudowy wizerunku tej firmy.


W listopadzie roku 2007 spółka Wars SA została wyłoniona w przetargu jako firma odpowiedzialna za obsługę gastronomiczną pociągów PKP Intercity. Jak podaje "Gazeta Wyborcza", w związku z tym przedstawiła trzyletni plan modernizacji restauracji oraz wagonów barowych. Wars postanowił natychmiast wprowadzić zmiany, a pierwszy spośród wagonów zyskał nową aranżację wnętrza, która utrzymana jest w kolorach biało-niebieskich. Ów wagon wyjechał już w styczniu bieżącego roku. Obecnie takich wagonów jeździ 13, a do końca wakacji w podróż wyruszy ich jeszcze sześć.

Jak mówi Kamila Liszczyna, rzeczniczka prasowa firmy, planuje się, aby na trasach między największymi miastami w Polsce kursowało 30 wagonów, w chwili obecnej są one umieszczone także w pociągach kursu Warszawa - Berlin.

Wagony są obsługiwane na zasadzie tzw. franczyzy. Franczyzobiorca wynajmuje od Warsu wagon gastronomiczny, po czym samodzielnie go prowadzi, dlatego właśnie wystrój oraz asortyment w starych wagonach był bardzo zróżnicowany. Plan, którego celem jest naprawa marki został nazwany Nową Linią Obsługi (NLO), zakładający m.in. doprowadzenie do takiego samego wyglądu wszystkich wagonów oraz witryn ekspozycyjnych. W wagonach zostały wymienione tapety, stoły i fotele, podłogi, nowe jest także wnętrze gastronomicznego zaplecza.

Dotychczas podróżnym oferowano dania podane na talerzykach jednorazowego użytku, ponieważ przepisy sanepidu nie brały pod uwagę korzystania z naczyń porcelanowych w kuchniach, gdzie nie ma zmywarek. Takie maszyny pojawiły się już w poddanych innowacjom wagonach restauracyjnych. Ponadto zmieniły się zasady rekrutacji pracowników. Aby zostać kelnerem w Warsie, należy wcześniej zdać egzamin z zakresu wiedzy o obsłudze klienta, a także ogólnych zasadach, które organizują pracę w punkcie gastronomicznym. Sprzedawcy i kelnerzy, którzy osiągnęli najwyższe noty podczas egzaminu, przechodzą następnie trzy etapowy system szkoleń, dostają także specjalnie zaprojektowane stroje pracownicze.

W regulaminie, który ma za zadanie usprawnić funkcjonowanie wagonów, jest również przepis dotyczący menu. Obok bigosu oraz kotleta schabowego pojawiają się lekkie dania dla wegetarian, a także włoski przysmak "Piada - Focarina". Gorąca kanapka, która wypełniona jest farszem z mięsa i warzyw dostępna jest w pięciu smakach. Jak mówi franczyzobiorca Roman Stobiecki, to przebój ostatnich trzech tygodni, który sprzedaje się naprawdę świetnie. Zapewne ci sentymentalni zatęsknią za starym napisem "Wars", który był pisanym kursywą na bordowym tle. Dzisiaj został on zastąpiony kolorowym logo złożonym z żółtych, pomarańczowych oraz bordowych kul, w środku których można dojrzeć doskonale znaną podróżnym nazwę marki.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Wars PKP polskie koleje luksusowe wnętrza Warsu Wars SA Warszawa-Berlin Nowa Linia Obsługi NLO sanepid plan naprawy wizerunku Warsu Piada-Focarina piada focarina kamila liszczyna forum -fokarina roman stobiecki na warsie wagon przepis w włoskie menu


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję