Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista d/s turystyki biuro franchisingowe...
- Szkolenie "Dostępność usług...
- Biuro podróży zatrudni Specjalistkę do spraw...
- Pilot wycieczek na Zakynthos
- pilot/tłumacz j. francuskiego
- Poszukuję pilotów na wyjazdy krajowe/zagraniczne
- Specjalista ds Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystyki, GH Sarni Stok
- Specjalista ds turystyki
- poszukiwany przewodnik po Pradze 28.05
Travelplanet - co kupowali turyści
Internetowy serwis turystyczny Travelplanet.pl sporządził raport podsumowujący miniony sezon. Wynika z niego, iż Polacy mają coraz większe oczekiwania w stosunku co do wyjazdów zagranicznych, jednocześnie są skłonni wydać większą kwotę niż dotychczas w celu zapewnienia sobie wyższego komfortu wypoczynku.
- Polacy są coraz bardziej wymagającymi klientami - uważa Mateusz Jarzębowicz, dyrektor ds. produktu Travelplanet.pl. - Wyjazd na wakacje stał się stałym elementem ich życia i sposobem na odreagowanie codziennych stresów.
Multiagent przebadał preferencje i wybory swoich klientów w lipcu i sierpniu 2011 roku, następnie porównał wyniki do analogicznego okresu w 2010 roku. Analiza objęła następujące kryteria:
- kierunek,
- ilość osób na rezerwację,
- podział na płeć,
- czas od daty zakupu do wyjazdu,
- wyżywienie,
- długość pobytu,
- standard hotelu,
Z przeprowadzonej analizy wynika, że klienci Travelplanet wybierają coraz droższe hotele, lepsze wyżywienie i coraz częściej wyjeżdżają do egzotycznych krajów. W tym sezonie odnotowano wyższą o 400 zł średnią wartość rezerwacji. Nastąpił wzrost o 8,5% w stosunku do sezonu 2010. Średnia wartość rezerwacji wyniosła w 2011 - 5080,2 zł. 45 procent klientów rezerwowało w sezonie pobyt w hotelach czterogwiazdkowych. Najkorzystniejsze oferty dla klientów były w segmencie hoteli 5*. Tam koszt rezerwacji wzrósł tylko o 3,2% i wybrało taki standard 15% klientów.
Natomiast do najchętniej wybieranych kierunków pomimo kryzysu należała Grecja, zdecydowanie wiodąc w tym roku prym wśród wybieranych przez turystów destynacji. Ten kierunek wybrało 15,4% więcej klientów niż w 2010. Turcja zajęła drugie miejsce ( 8,3% klientów więcej), a Egipt dopiero trzecie - stracił 20%.
- W zeszłym roku na podium były te same kierunki, jednak nie było między nimi tak dużych różnic - mówi Jarzębowicz - Wpłynęła na to rewolucja w krajach arabskich, która zaważyła na zmniejszeniu sprzedaży w wyjazdach do m.in. Egiptu na korzyść krajów europejskich i Turcji, miejsc potencjalnie bezpieczniejszych.
Mocno w zestawieniu urosła Hiszpania (o 36.5% większa sprzedaż) głównie z uwagi na zdecydowanie szerszą ofertę na półwyspie Iberyjskim niż w 2010. Wzrosła też sprzedaż Bułgarii o 28%. Najmocniej obok Egiptu straciła Tunezja, aż 42,3%. Biura podróży redukując ofertę po rewolucji w krajach arabskich w pierwszej kolejności ograniczały wyloty do Tunezji. Stąd tak duża zmiana. Paradoksalnie najkorzystniejsze ceny wcale nie były dostępne w krajach porewolucyjnych (Egipt, Tunezja), ale w krajach gdzie klienci planowali urlop w ramach alternatywy - Grecji, Turcji, Hiszpanii czy Bułgarii. Oczywiście każdy z tych przypadków należy rozpatrywać odrębnie (zmieniała się oferta miejsc, standardu hoteli czy wyżywienia), jednakże mimo tych kwestii średnie wartości sprzedanych wycieczek najmniej wzrosły w tym roku właśnie w tych kierunkach.
Warto również odnotować znaczny wzrost średniej wartości rezerwacji w pozostałych kierunkach, egzotyczne kraje stają się coraz atrakcyjniejszą i dostępniejszą opcją wypoczynku.
