Ogłoszenia
Ogłoszenia
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- pilot Wiedeń : 31.05-01.06.2024
- Poszukiwany pilot 05.06-07.06
- Przewodnik Kulinarny w Warszawie
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
Rainbow Tours: 4,6 mln zł zysku
W rozszerzonym raporcie półrocznym Grupy Kapitałowej Rainbow Tours S.A. z dnia 31.08.2013 poinformowano o wzroście przychodów w porównaniu z pierwszym półroczem 2012 wynoszącym ponad 25% oraz o osiągniętym zysku netto na poziomie 4,6 mln złotych.
Zarząd szacuje, że przewidywana wielkość skonsolidowanych przychodów Grupy za rok 2013 będzie się kształtować na poziomie 770-800 mln złotych.
Przychody ze sprzedaży wygenerowane przez Grupę w okresie I półrocza 2013 wyniosły 275,8 mln zł co w porównaniu do pierwszego półrocza 2012 stanowi ponad 25 % wzrost przychodów.
Wzrost spowodowany jest przede wszystkim znacznie wyższą sprzedażą usług turystycznych przez podmiot dominujący. Zysk netto wypracowany w okresie od stycznia do czerwca 2013 roku wyniósł 4,6 mln zł, i był wyższy o 3,5 mln zł w odniesieniu do okresu analogicznego 2012 roku.
W raporcie pojawiło się również podsumowanie sprzedaży oferty Lato 2013 ( wyjazdy odbywające się w terminach od kwietnia do października 2013). Na dzień 31 maja 2013 roku wielkość przedsprzedaży wyniosła 91.790 rezerwacji osiągając tym samym wzrost o 20% w porównaniu do roku 2012.
Łączna wartość rezerwacji imprez dokonanych w omawianym okresie była wyższa o 26%, natomiast rzeczywisty procent wzrostu skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży imprez turystycznych (wraz z ofertami BeeFree) wyniósł 33,3%.
Na rezultaty Grupy Kapitałowej mają również wpływ procesy restrukturyzacyjne spółek zależnych, przede wszystkim ABC oraz BeeFree. W przypadku pierwszej spółki reorganizacja polegała na zamknięciu części nierentownych lokali, co zmniejszyło wielkość kosztów stałych.
Osiągnięte przychody są porównywalne z wynikami ubiegłorocznymi, natomiast wartość kosztów operacyjnych spadła aż o 32%, co przyczyniło się do poprawy wyników finansowych spółki. Podobnie BeeFree - spółka została włączona organizacyjnie i sprzedażowo w struktury Rainbow Tours, co pozwoliło niemalże do zera zredukować koszty stałe firmy. Równocześnie sprzedaż produktu BeeFree wzrosła o 12 %, co według zarządu może przyczynić się do dodatniego wyniku finansowego na koniec roku.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Dział badania rynku i analizy:
Turystyka z gorszą obsługą
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Starsze aktualności:
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Ryanair ostrzega przed oszustami
"Bułgaria" powoli wyłania się nad powierzchnię wody
Menu tej restauracji groźne dla zdrowia
Casamundo: pięć niezwykłych miejsc na wakacje
VI edycja ogólnopolskiego spotkania branży turystycznej
Kolejna kawiarnia Costa by coffeeheaven otwarta
Manor House SPA został skategoryzowany
Wizz Air domaga się zadośćuczynienia od Modlina
Pierwszy w Polsce bilet kolejowy w technologii NFC
Jakie wyjazdy kupowali Polacy w lutym?
Hotele rezygnują z jednej gwiazdki
Jak zaplanować podróż lotniczą?
Okęcie i Lublinek: Straż Graniczna nie odprawia już lotów
Wizz Air debiutuje na londyńskiej giełdzie
Popularny lokal został zamknięty
Warszawa na targach lotniczych w Berlinie
Egipska turystyka pokona kryzys?
Regulowanie czasu pracy restauracji niezgodne z konstytucją?