Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Travel Designer - Specjalista ds. turystyki...
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Poszukuję do dzierżawy pensjonat
- Specjalista ds. Turystyki
- Kraków- specjalista ds. sprzedaży egzotyki
- Pilot wycieczki
- Praca w salonie franczyzowym TUI
- SPECJALISTA/-KA DS. TURYSTYKI / CH.Promanada...
- ORIENT TRAVEL TOUROPERATOR-PREZENTACJA OFERTY...


Opóźniony lub odwołany lot - co robić?
Mroźna i nieprzyjazna zima sparaliżowała europejski ruch lotniskowy. Samoloty mają spore opóźnienia, niektóre loty zostały odwołane. Jakie prawa przysługują osobą podróżującym samolotem podczas niesprzyjających warunków pogodowych?
Duże opady śniegu i niskie temperatury spowodowały zamieszanie na lotniskach. To skutkuje przesunięciami w grafiku odlotów, a w gorszej sytuacji ich anulacją. Zdenerwowanie nie opuszcza pasażerów. Tymczasem podróżujący nie pozostają bez opieki. W wielu przypadkach nie korzystają, jednak z przysługujących im praw, gdyż po prostu ich nie znają.
W zakres działania linii lotniczych wchodzi zapewnienie osobom korzystającym z ich usług odpowiednich warunków - nie tylko podczas rejsu - ale także wtedy, gdy z różnych przyczyn lot nie może się odbyć.
Do obowiązków przedstawiciela przewoźnika na lotnisku jest niezwłoczne poinformowanie pasażerów o zaistniałej sytuacji oraz zapewnienie odpowiednich warunków podczas oczekiwania na lot. - W zależności od długości opóźnienia poszkodowani muszą dostać napoje i posiłki. Przysługuje im również prawo do wykonywania połączeń telefonicznych na koszt przewoźnika - mówi Marko Brinkmann z podróżniczego serwisu internetowego Tripsta.pl. - W sytuacji, kiedy godzina odlotu znacznie się przesuwa przewoźnik zobowiązany jest do zapewnienia noclegu lub pokrycia jego kosztów - dodaje specjalista.
W sytuacji jeszcze mniej komfortowej - odwołania rejsu, linie lotnicze zobowiązane są do zwrotu kosztów biletu lub jego darmowego "przebukowania" na najlepszy z dostępnych terminów. Za ewentualne pokrycie kosztów noclegu oraz dojazdu na lotnisko również odpowiedzialne są linie. Konsument ma również prawo do bezpłatnego powrotu do portu, w którym rozpoczął podróż.
W wyniku odwołania rejsu przewoźnik zobowiązany jest do wypłaty odszkodowania wysokości od 250 do 600 euro. Obowiązek wypłaty odszkodowania jest zgodny z zasadą równego traktowania pasażerów oraz zasadą pewności prawa. Od reguły są jednak ustępstwa. Wypłata nie obowiązuje, w momencie, kiedy to lot jest odwołany z powodu "nadzwyczajnych okoliczności" - przykładowo usterki technicznej, wydarzeń losowych, czy właśnie złych warunków pogodowych.
O zwrot kosztu biletu można ubiegać się w terminie 7 dni. Odszkodowanie należy się w sytuacji kiedy przez opóźnienie pasażer pojawi się co najmniej trzy godziny po zapowiadanej godzinie lądowania, czyli podobnie jak w przypadku odwołania lotu "w ostatniej chwili". Brak odpowiedzi w terminie 30 dni nie oznacza, że działanie konsumenta zakończyło się fiaskiem. Po tym okresie, nadal możemy złożyć skargę w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego. Jeśli to nie pomoże - możemy zgłosić sprawę do sądu.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Jakie prawa przysługują podróżującym
[2013-01-25 19:07 31.60.160.*]
I wszystko goowno da...bo skad wziac natychmiast srodki na nowy bilet,lub nocleg?Nie kazdy wozi ze soba gore kasy,lub dostepny debet... odpowiedz »
Jakie prawa przysługują podróżującym
[2013-01-30 14:11 58.61.194.*]
A ja niestety walczę od dwóch dni z LOTem i mówią, rozumiemy, ale nic nie możemy innego zaoferować. Mam odwołany lot z Pekinu i mam zostać w Chinach 2 dni. NIe wiem jaki hotel i czy mogę wziąć na koszt LOTu i co z wyżywieniem - mam brać rachunki i potem walczyć?
Czy komuś się już udało wywalczyć coś w takiej sytuacji? odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Dział przewodnicy i piloci:
MSiT chce 10 strategii dla
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Rozpoczęto starania o nowy, polski wpis na listę
Liczba i wielkość statków wycieczkowych podwoiła się od 2000
Starsze aktualności:
Dziwny konkurs na dyrektorów
Trzysetny franczyzowy salon
Ruszyła budowa centrum symulatorowo-treningowego
Travelplanet chwali się swoją ofertą i
Teneryfa: nie chcemy (tylu)
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Polacy na pierwszym miejscu wśród
POT uhonorowała Ambasadorów Kongresów
Wsparcie także turystyki w północno-wschodniej
IATA: Jednolita europejska przestrzeń powietrzna to
Turyści zastosowali się do instrukcji touroperatora, ale nie zostali wpuszczeni na
O czym pamiętać przy współpracy franczyzowej?
Bukovina Terma Hotel Spa - z myślą o kobietach
Na rynku pojawił się katalog Neckermanna na sezon zimowy
W sylwestra i Nowy Rok więcej pociągów do Zakopanego
Turystyka wyciągnie Grecję z recesji?
Przewoźnik wprowadza nową usługę
Wybrano najlepsze ośrodki narciarskie na świecie
Nowy dyrektor sieci condo hoteli
TOP-owe kierunki wakacyjne Polaków
Turystyczna Polska spotyka się w Katowicach
Polska dobrym miejscem dla rozwoju lotnictwa?