Ogłoszenia
Ogłoszenia
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- Project Manager (Katowice)
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
UOKIK: klienci biur sami winni problemów?
Świadomość polskich turystów wciąż jest niska. Z badania Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów i TNS Polska wynika, że w przypadku nieudanego wyjazdu zaledwie 7 proc. turystów wie, ile ma czasu na jego zareklamowanie. Większość ankietowanych przyznała, że nigdy nie czytała podpisywanej z biurem umowy. A zdaniem przedstawicieli UOKiK-u, zapoznanie się z umową to podstawa, by w czasie urlopu uniknąć przykrych niespodzianek.
Jak pokazują dane UOKiK-u, liczba nierzetelnych biur podróży co roku maleje. Podobnie jak liczba skarg, które wpływają do Urzędu w związku z nieudanymi wczasami za granicą. - W tym roku mamy naprawdę dobry rok pod tym względem. Prowadzimy w tej chwili tylko siedem postępowań, przy tym dwa to są postępowania administracyjne, które mogą zakończyć się karą, a pozostałe to postępowania wyjaśniające. Czyli nieprawidłowości nie jest dużo - mówi rzeczniczka UOKiK Małgorzata Cieloch. - Natomiast ta druga strona, konsument - turysta, to jest ta płaszczyzna, na której musi się wiele jeszcze zmienić.
Z badania przeprowadzonego przez TNS Polska dla UOKiK-u wynika, że świadomość turystów co do ich praw i obowiązków wciąż jest zbyt niska.
Wielu błędów i nieudanych urlopów udałoby się uniknąć, gdyby konsumenci sprawdzali legalność biura podróży, z którym decydują się wyjechać. Tylko 17 proc. ankietowanych wie, gdzie takie informacje można uzyskać.
- Są dwa miejsca, gdzie możemy to sprawdzić: Urząd Marszałkowski i Ministerstwo Sportu i Turystyki. Jeśli konsument nie może się skontaktować z tymi jednostkami, może sprawdzić na stronie www.turystyka.gov.pl w internetowej bazie biur i organizatorów turystycznych, czy jego biuro dostało pozwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej tego typu, czy ma różnego rodzaju zabezpieczenia finansowe, ubezpieczenie, gwarancje - informuje Małgorzata Cieloch w rozmowie z Agencją Informacyjną.
Podstawowym błędem konsumentów jest nieczytanie umów podpisywanych z biurami podróży. Przyznaje się do tego 57 proc. ankietowanych.
- Wszystko to, co jest istotne, powinno się znaleźć w umowie. To są rzeczy związane z samym wyjazdem, wylotem, pobytem: standard hotelu, kategoria, wszelkiego rodzaju ubezpieczenia, informacje o ubezpieczycielu oraz numer telefonu do niego - wymienia Małgorzata Cieloch.
Uważnie należy przyglądać się, czy w umowie organizator podróży nie przerzuca odpowiedzialności na drugą stronę, czyli na klienta.
- Przez to konsument może bardzo łatwo rozpoznać różnego rodzaju niedozwolone postanowienia, ponieważ one głównie wyłączają odpowiedzialność biura podróży - zaznacza Cieloch. Jednak polski konsument zamiast wczytywać się w umowy, opiera się zwykle na warunkach przedstawionych w katalogach. Co więcej, wybierając ofertę kierują się przede wszystkim jej ceną. - Jeśli konsument przestudiował bardzo szczegółowo ofertę, wybrał kierunek, zgodził się na cenę, to później kieruje się już głównie ceną, a nie warunkami w umowie - ocenia rzeczniczka UOKiK-u.
Przestrzega jednak przed kupowaniem podejrzanie tanich wycieczek.
- Zbyt niska cena powinna być dla nas sygnałem, że to biuro podróży być może nie będzie w stanie zorganizować takiego wypoczynku, o którym marzymy, za takie pieniądze. Nie oszukujmy się, pewne rzeczy można policzyć i zsumować, za ile możemy polecieć np. do kraju arabskiego - wyjaśnia Małgorzata Cieloch.
