Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Pilot wycieczek rowerowych
- REZYDENT TURYSTYCZNY REGO-BIS - SEZON 2024
- Animator Czasu Wolnego - Bułgaria
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- PRACOWNIK DZIAŁU CALL CENTER
- Pilot na Węgry
- Project Manager (Katowice)
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
EasyJet wprowadza nowe technologie
EasyJet ogłosił wprowadzenie technologii, które mają pomóc w obsłudze floty 220 samolotów Airbus A319 i A320.
Carolyn McCall, prezes easyJet podkreśla, że dzięki tym rozwiązaniom zarządzanie flotą będzie bardziej efektywne. "Przetestowaliśmy szereg różnorodnych technologii wywodzących się z wielu dziedzin. Teraz rozpoczynamy wdrażanie ich po raz pierwszy do przemysłu lotniczego, dzięki czemu nasza flota będzie działała jeszcze bardziej efektywnie i bezpiecznie. Główną zaletą wspomnianych technologii jest odciążenie naszych inżynierów, by mogli oni zajmować się bardziej skomplikowanymi zadaniami i jednoczesne obniżenie kosztów operacyjnych. To kluczowy aspekt w kontekście utrzymania preferencyjnych cen naszych biletów i redukcji opóźnień samolotów. Pozwoli nam to na utrzymanie wiodącej pozycji w światowych rankingach punktualności i zwiększenia bezpieczeństwa - kolejnego, kluczowego aspektu naszej działalności. Wszystkie wspomniane technologie będą wprowadzane przez doświadczonych inżynierów i załogi samolotów, tak by zapewnić maksymalny poziom profesjonalizmu" - wyjaśniła.
Linia easyJet ogłosiła współpracę z firmą Coptercraft, Measurement Solutions oraz Bristolskim Laboratorium Robotyki w zakresie opracowania technologii wykorzystującej drony do sprawdzania samolotów Airbus. Te zdalnie sterowane maszyny zostaną zaprogramowane do dokładnego skanowania maszyn i oceny ewentualnych uszkodzeń. Raporty na temat stanu samolotów będą przekazywane do inżynierów, którzy będą decydowali o pracach konserwacyjnych i naprawczych. Drony są obecnie w fazie rozwoju, a pierwsze testy z ich wykorzystaniem zostaną przeprowadzone w ciągu najbliższych paru miesięcy. easyJet planuje wprowadzić system dronów już w przyszłym roku.
"Technologia wykorzystująca drony może bardzo skutecznie pomóc nam w przeprowadzaniu kontroli samolotów. Będzie to dla nas duża oszczędność czasu, gdyż tradycyjna kontrola trwa zazwyczaj dłużej niż jeden dzień, a dzięki nowej technologii będziemy mogli skrócić ten czas do kilku godzin i poprawić dokładność testów" - powiedział Ian Davies, Dyrektor Techniczny easyJet.
Dr Arthur Richards, Szef działu Aerial Robotics w Bristolskim Laboratorium Robotyki uważa, że takie rozwiązanie stwarza nowe możliwości. "Inspekcje samolotów to świetny sposób wykorzystania możliwości dronów. W połączeniu z inteligentną nawigacją i podglądem komputerowym, pomogą uzyskać bardzo dokładne dane z miejsc niedostępnych dla człowieka. Bardzo cieszymy się ze współpracy z easyJet nad opracowaniem bezpiecznego, efektywnego i wydajnego systemu". - skomentował.
Obok technologii wykorzystującej drony, easyJet przygotowuje się również do wprowadzenia technologii trójwymiarowej rzeczywistości wirtualnej i rzeczywistości rozszerzonej (Augmented Reality) firm Epson i Vuzix. Obecnie, w przypadku usterki, inżynierowie i piloci muszą wysyłać zdjęcia i dzwonić do centrum kontroli w celu konsultacji ze specjalistami.
Dzięki testowanym rozwiązaniom, zespoły inżynierów będą mogły zobaczyć w czasie rzeczywistym obraz widziany przez pilota lub inżyniera będącego na pokładzie samolotu. Technologia ta po raz pierwszy na świecie wykorzystuje okulary 3D o wysokiej rozdzielczości, a elementy rzeczywistości rozszerzonej mają za zadanie pomóc inżynierom szybko zdiagnozować problem techniczny. Znajdzie ona zastosowanie szczególnie w przypadku długodystansowych lotów przewoźnika. Obecnie easyJet lata do 138 portów lotniczych, niektórych tak odległych, jak Sharm el Sheikh czy też Tel Awiw.
EasyJet testuje również technologię firm Vidcie i XO Eye, które pozwolą na transmisję w czasie rzeczywistym pomiędzy inżynierami i centrum operacyjnym. To ostatnie zostanie wyposażone również w zintegrowane zestawy głośnomówiące, które pozwolą dostarczyć pilotom i inżynierom wymaganą pomoc techniczną.
