Ogłoszenia
Ogłoszenia
- INCENTIVE MANAGER oraz NEW BUSINESS MANAGER
- wyciag narciarski
- Specjalista ds turystyki- umowa na czas...
- Praca w biurze podróży z pasją. KIRIBATI CLUB.
- TUI Gdańsk Przywidzka - specjalista ds turystyki
- Biuro Podróży Kleopatra Piaseczno specjalista ds....
- Specjalista ds. Szkoleń i Rozwoju
- Fostertravel.pl salon Warszawa - Specjalista ds...
- Specjalista ds. rezerwacji rejsów
- Specjalista ds. rezerwacji hotelowych


Jak usprawnić obsługę rezerwacji w hotelu?
Hotelarze często cenią sobie swój czas. Dbają, aby obsługa rezerwacji w ich obiekcie była jak najbardziej komfortowa zarówno dla nich jak i dla gości.
W dzisiejszych czasach, kiedy komputery, tablety i smartfony są w powszechnym użytku, w prosty sposób można ułatwić cały proces zarządzania Twoim obiektem.
Zacznijmy jednak od minusów jakie niesie za sobą korzystanie z wciąż popularnych zeszytów/kalendarzy, w których skrupulatnie notowane są informacje wszelkiego rodzaju. I choćby nie wiadomo jak rzetelnie taki notatnik był prowadzony, niestety ma ograniczone funkcje i niezwykle łatwo jest się pogubić w ważnych kwestiach związanych z terminem rezerwacji, opłatami, dodatkowymi informacjami. Dużo trudniej jest również odnaleźć dane dotyczące danego gościa.
Goście dzwonią i dopytują, czy wpłata doszła i czy rezerwacja na pewno jest potwierdzona. Hotelarz zmuszony jest więc do częstego sprawdzania konta i potwierdzania rezerwacji i otrzymania wpłaty, każdemu klientowi osobno. Często zdarzają się też pomyłki, zamienione terminy czy pokoje, pomieszane dane kontaktowe, a zeszyt może nie znajdować się akurat pod ręką, aby szybko skorygować błędy. A poskreślane linijki tekstu i przetarta na wylot gumką do mazania, czy korektorem kartka, zwiększają ryzyko kolejnych pomyłek. Ręcznie lub z pomocą kalkulatora liczyć należy też ceny za pobyt. Recepcjonista musi pamiętać o życzeniach gości, czy usługach dodatkowych, które mogą nie zostać nigdzie zapisane.
Jeśli obiekt posiada kuchnię lub restaurację i zatrudnia personel sprzątający, konieczne jest osobiste przekazywanie informacji odnośnie ilości posiłków do przygotowania, czy pokoi do uporządkowania. Można sobie też łatwo wyobrazić, co by się stało w przypadku zgubienia, lub zniszczenia takiego zeszytu. Podsumowując, jednym z największych minusów takiego sposobu zarządzania, pozostaje wciąż strata dużych ilości czasu i energii na obsługę wszystkich gości.
W opozycji do wyżej opisanych sytuacji stoi jednak dobry program recepcyjny, który nie tylko pozwoli na zaoszczędzenie masy czasu i energii, ale znacznie usprawni pracę, zwiększy komfort hotelarzy i gości oraz sprowadzi ryzyko pomyłek do minimum. A jakie funkcjonalności są najważniejsze w dobrym programie hotelowym? Zapytaliśmy o to ekspertów.
"Dobry program recepcyjny pomaga efektywnie zarządzać informacjami, rezerwacjami, pokojami i rozliczeniami. Pojawić się więc powinien w nim dokładny kalendarz rezerwacji, z możliwością szczegółowego wprowadzania, zmieniania i podglądu informacji o każdym z gości i każdej z rezerwacji, wyszukiwarka po różnych kategoriach (tj. nazwisko, termin, nr rejestracyjne samochodu itp.), lista wpłat, opis pokoi, automatyczny cennik, możliwość wprowadzania niestandardowych ustaleń i dodawania komentarzy, przypominacze, generowanie raportów obrazujących pracę obiektu." - radzi Michał Piaścik, właściciel firmy NetFactory, promującej polską turystykę w Internecie.
"Powinna być również możliwość nadawania różnych statusów gościom. Wielkim ułatwieniem będzie automatyczne wysyłanie e-maili potwierdzających przyjęcie rezerwacji, czy otrzymanie wpłaty, uruchamiane jednym kliknięciem. Dodatkowo w programach tego rodzaju, ważny jest nieograniczony dostęp do nich, z wielu urządzeń mobilnych, nie tylko z komputera." - dodaje programista z portalu rewal.net.pl, Oskar Wójcicki. Jak widać więc w programie takim dostępny jest szereg przydatnych funkcji, których nie ma ręczne prowadzenie zeszytu rezerwacji.
Niestety, obecnie większość programów recepcyjnych (jeśli nie wszystkie) jest płatna, więc korzystanie z nich generuje dodatkowe koszty. Na szczęście na rynku pojawia się powoli kilka programów, które oferują masę funkcjonalności ułatwiających pracę, zupełnie nieodpłatnie. Warto zatem zastanowić się nad zmianą systemu zarządzania swoim hotelem/pensjonatem i rozpatrzyć zalety jakie niesie za sobą korzystanie z dobrego programu recepcyjnego. Bo czy nie każdy z nas wolałby mieć więcej wolnego czasu?
Komentarze
W związku z sytuacją epidemiczną, turyści zrezygnowali z wyjazdu. Początkowo zaakceptowali potrącenie w wysokości 80 proc. kosztów wyjazdu, następnie, uchylili się od tego powołując się na działanie pod wpływem błędu. Sprawa trafiła do Sądu...
Tagi:
Komentarze:
Jak polepszyć obsługę gości w hotelu?
[2015-01-27 14:27 83.21.229.*]
Bezpłatne - hehe niby jakie? odpowiedz »
Jak polepszyć obsługę gości w hotelu?
[2015-02-09 10:33 94.254.133.*]
rezerwacja online systematyzuje i ułatwia pracę oraz eliminuje pomyłki... dobrze zapowiada się wersja proponowana przez mbooking.pl, w tej chwili wersja demo odpowiedz »
Dział hotele, pensjonaty:
Obłożenie hoteli w lipcu na dobrym
Refleksja nad turystyką motywem przewodnim Światowego Dnia
Travelist: sierpniowy długi weekend mniej popularny niż
Prezydent podpisał nowelizację ustawy o Polskiej Organizacji
Starsze aktualności:
Linie Emirates wesprą tajlandzką
Wspólne stanowisko UNWTO i WHO w sprawie ograniczeń
TUgether: sytuacja branży spotkań przypomina pełzający
Turcja uruchamia platformę szkoleniową dla branży
Premier zapowiedział zniesienie części
Pięć rzeczy, których stowarzyszenia nauczyły się w 2021
Światowa Organizacja Turystyki rozpoczyna współpracę z
Nowe zalecenie Rady UE w sprawie
PIT apeluje o zniesienie testów dla zaszczepionych, przylatujących spoza
Wyjazdy do Portugalii i na Maltę droższe niż przed
Izrael złagodzi restrykcje
Klienci Revolut dostaną zwrot w
Katowice Airport: czarterowy rekord
Pierwszy Starbucks w Katowicach
Zakopiańskie hotele droższe niż rok temu
Reakcje po konferencji prasowej Sky Club
Hiking, trekking, alpinizm - turyści poszukują odpoczynku i adrenaliny
Air France prosi o zrzutkę na paliwo
Lublin i Rzeszów wstrzymują rejsy
Na Wielkanoc do Polski z UK - przepisy drogowe
PKP Intercity przyznaje się do błędu?
Polscy turyści wybierają egzotykę