Polskim turystom brakuje również wiedzy na temat tego, jak i kiedy mogą zareklamować nieudany wyjazd. - Mamy 30 dni na dochodzenie roszczenia po powrocie do kraju. Pamiętajmy o tym, żeby wszystkie sprawy, które są nienależycie wykonywane od razu na miejscu zgłaszać rezydentowi, ponieważ ułatwi nam to załagodzenie sprawy i kontynuowanie wypoczynku. A po drugie, jeżeli będziemy chcieli dochodzić odszkodowania w Polsce, będziemy mieć już podstawę do tego, mając potwierdzenie rezydenta, że już na miejscu coś było nie tak - tłumaczy Małgorzata Cieloch.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Maleje liczba nierzetelnych biur podróży
[2012-07-05 10:38 176.100.192.*]
zgadza się wszystkie świadczenia można policzyć ale większość klientów chce polecieć poniżej kosztów i zdają sobie sprawę z tego, a jednocześnie nie mają świadomości, że nie da się w nieskończoność dokładać do imprez odpowiedz »
Maleje liczba nierzetelnych biur podróży
[2012-07-13 18:20 85.222.12.*]
jak to się nie da u mnie ostatnio klient powiedział, że jak leci za 1200 do hotelu 5* na All to organizator na tym na pewno zarabia. Klienci nie liczą i nie potrafią liczyć, albo nie chcą. Niestety fakt jest faktem, że jest duża i chora konkurencja pomiędzy organizatorami, która daje lasty poniżej swoich kosztów po to tylko żeby u nich klient został. A klient nie głupi i kupuje gdzie taniej - normalne myślenie, a potem mamy takie kwiatki. Niech upadnie kilku jeszcze pseudo organizatorow i zrobi się czystka na rynku i zostaną Ci najsilniejsi. odpowiedz »
Maleje liczba nierzetelnych biur podróży
[2012-07-13 20:12 83.29.115.*]
kupuje gdzie taniej a potem zakłada wątki na portalach turystycznych i pyta sie innych czy dany organizator jest pewny bo kupił/kupiła wczasy i się teraz boi ....
ile to razy przygotowywaliśmy oferty dla ludzi, którzy chcieli tylko informacje o dobrych hotelach a potem kupowali przez internet te oferty u najtańszych organizatorów m.in triada czy sky club odpowiedz »
Maleje liczba nierzetelnych biur podróży
[2012-07-05 11:06 85.89.187.*]
największą zmorą branży turystycznej są debilni klienci, którzy przychodzą do biura i chcą kupić wycieczkę na lasta za 1200 zł w 5 gwiazdkowym hotelu / all inclusive. organizatorzy mocno konkurują ze sobą i żeby nie stracić na przelocie puszczają taniej takie wycieczki - wtedy klient zarabia, ale ktoś musi stracić.
wniosek jest jeden - 4 gwiazdkowy hotel na tydzień w opcji all inclusive nie powinien schodzić poniżej 2 500 za osobę. ciekawe co wtedy zrobiliby ci super klienci co przychodzą obwieszeni złotymi łańcuchami (niby że tacy bogaci i jest ich stać) którzy kupują oferty po 1 000 zł/os i szczycą się później że byli w 5 gwiazdkach w egipcie
u nas w biurze w tym roku jest normalnie wysyp takich gości - co drugi przychodzi po super wycieczkę w niskich kosztach.
mam zatem apel do organizatorów - skasujcie opcję last minute wtedy klienci przyzwyczają się że za 1000 zł to sobie może pojechać do pcimia dolnego na wycieczkę rowerowo-krajoznawczą. tyle w tym temacie - upadłości organizatorów będą zawsze dopóki klient nie będzie płacił normalnych pieniędzy za swój wyjazd odpowiedz »Maleje liczba nierzetelnych biur podróży
[2012-07-05 11:39 77.253.205.*]
Heh no może w mało "poprawnych politycznie" słowach :) , ale po prostu jeden z najtrafniejszych komentarzy jakie ostatnio czytałem na tur-info.
Może tylko wniosek powinien być lekko inny - to wina DEBILNYCH touroperatorów którzy sami się przerzucają super lastami, bo ludzie zawsze lezą po najmniejszej linii oporu i chcą "za darmo".
Może już czas uleczyć rynek w PL i zrobić normalne ceny i mniejsze kontyngenty, a jak ktoś chce za 1000zł na wczasy, to z grupona autokarem do Bułgarii jak 10 lat temu (bo wątpie że za 1000zł w Pcimiu Dolnym się utrzyma) odpowiedz »Maleje liczba nierzetelnych biur podróży
[2012-07-09 12:18 31.61.129.*]
Nie moze byc wszystko dla bogaczy,bo u nas takich nie ma.Sa kredytowcy-bankruci.Ale powinna byc ta turystyka al...rzeczywiscie mega droga i skromniejsze,tanie HB,trzy gwiazdki dla wszystkich,bo tak to sie miesza i al...jest do bani,bo czasem jest tansze od HB,no i tym samym gorsze.Ale alkohol-woda za darmoche dla pijakow jest.Polskie al.... odpowiedz »
Maleje liczba nierzetelnych biur podróży
[2012-07-06 13:29 197.120.39.*]
Brawo, brawo. Najmafrzejsza wypowiedz jaka czytalam. dopoki beda lasty za 1200 pln , biura beda dokladac a to jak kula sniegowa bedzie ciagnac ich na dno.
największą zmorą branży turystycznej są debilni klienci, którzy przychodzą do biura i chcą kupić wycieczkę na lasta za 1200 zł w 5 gwiazdkowym hotelu / all inclusive. organizatorzy mocno konkurują ze sobą i żeby nie stracić na przelocie puszczają taniej takie wycieczki - wtedy klient zarabia, ale ktoś musi stracić. wniosek jest jeden - 4 gwiazdkowy hotel na tydzień w opcji all inclusive nie powinien schodzić poniżej 2 500 za osobę. ciekawe co wtedy zrobiliby ci super klienci co przychodzą obwieszeni złotymi łańcuchami (niby że tacy bogaci i jest ich stać) którzy kupują oferty po 1 000 zł/os i szczycą się później że byli w 5 gwiazdkach w egipcie u nas w biurze w tym roku jest normalnie wysyp takich gości - co drugi przychodzi po super wycieczkę w niskich kosztach. mam zatem apel do organizatorów - skasujcie opcję last minute wtedy klienci przyzwyczają się że za 1000 zł to sobie może pojechać do pcimia dolnego na wycieczkę rowerowo-krajoznawczą. tyle w tym temacie - upadłości organizatorów będą zawsze dopóki klient nie będzie płacił normalnych pieniędzy za swój wyjazd odpowiedz »Maleje liczba nierzetelnych biur podróży
[2012-07-08 15:12 78.8.136.*]
Zgadzam sie z ta wypowiedzią. Każdy tylko czeka na last minute za 900 zł z all inclusive.
Pomimo tego że klient nie ma więcej pieniędzy, nigdy nie zdecyduje się na HB. Luksus musi być a kasy nie ma. odpowiedz »
Maleje liczba nierzetelnych biur podróży
[2012-07-05 12:20 77.89.77.*]
Zastanówcie się nad tym rozwiązaniem problemu gwarancji i zabezpieczenia turystów udających się na wakacje
1. Zlikwidować konieczność wszelkich gwarancji w aktualnej postaci, które tak karzą dobrych touroperatorów, im większy obrót = tym wieksza gwarancja i jej koszt. W efekcie końcowym i tak płaci za to Klient!
2. Zlikwidować w Urzędach Marszałkowskich departament turystyki, archiwum kolekcjonujace gwarancje, informacje o touroperatorach, kontrolerów, itp. Niech Ci ludzie zajmą się bardziej stosowną pracą.
3. W ramach wolności gospodarczej i wolności osobistej, każdy podmiot,który ma na to ochotę, wiedzę i umiejętności sprzedaje i organizuje wyjazd, imprezę turystyczną cokolwiek. Kto chce kupuje lub nie.
4. JEDEN TYLKO WARUNEK! WYKUPUJAC WYJAZD, IMPREZE, ITP KLIENT ZAWIERA I WYKUPUJE UBEZPIECZENIE OD KOSZTOW REZYGNACJI, NIEWYPLACALNOSCI, ITP, PODOBNA DO POLISY UBEZPIECZENIA ZDROWOTNEGO!
5. KONCZY SIE W TEN SPOSÓB Z PROBLEMEM GWARANCJI, JEJ KOSZTOW (pieniądze na gwarancję muszą zostać zrekompensowane kosztem imprezy, która płaci Klient, a w koncu i tak trafiają do firm Ubezpieczeniowych) !!!!!
PRZEMYŚLCIE TO !!!! odpowiedz »Maleje liczba nierzetelnych biur podróży
[2012-07-05 12:22 77.89.77.*]
Zastanówcie się nad tym rozwiązaniem problemu gwarancji i zabezpieczenia turystów udających się na wakacje
1. Zlikwidować konieczność wszelkich gwarancji w aktualnej postaci, które tak karzą dobrych touroperatorów, im większy obrót = tym wieksza gwarancja i jej koszt. W efekcie końcowym i tak płaci za to Klient!
2. Zlikwidować w Urzędach Marszałkowskich departament turystyki, archiwum kolekcjonujace gwarancje, informacje o touroperatorach, kontrolerów, itp. Niech Ci ludzie zajmą się bardziej stosowną pracą.
3. W ramach wolności gospodarczej i wolności osobistej, każdy podmiot,który ma na to ochotę, wiedzę i umiejętności sprzedaje i organizuje wyjazd, imprezę turystyczną cokolwiek. Kto chce kupuje lub nie.
4. JEDEN TYLKO WARUNEK! WYKUPUJAC WYJAZD, IMPREZE, ITP KLIENT ZAWIERA I WYKUPUJE UBEZPIECZENIE OD KOSZTOW REZYGNACJI, NIEWYPLACALNOSCI, ITP, PODOBNA DO POLISY UBEZPIECZENIA ZDROWOTNEGO!
5. KONCZY SIE W TEN SPOSÓB Z PROBLEMEM GWARANCJI, JEJ KOSZTOW (pieniądze na gwarancję muszą zostać zrekompensowane kosztem imprezy, która płaci Klient, a w koncu i tak trafiają do firm Ubezpieczeniowych) !!!!!
PRZEMYŚLCIE TO !!!! odpowiedz »Maleje liczba nierzetelnych biur podróży
[2012-07-05 22:36 83.21.244.*]
Przeczytajcie ceny wczasów oferowanych przez niemieckie biura i nie opowiadajcie, ze u nas nie można taniej i że oferowane są wyjazdy poniżej kosztów! Biura to zdziercy. Jeżeli prywatnie mogę załatwić sobie wyjazd za 2/3 ceny oferowanej przez biuro (a nie mam zniżek za hurt i czarter) tzn, że biuro to zdziercy i tyle. odpowiedz »
Maleje liczba nierzetelnych biur podróży
[2012-07-05 23:01 81.219.15.*]
gościu, tam na zachodzie fiskus nie zdziera tyle co u nas więc może sie da taniej ale nie u Nas w kraju zulugula odpowiedz »
Maleje liczba nierzetelnych biur podróży
[2012-07-06 14:09 77.253.205.*]
Szanowny kliencie niemieckich biur podrózy- sami sprzedajemy 40% wczasów z wylotami z Niemiec, więc w tym temacie jesteśmy jak najbardziej kompetentni do wypowiadania się. To nie jest do końca tak jak piszesz, że wczasy z Polski są droższe a z Niemiec tańsze. Zależy to od kierunku, terminu itp. Kierunki "arabskie" takie jak Tunezja, Turcja, Egipt, Maroko są zdecydowanie tańsze z wylotami z Polski. Grecja, a ostatnimi czasy często i Wyspy Kanaryjskie, także tańsze są z Polski. Natomiast Hiszpania, Portugalia tańsza jest z wylotami z Niemiec. Wprost gigantyczne różnice są w wycieczkach egzotycznych (Tajlandia, Dominikana, Kuba, Malediwy, Meksyk itp.) na korzyść biur Niemieckich. Można w miarę bez większych problemów polecieć na 2 tygodnie do Tajlandii za 700-800 euro czy na Malediwy za 1200-1300 euro. Z czego to wynika? Wyjaśnienie jest proste - z dużego bogatego rynku jakim są Niemcy. Po prostu na kierunki egzotyczne jak np. Malediwy z Niemiec są biura w stanie wysłać kilka samolotów charterowych tygodniowo, a od nas jest to robione na znacznie droższych liniach rejsowych. Także jak polskie biura na te kierunki wysyłają kilka osób w miesiącu (!!!) to raczej mają inną siłę przebicia w negocjacji cen z hotelami, niż niemieckie, które wysyłają w tygodniu kilkaset osób. Więc jak widzisz drogi kliencie niemieckich biur podrózy, to czy jest taniej czy drożej z Polski niż z Niemiec, zależy od kierunku, terminu (święta, których np. Niemcy nie mają wolnych), ofert last minute - pozdrawiam. Remigiusz Kola. Biuro Podróży Slonecznie.pl odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
eSky reklamuje się, że taniej niż u
Dział centra informacji i promocji:
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Dziwny konkurs na dyrektorów
Polacy na pierwszym miejscu wśród
Starsze aktualności:
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Gwarancje największych touroperatorów
Hiszpanie winni straty Brytyjczyka?
Omówili problemy branży turystycznej
Chcesz wygrzewać się na włoskiej plaży? Płać!
Interaktywna oferta Sky Club dzięki QR kodom
NIE dla europodatku od emisji CO2 przez samoloty?
Kolejna atrakcja turystyczna w Google Street View
Pierwszy hotel sieciowy w Inowrocławiu
Nowa formuła targów Invest Hotel
Turyści znów zwiedzą Statuę Wolności