TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Lotnisko Chopina - osiągnięcia i wyzwania

2011 r. był kolejnym udanym rokiem dla Lotniska Chopina w Warszawie. W ciągu ostatnich 12 miesięcy port obsłużył ponad 9 mln pasażerów przy znacznie mniejszej liczbie operacji lotniczych.


Do 16 grudnia na Lotnisku Chopina obsłużonych zostało łącznie 9 mln 60 tys. pasażerów - czyli o 7,2 proc. więcej niż w 2010 r. Rosnąca liczba odprawianych podróżnych nie powoduje wzrostu natężenia ruchu lotniczego. Liczba operacji lotniczych w 2011 r. jest o ponad 5 proc. mniejsza niż w 2010 r.

- Szczęśliwie udało się uniknąć w tym roku złej pogody i wybuchu wulkanów. W osiągnięciu dobrego wyniku nie przeszkodził także remont krótszej drogi startowej, z powodu którego aż do końca sierpnia mieliśmy w użyciu tylko jedną drogę - komentuje Michał Marzec, dyrektor Lotniska Chopina.

W ciągu kończącego się roku w warszawskim porcie zrealizowanych zostało wiele ważnych inwestycji. M.in. otwarte zostały dwa nowe pirsy, co powiększyło powierzchnię terminala o ponad 18 tys. m kw. a liczbę wyjść z 28 do 45. Zmodernizowana została droga startowa DS-1, dzięki czemu lotnisko może obecnie regularnie przyjmować wszystkie największe samoloty świata. Wyremontowana została też płyta postojowa PPS3 i droga kołowania DK-U2.

- Wszystkie te projekty są częścią wieloletniego planu rozwoju portu. Pozwalają nam dostosowywać infrastrukturę lotniska do potrzeb rosnącego ruchu i utrzymywać niezmiennie komfortowe warunki obsługi pasażerów - wyjaśnia Michał Marzec.

W nowym roku lotnisko stanie przed kolejnymi wyzwaniami. Najważniejszym będzie obsługa uczestników finałów piłkarskich mistrzostw Europy UEFA EURO2012.

- Po raz pierwszy w historii Polska będzie gospodarzem jednej z największych imprez sportowych świata. Dla tysięcy zagranicznych kibiców Lotnisko Chopina będzie bramą do naszego kraju i pierwszym z nim kontaktem. Na nas spoczywać będzie w dużej mierze odpowiedzialność za kształtowanie wizerunku Polski i Polaków. Będziemy na to gotowi - zapewnia Michał Marzec.

Wkrótce po zakończeniu mistrzostw do przebudowy zamknięta zostanie stara część Terminala A. Odprawa pasażerów i bagażu przeniesiona zostanie do nowej części, która przez dwa lata będzie musiała pomieścić zwiększony ruch. W międzyczasie zarządzające portem przedsiębiorstwo Porty Lotnicze przejmą od Straży Granicznej obowiązki związane z kontrolą bezpieczeństwa.

- Do tych zadań przygotowujemy się już od dłuższego czasu i szukamy najbardziej optymalnych rozwiązań, które nie zakłócą pracy portu i nie sprawią kłopotów pasażerom. Wierzę, że wszystko pójdzie dobrze i nowy rok będzie dla nas jeszcze ciekawszy i lepszy niż ten, który właśnie kończymy - podsumowuje dyrektor Marzec.

Lotnisko Chopina jest największym portem lotniczym w Polsce. Obsługuje ruch rozkładowy, czarterowy, cargo oraz General Aviation. W 2010 r. z usług lotniska skorzystało ponad 8,7 miliona pasażerów czyli blisko 43 proc. całkowitego ruchu pasażerskiego w Polsce.

Lotniskiem zarządza przedsiębiorstwo Porty Lotnicze (PPL), które w 2011 r. po raz trzeci z rzędu zostało uznane za Perłę Polskiej Gospodarki przez miesięcznik Polish Market i Instytut Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk. Przedsiębiorstwo nagrodzone zostało w tym roku również statuetką Awionetki za sprawność służb lotniskowych podczas awaryjnego lądowania Boeinga 767 oraz godłem Firma Przyjazna Klientowi. Lotnisko Chopina zostało wyróżnione tytułem "Highly Commended" przez międzynarodową społeczność branżową podczas targów Routes Europe.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Lotnisko Chopina Warszawa lotnisko w Warszawie pasażerowie operacje lotnicze ruch lotniczy Michał Marzec podsumowanie ruch turystyczny inwestycja Okęcie nowe inwestycje terminal modernizacja samolot płyta postojowa remont po remoncie infrastruktura lotniska plan rozwoju portu UEFA Euro 2012 wyzwania Highly Commended transport lotniczy PPL Perła Polskiej Gospodarki Polish Market Instytut Nauk Ekonomicznych statuetka Awionetki nagroda Boeing 767 awaryjne lądowanie Firma Przyjazna Klientowi Routes Europe plany




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję