TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Kogo stać na 20 dyrektorów?

Jest taka spółka, która pomimo kryzysu, długów i wielu problemów, może sobie pozwolić na utrzymywanie 20 stanowisk dyrektorskich. Kto to taki?


Prawidłowa odpowiedź brzmi: Koleje Śląskie. W złotym dla siebie okresie spółka ta posiadała 22 etaty dyrektorskie i to bez zarządu. Obecnie jest ich mniej, ale łącznie z zarządem stanowiska dyrektorskie piastuje 20 osób.

Przeciętnie dyrektorzy i pełnomocnicy zarabiają 7-9 tys. zł. brutto. Z raportu TOR wynika, że pensje w zarządzie potrafiły wynosić nawet 16 tys. zł.

Stanowska dyrektorskie często się dublowały, był np. pełnomocnik ds. koordynacji komunikacji zastępczej i pełnomocnik zarządu ds. koordynacji komunikacji zastępczej. Jest doradca zarządu i doradca biura zarządu albo dyrektor ds. integracji komunikacji i projektów oraz specjalista ds. projektów unijnych. Były też stanowiska co najmniej dziwaczne jak na spółkę kolejową, np. pełnomocnik ds. odnawialnych źródeł energii. Wiele z tych stanowisk utrzymano. Kto za to płacił? Pasażerowie rzecz jasna.

"Obecnie trwają prace nad korektą schematu organizacyjnego spółki, których efektem będzie m.in. dalsze istotne zmniejszenie liczby doradców i pełnomocników. W ostatnim czasie liczba pełnomocników zmalała z 12 do 7. Dodatkowo, zmniejszyliśmy o 10 proc. liczbę pracowników biurowych. Trwa korekta zatrudnienia" - twierdzi rzecznik Kolei Śląskich Maciej Zaremba." Po grudniowych problemach, które były efektem rewolucji w sposobie funkcjonowania firmy, zdecydowano przyjąć zasadę ewolucji przy wprowadzaniu wszelkich zmian - stąd proces zwolnień i redukcji przebiega stopniowo."-dodaje.

Z powodu niestabilności finansowej, 2 kwietnia Urząd Transportu Kolejowego zawiesił Kolejom Śląskim stałą licencję na przewóz osób. Spółka dostała pół roku na uporządkowanie finansów. Obecnie posługuje się licencją tymczasową, ale jeśli nie uda się uporządkować sytuacji, może stracić i ją.

Maciej Zaremba informuje, że wdrażany jest plan naprawczy, który ma doprowadzić do poprawy finansów spółki.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
biurokracja pełnomocnik ds. koordynacji komunikacji zastępczej pełnomocnik zarządu ds. koordynacji komunikacji zastępczej doradca zarządu pełnomocnik ds. odnawialnych źródeł energii Koleje Śląskie Maciej Zaremba rzecznik prasowy Urząd Transportu Kolejowego zawieszenie licencji licencja tymczasowa plan naprawczy niestabilność finansowa raport TOR stanowiska dyrektorskie


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję