TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Coraz lepsze wyniki grupy Sfinks

Grupa Sfinks Polska - do której należą sieci Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło podała swoje wyniki finansowe. Po 9 miesiącach 2013 r. osiągnięto wzrost sprzedaży i zwiększenie zysku operacyjnego.


Przychody ze sprzedaży grupa osiągnęła na poziomie 130,90 mln zł, co oznacza wzrost rok do roku o 2,4%. W tym okresie zanotowano także większy niż rok wcześniej zysk operacyjny - na poziomie 2,62 mln zł. Wynik netto został poprawiony o 7,65 mln zł, czyli o 84% r/r. Po 9 miesiącach br. wynosi on (-)1,47 mln zł.

Na tle całego roku 2013 okresem najlepszym był III kwartał, w którym wypracowano skonsolidowany zysk netto w wysokości 722 tys. zł, co stanowi poprawę w stosunku do III kwartału ubiegłego roku o 1,66 mln zł. Obecne wyniki Sfinksa to zasługa głównie rosnącej rentowności sieci restauracji oraz działań prosprzedażowych realizowanych w 2013 r.

"Coraz lepsze wyniki Sfinksa to efekt pracy nad poprawą jakości i efektywności na wielu frontach równocześnie. Z jednej strony poprawiamy strukturę sieci, gdzie stale zwiększa się udział lokalizacji wysokosprzedażowych przy jednoczesnym podnoszeniu poziomu usług. Obecnie już nie wystarcza nam, że restauracja wychodzi na plus - wynik i jakość powinny być odpowiednio wysokie. Choć dziś jeszcze wielkość sieci per saldo nie zmienia się znacząco, jej rentowność od wielu kwartałów notuje dwucyfrową dynamikę wzrostu. Po 9 miesiącach 2013 r. wyniosła ona 32% rok do roku, co przełożyło się na zwiększenie zysku brutto na sprzedaży do 17,62 mln zł. Z drugiej strony pracujemy nad wynikami na poziomie poszczególnych restauracji poprzez lepszą organizację pracy, szkolenia i procesy zarządcze. Na to wszystko nakłada się uatrakcyjnianie oferty restauracji. W tym kontekście szczególnie cieszą niedawne doniesienia mediów na temat wyników ankiety jednej z firm zajmujących się badaniem rynku, zgodnie z którymi Sphinx został uznany przez warszawiaków za najlepszą restaurację" - twierdzi Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska.

W bieżącym roku podjęto działania wspierające sprzedaż. Przeprowadzono m.in. loterię "Sezon na Sphinxa" i kampanie telewizyjne. W rezultacie udało się osiągnąć wzrost obrotów skonsolidowanych zarówno narastająco w okresie od stycznia do końca września 2013 r., jak i w samym III kwartale. Podjęte działania oraz kampanie marketingowe przełożyły się na zmianę zachowań gości restauracji, którzy chętniej niż do tej pory zamawiają przystawki i desery.

"W III kwartale zachowaliśmy trend znaczącego wzrostu sprzedaży przystawek i deserów. Podjęte działania pokazują potencjał sprzedażowy naszej oferty i postępującą zmianę percepcji restauracji Sphinx, które przez wiele lat były kojarzone głównie z shoarmą" -stwierdza prezes Sfinksa.

W ciągu trzech kwartałów 2013 r. Sfinks zrealizował także kilka nowych inwestycji. Powstało 9 restauracji pod szyldami Sphinx i Chłopskie Jadło. Do końca roku sieć planuje powiększenie jeszcze o co najmniej 2 restauracje - w Krakowie i we Wrocławiu. Spółka realizuje również inwestycje, których efekt widoczny będzie dopiero w przyszłym roku. Już teraz wiadomo, że jedną z nich będzie nowy Sphinx tuż przy krakowskim Rynku Głównym.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Sphinx Sfinks restauracja otwarcie wyniki finanse plany rozwój zysk przychód restrukturyzacja sprzedaż działanie




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję