TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Co łączy Visit Britain i agenta 007?

W Światowym Dniu Jamesa Bonda, który odbywa się 5 października VisitBritain rozpoczyna największą w historii filmową kampanię turystyczną, skoncentrowaną wokół premiery najnowszego filmu o Jamsie Bondzie Skyfall.


Wykorzystując globalne zainteresowanie Jamesem Bondem, narodowa organizacja turystyczna VisitBritain rozpoczęła kampanię marketingową w 21 krajach, by zachęcić wielbicieli 007 do odwiedzenia Wielkiej Brytanii. Kampania pod hasłem "Bond is GREAT Britain" ("Bond to Wielka Brytania") obejmuje reklamę kinową, prasową oraz outdoor.

Zdjęcia do 23. odsłony przygód agenta 007 w reżyserii Sama Mendesa zostały zrealizowane w słynnych miejscach Londynu, w tym w National Gallery, Whitehall i Greenwich, a także w Glencoe i Glen Etive w szkockich Highlands, gdzie rodzina Iana Fleminga posiadała niegdyś dom.
Elementem kampanii wizerunkowej VisitBritain jest pierwsza w dziejach organizacjii filmowa reklama turystyczna, która będzie wyświetlana w kinach na kluczowych rynkach takich jak Australia, Brazylia, Niemcy i USA. Billboardy z hasłem "Bond is GREAT Britain" ("Bond to Wielka Brytania") przypomną o tym, że to znakomity moment, by odwiedzić Wielką Brytanią i zobaczyć kraj najbardziej stylowego tajnego agenta.
W 50.rocznicę pierwszego filmu z serii o Bondzie, organizacja VisitBritain uruchomiła internetową grę związaną ze SKYFALL pod nazwą "Agent UK".

Uczestnicy akcji będą musieli podjąć się 5 internetowych misji w Wielkiej Brytanii, które doprowadzą do identyfikacji kryjówki niebezpiecznego agenta. Szczęśliwy zwycięzca odbędzie luksusową podróż do Wielkiej Brytanii we współpracy z British Airways.

Przed premierą SKYFALL na 21 rynkach, na których działa VisitBritain, zorganizowany zostanie również konkurs. Zwycięzcy odwiedzą Wielką Brytanię, gdzie będą mieli szansę poczuć się jak słynny agent 007 lub dziewczyna Bonda. W programie znajdzie się m.in. zwiedzanie centrali Astona Martina, spacer po dachu areny 02, wjazd na punkt widokowy wieżowca Shard oraz lekcje przyrządzania idealnego martini. Partnerami konkursu organizowanego w Polsce w dniach 08-21.10.2012 r. są Onet oraz Forum Film Poland.

Bogate dziedzictwo i kultura Wielkiej Brytanii oraz doświadczenie w produkcji filmów sprawiają, że kraj ten to idealne miejsce do produkcji filmów. Z badań VisitBritain wynika, że niemal połowa potencjalnych turystów przyjeżdżających do Wielkiej Brytanii chce zobaczyć miejsca, które oglądali
w filmach lub w telewizji. Po premierze "Robin Hooda", liczba osób odwiedzających Nottingham wzrosła o 5,5%, zaś w Alnwick Castle, udającym Hogwarts w "Harrym Potterze", odnotowano wzrost liczby gości o 230%, którzy w wyniku działania efektu Pottera wydali 9 mln funtów.

Sandie Dawe, dyrektor generalna VisitBritain, powiedziała: 007 wykonał szereg istotnych misji dla królowej i kraju - w tym eskortowanie Jej Królewskiej Mości na ceremonię otwarcia igrzysk olimpijskich w Londynie - toteż jest rzeczą absolutnie słuszną, by skorzystać z jego usług również obecnie, by zachęcić więcej turystów do odwiedzenia Wielkiej Brytanii. To wyzwanie godne 007, i naszym zdaniem przychodzi we właściwym momencie, pod koniec wyjątkowego 2012 roku, w którym na Wielką Brytanię zwrócone były oczy całego świata.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Visit Britain Great Britain Wielka Brytania linie lotnicze przewoźnik kampania promocyjna agent 007 James Bond Skyfall Highlands Szkocja Australia Brazylia USA Niemcy Billboardy Bond Agent UK




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję