Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- pilot Wiedeń : 31.05-01.06.2024
Coraz lepsze wyniki grupy Sfinks
Grupa Sfinks Polska - do której należą sieci Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło podała swoje wyniki finansowe. Po 9 miesiącach 2013 r. osiągnięto wzrost sprzedaży i zwiększenie zysku operacyjnego.
Przychody ze sprzedaży grupa osiągnęła na poziomie 130,90 mln zł, co oznacza wzrost rok do roku o 2,4%. W tym okresie zanotowano także większy niż rok wcześniej zysk operacyjny - na poziomie 2,62 mln zł. Wynik netto został poprawiony o 7,65 mln zł, czyli o 84% r/r. Po 9 miesiącach br. wynosi on (-)1,47 mln zł.
Na tle całego roku 2013 okresem najlepszym był III kwartał, w którym wypracowano skonsolidowany zysk netto w wysokości 722 tys. zł, co stanowi poprawę w stosunku do III kwartału ubiegłego roku o 1,66 mln zł. Obecne wyniki Sfinksa to zasługa głównie rosnącej rentowności sieci restauracji oraz działań prosprzedażowych realizowanych w 2013 r.
"Coraz lepsze wyniki Sfinksa to efekt pracy nad poprawą jakości i efektywności na wielu frontach równocześnie. Z jednej strony poprawiamy strukturę sieci, gdzie stale zwiększa się udział lokalizacji wysokosprzedażowych przy jednoczesnym podnoszeniu poziomu usług. Obecnie już nie wystarcza nam, że restauracja wychodzi na plus - wynik i jakość powinny być odpowiednio wysokie. Choć dziś jeszcze wielkość sieci per saldo nie zmienia się znacząco, jej rentowność od wielu kwartałów notuje dwucyfrową dynamikę wzrostu. Po 9 miesiącach 2013 r. wyniosła ona 32% rok do roku, co przełożyło się na zwiększenie zysku brutto na sprzedaży do 17,62 mln zł. Z drugiej strony pracujemy nad wynikami na poziomie poszczególnych restauracji poprzez lepszą organizację pracy, szkolenia i procesy zarządcze. Na to wszystko nakłada się uatrakcyjnianie oferty restauracji. W tym kontekście szczególnie cieszą niedawne doniesienia mediów na temat wyników ankiety jednej z firm zajmujących się badaniem rynku, zgodnie z którymi Sphinx został uznany przez warszawiaków za najlepszą restaurację" - twierdzi Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska.
W bieżącym roku podjęto działania wspierające sprzedaż. Przeprowadzono m.in. loterię "Sezon na Sphinxa" i kampanie telewizyjne. W rezultacie udało się osiągnąć wzrost obrotów skonsolidowanych zarówno narastająco w okresie od stycznia do końca września 2013 r., jak i w samym III kwartale. Podjęte działania oraz kampanie marketingowe przełożyły się na zmianę zachowań gości restauracji, którzy chętniej niż do tej pory zamawiają przystawki i desery.
"W III kwartale zachowaliśmy trend znaczącego wzrostu sprzedaży przystawek i deserów. Podjęte działania pokazują potencjał sprzedażowy naszej oferty i postępującą zmianę percepcji restauracji Sphinx, które przez wiele lat były kojarzone głównie z shoarmą" -stwierdza prezes Sfinksa.
W ciągu trzech kwartałów 2013 r. Sfinks zrealizował także kilka nowych inwestycji. Powstało 9 restauracji pod szyldami Sphinx i Chłopskie Jadło. Do końca roku sieć planuje powiększenie jeszcze o co najmniej 2 restauracje - w Krakowie i we Wrocławiu. Spółka realizuje również inwestycje, których efekt widoczny będzie dopiero w przyszłym roku. Już teraz wiadomo, że jedną z nich będzie nowy Sphinx tuż przy krakowskim Rynku Głównym.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Przewodnik Michelin - więcej lokali z
Lepsza kondycja branży
Program inwestycji dla branży turystyka, horeca i
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Dział badania rynku i analizy:
Turystyka z gorszą obsługą
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Starsze aktualności:
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Niebezpieczny dojazd na katowickie lotnisko
Do PizzaPortal.pl dołączyła tysięczna restauracja
Bliżej egzotyki z nowym touroperatorem?
Atrakcje Targów Turystycznych Wrocław 2011
Do Modlina wkroczyła setka robotników
Weekendowy odpoczynek w prezencie świątecznym
Centrum Turystyki Oskar z Poznania
Bilans świątecznych dni na polskich drogach
Oasis Tours surowo ukarany. Za co?
Rząd przekłada dyskusję o Funduszu Gwarancyjnym
Ruch pasażerski na lotnisku w Poznaniu
Biuro podróży sponsorem Polskiego Związku Bilardowego
Koleje Mazowieckie modernizują tabor
Interferie - video katalog dostępny już w sieci
Ryanair wyzywa Wizz Air na pojedynek?
Turystyka zatonęła razem ze statkiem
Pracownik Informacji Turystycznej
Sygnał rozprowadzany w hotelach za pomocą odbiorników RTV je