TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Sekrety udanej imprezy MICE

Czego poszukują organizatorzy wyjazdów MICE? Odpowiedź na to pytanie stara się przedstawić najnowszy raport Grupy Hotelowej Orbis.


Z badań przeprowadzonych na zlecenie Grupy Orbis wynika, że odpowiedzialni za organizacje tego typu wyjazdów są najczęściej najwyższe rangą osoby w spółkach.





Czego oczekują firmowi decydenci? Jak wskazały badania Orbisu najistotniejszy jest komfortowy dojazd na miejsce konferencji. Z tej racji dużą popularnością cieszą się obiekty położone nieopodal dużych miast. Ważna jest także relacja ceny do jakości.





52% badanych uważa, iż wydatki przeznaczane na spotkania, konferencje i eventy pozostaną na takim samym poziomie jak obecnie. 42% badanych jest zdania, że zmniejszą się. Zdaniem 48% ankietowanych z kolei uważa, że wydatki na wyjazdy integracyjne i udział w targach wzrosną, a niewiele mniej, bo 46% przewiduje, że pozostaną na dotychczasowym poziomie.

Jakie sumy są przeznaczane na udział w tego rodzaju wydarzeniach? Kwoty przeznaczane na noclegi zwykle zależą od charakteru zaplanowanego wydarzenia. Na spotkania i eventy przedsiębiorstwa przeznaczają od 200 do 600 zł na osobę, na imprezy integracyjne i motywacyjne - od 200 do 1 000 zł na osobę, a na konferencje i wystawy do 400 zł na osobę.

Patrząc pod kątem wielkości spółki i kwoty przeznaczanej na imprezy MICE na jednego pracownika, najwięcej środków wydają duże firmy - od 300 zł do 15 000 zł. Średnie przedsiębiorstwa zwykle wydają od 300 zł do 700 zł, a małe i mikro przedsiębiorstwa od 200 zł do 1 500 zł.

Dla klientów w branży MICE najistotniejsze są dogodne warunki finansowe - 59%, kontakt bezpośredni z człowiekiem - 51%, szybkość, kompleksowość i elastyczność działania agencji - 39%, efekt "wow" - 35%, dyspozycyjność i kompetencja osoby dedykowanej do obsługi imprezy - 31%, doświadczenie, rekomendacje, pozytywne referencje, bogate portfolio imprez agencji - 28%.

Skąd klienci biorą informacje o hotelach organizujących eventy? Otóż, jak się okazuje najskuteczniejszy jest tzw. marketing szeptany, a także internet.

Z raportem Orbisu można zapoznać się poniżej.


Możesz także pobrać plik: turinfo_20131203_najnowsze_trendy_w_branzy_mice.pdf




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Grupa Orbis konferencja wyjazd integracyjny raport internet meeting planner




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję