Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Wakacje.pl Kraków Witosa - Specjalista ds....
- Nomade - Specjalista ds. wsparcia sprzedaży
- Animator w klubie dla dzieci - Cypr Północny
- REZYDENT NA MAJORCE
- REZYDENT NA COSTA DEL SOL
- Specjalista ds. organizacji i rozliczeń imprez...
- Biuro Podróży Elit Tours
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
Przepisy Unii Europejskiej budzą sprzeciw
Wczoraj odbył się protest 26 krajów zrzeszonych w Międzynarodowej Organizacji Lotnictwa Cywilnego (ICAO). Kraje te sprzeciwiają się włączeniu ich linii do europejskiego handlu emisjami CO2. Za unijne pozwolenia nie chcą płacić między innymi Stany Zjednoczone i Rosja.
Komisja Europejska chce, aby od 2012 r. wszystkie samoloty, które startują lub lądują na europejskich lotniskach, płaciły za część pozwoleń na emisje CO2 w Europie. Kraje protestujące uważają, że plany UE są dyskryminujące i łamią międzynarodowe prawo.
W ubiegłym tygodniu amerykański Kongres uznał zmuszanie linii lotniczych do przestrzegania prawa UE, dotyczącego CO2, za nielegalne. Wcześniej zastępca sekretarza ds. transportu Krishna R. Urs oświadczył, że rząd Stanów Zjednoczonych podtrzymuje "silny sprzeciw wobec włączenia lotów przewoźników spoza UE do unijnego systemu handlu emisjami(ETS)". Zapowiedział dalszy nacisk na europejskich partnerów, by wykluczyć takie loty z ETS i zamiast tego współpracować w tej sprawie na forum ICAO.
ICAO była jedynie skłonna rozważyć włączenie międzynarodowego lotnictwa do otwartego handlu emisjami (obejmującego wszystkie sektory) w krajach członkowskich - wskazała KE. Miałoby to się odbyć zgodnie z wytycznymi Ramowej Konwencji ds. Zmian Klimatu ONZ (UNFCCC). "Do dzisiaj ani ICAO, ani UNFCCC nie uzgodniły wytycznych co do zakresu i środków takiego włączenia" - napisała KE w informacji. KE przypomniała też, że ICAO odrzuciła w 2006 roku propozycję Komisji, dotyczącą opłat ze emisje w lotnictwie.
W październiku Rzecznik Trybunału UE w reakcji na pozwy amerykańskich linii lotniczych wydał niewiążącą jeszcze opinię. Uznał, że unijny system handlu uprawnieniami do emisji CO2 w lotnictwie od 2012 r. jest zgodny z prawem międzynarodowym.
Europejski system handlu emisjami (ETS) istnieje od 2005 r. Początkowo obejmował wyłącznie naziemne instalacje przemysłowe. Według wchodzących w życie zasad, linie lotnicze obsługujące loty z i do UE będą musiały kupić w 2012 r. na unijnym rynku ok. 15 proc. pozwoleń na emisję CO2, a resztę dostaną darmo. KE wyliczyła niedawno, że wskutek tego bilety na trasach transatlantyckich mogą podrożeć od 2 do 12 euro
Kraje, które protestują przeciw włączeniu ich linii lotniczych do ETS, to: Stany Zjednoczone, Argentyna, Brazylia, Burkina Faso, Kamerun, Chile, Chiny, Kolumbia, Kuba, Egipt, Indie, Japonia, Południowa Korea, Malezja, Meksyk, Nigeria, Paragwaj, Peru, Katar, Rosja, Arabia Saudyjska, Singapur, Republika Południowej Afryki, Suazi, Uganda i Zjednoczone Emiraty Arabskie.
Komentarze
Tagi:
Dział transport:
Choroby przenoszone przez komary coraz
Na ferie prowadzi Egipt, ale egzotyka także
Starsze aktualności:
Raport o podróżach Polaków w
Narodowy Program Wsparcia dla Przemysłu Spotkań
WTTC: Turyści mówią o zrównoważonej turystyce, ale co
Coolcation nie tylko w
Intercity zadowolone z 2024
Picie na stokach potępiane
ACI EUROPE: Potrzebujemy zabezpieczenia przyszłości
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
Konkurs Młody Kreator Sztuki Kulinarnej
Ułatwienia na przejściach z Ukrainą w ramach MRG
Leśne Runo ma nowych właścicieli
Dolny Śląsk: Polska ma swoje Alpy
Co sprzedawało się w ubiegłym roku?
Na wakacje w ostatniej chwili i samolotem
Accor wzmacnia segment luksusowy
Czy ramadan przeszkadza turystom?
Lotnisko w Goleniowie: prognoza
Co wybierali turyści w 2013 roku?
Nowa droga startowa w Katowice Airport
Emirates będą największą linią świata?