Davies dodał, że nowe technologie będą miały wpływ na punktualność lotów. "Technologia rozszerzonej rzeczywistości 3D jest kluczem do redukcji opóźnień samolotów będących w trasie. Pomoże nam ona w diagnostyce problemów technicznych, nawet jeśli będą one miały miejsce setki kilometrów od centrum operacyjnego. Dzięki okularom pozwalającym na wykorzystanie technologii rozszerzonej rzeczywistości piloci i inżynierowie będą mogli transmitować obraz z okularów do centrum operacyjnego easyJet w Luton, dając w specjalistom dostęp do informacji kluczowych w rozwiązywaniu problemów technicznych" - wyjaśnił.
Dział techniczny easyJet współpracuje również z firmą Output24 nad przygotowaniem aplikacji, które pozwolą inżynierom na bardziej efektywne wykonywanie codziennych obowiązków i w efekcie na szybszy powrót samolotów do użycia po koniecznych naprawach i serwisowaniu. Przykładowa aplikacja pomaga inżynierom i technikom zidentyfikować i wymienić uszkodzone łopatki wentylatorów (które ulegają uszkodzeniom np. podczas uderzenia w ptaka). Aplikacja przygotowywana jest tak, by jak najszybciej zeskanować łopatki wentylatorów i automatycznie zamówić zastępcze ostrza z magazynu. Przygotowywane aplikacje są obecnie w różnych stadiach rozwoju, a ich testy planowane są na lato tego roku.
EasyJet kończy właśnie proces wprowadzania tabletów Panasonic, które mają zastąpić laptopy i drukowane mapy nawigacyjne. Tablety mają zostać wprowadzone do kokpitów wszystkich samolotów do końca miesiąca. Tym samym, na pokładach samolotów easyJet nie będzie wykorzystywany już papier. easyJet będzie też pierwszą linią lotniczą, która będzie korzystała z tego typu urządzeń podczas wszystkich faz lotów - zarówno przy starcie, jak i lądowaniu.
Dzięki zastąpieniu ciężkich dzienników pokładowych lekkimi tabletami, easyJet spodziewa się zmniejszenia kosztów paliwa o około 500 000 dolarów rocznie. Każdy kilogram zdjęty z masy samolotów oszczędza easyJet ponad 20 000 dolarów na rok.
Ponadto, technologia "e-papieru" opracowana we współpracy z Sony, pozwoli easyJet na kompletne wyeliminowanie drukowanych dokumentów z kabin samolotów. Nowy, lekki czytnik Digital Paper Sony sprawia, że użytkownik czuje się, jakby pisał na papierze. Wypełnione w ten sposób formularze są zapisywane w centralnej bazie danych i umożliwiają szybki i łatwy dostęp centrum operacyjnego do informacji na temat wszystkich samolotów. Badania nad tą technologią rozpoczną się w najbliższych miesiącach.
Przewoźnik współpracuje również z firmą FlightWatching nad narzędziem, które będzie na bieżąco informowało o stanie maszyn jeszcze podczas lotu. Wynalazek będzie wykorzystywany przez centrum operacyjne i zespoły inżynierskie do prognozowania wczesnego uszkodzenia elementów samolotów.
Opracowany przez firmę FlightWatching system WILCO opary jest o połączenia internetowe i pozwala na otrzymywanie danych na temat parametrów floty za pomocą systemu wiadomości ASCAR. Oznacza to, że narzędzie diagnostyczne pozwoli inżynierom naziemnym na diagnostykę samolotu jeszcze w trakcie lotu i przygotowanie zaplecza technicznego oraz odpowiednich części i urządzeń.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Nowe rozwiązania usprawnią działanie przewoźnika
[2014-06-07 12:15 188.86.160.*]
Mieliscie byc tania linia lotncza a wcale tak nie jest,wkurza mnie to,ze cena bagazu caly czas sie zmienia.Jak mozna zwiekszac stawke bagazu skoro limit kilogramow sie nie zmienia.Chcialam rezerwowac bilet i za bagaz bylo 19 oki nie jest tak zle ale innym razem jak chialam rezerwowac to cena za bagaz wynosila 49 euro.Wyscie zglupieli i mam rezerwowac 3 osoby przeciez to jest jak za nastepny bilet.Ludzie przeciez mieliscie byc tania linia lotnicza a wcale tak nie jest.Sprawdzalam inne linie i nie dosc ze komfortowo sa lepsze to cenowa wychodzi tak samo albo nawet korzystniej.Bo co do komfortu lotu to duzo pozostawia do zyczenia. odpowiedz »
Dział transport:
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
eSky reklamuje się, że taniej niż u
Starsze aktualności:
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Co nasi sąsiedzi robią w święta?
Włoscy restauratorzy objęci absurdalnym podatkiem
Skanska wyremontuje drogi kołowania w Bydgoszczy
Biuro podróży OLIMP - jakie Wasze opinie i doświadczenia?
Warszawa może mieć problemy komunikacyjne
Branża turystyczna stawia na rozwój
Mamy coś dla Ciebie - zgłoś się do nas
Polski Bus przewiózł 3 miliony pasażerów
Jakie plany względem Cracovii?
Zamieszki w Tajlandii odstraszają turystów
PLL LOT: Ile osób straci pracę?