Ilość osób na jedną rezerwację:
Wciąż jeździ bardzo mało singli, choć i tak o 1, 4 procent więcej niż w zeszłym roku. To tylko 7,4 procent sprzedaży. Najwięcej wyjeżdża par - to 63 procent wszystkich klientów.
18 procent to rodziny lub grupy przyjaciół trzyosobowe.
8 procent rezerwuje pokoje dla 4 osób i tutaj także prawie nic się nie zmieniło w porównaniu do zeszłego roku. Pięcioosobowe wycieczki to zaledwie 1 procent sprzedaży.
Polacy coraz rzadziej korzystają z ofert typu last minute
W lipcu był zdecydowanie mniejszy wybór w ofercie Last Minute. Oferta została wyprzedana w okresie first minute oraz w dalszej części roku. Sprzedaż Last Minute zmalała aż o 25% w stosunku do 2010.
- Klienci kupowali wakacje z większym wyprzedzeniem do dnia wylotu - podsumowuje Mateusz Jarzębowicz. - W sierpniu te proporcje już nieco się zmieniły. Podsumowując cały sezon kupno ofert Last Minute zmalało o 6 procent. W dużej mierze efekt ten zależy od dostępności oferty, jednakże widzimy, że świadomość klientów, co do jakości oferty mocno wzrosła.
Długość pobytu:
Coraz więcej osób jeździ na tygodniowe pobyty (3% więcej niż w 2010)
Niestandardowe długości pobytów (np. 8-13 dni) utrzymują się na takim samym poziomie.
Rodzaj wyżywienia:
O 3,6% wzrosła liczba osób kupujących All Inclusive i to 75% ogółu całej sprzedaży. Pozostałe rodzaje wyżywienia wszystkie równomiernie traciły.
- Chcemy na wakacjach mieć wszystko zagwarantowane, nie być narażonym na dodatkowe koszty, nie o myśleć o dniu codziennym - uważa Mateusz Jarzębowicz z Travelplanet.pl.
Na drugim miejscu HB - (Half Board - 2 posiłki) 18,1 ogółu sprzedaż (21% w 2010)
BB - (Bed & Breakfast, czyli pokój ze śniadaniem), to zaledwie 3,4 ogółu sprzedaży.
Klienci rzadko decydują się na sam wyjazd bez zapewnionych posiłków, to zaledwie 3,4 % sprzedaży.
Nie zmieniła się natomiast relacja między ilością kobiet i mężczyzn rezerwujących wczasy w Travelplanet.pl. Zarówno w 2010 jak i w 2011 wycieczki u multiagenta wybierało 47 procent kobiet i 53 procent mężczyzn.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Co wybierają klienci Travelplanet
[2011-10-07 12:30 78.8.133.*]
Ciekawe co teraz będą sprzedawać jak Triada i Exim nie dostały gwarancji, Sun Fun też nie mają bo ponoć miał problemy w zeszłym roku a jako jeden z pierwszych gwarancje otrzymał. Pozdrowienia dla Travelplanet i ich polityki biznesowej wobec Organizatorów opartej na domysłach i kto da więcej. Żeby im bokiem to nie wyszło. odpowiedz »
Co wybierają klienci Travelplanet
[2011-10-07 14:39 77.253.5.*]
na pewno niezłe piguły kupowali odpowiedz »
Co wybierają klienci Travelplanet
[2011-10-08 21:59 83.7.220.*]
Statystyka dotycząca wyżywienia nie odzwierciedla preferencji. A to dlatego, że na wielu kierunkach klient nie ma wyboru! Wystarczy przejrzeć oferty. Tylko bardo niewiele jest z BB lub bez wyżywienia. Jak więc można twierdzić, że to klienci wybierają All Inclusive! Są zmuszeni zgodzi się na taka opcję!!! odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
POT uhonorowała Ambasadorów Kongresów
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Travelplanet chwali się swoją ofertą i
Dział badania rynku i analizy:
Turystyka z gorszą obsługą
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Starsze aktualności:
Nowe osoby w Polskich Hotelach
Itaka wdraża nową stronę i
Linie KLM będą walczyć z
Czesi chętniej przyjeżdżają do
Przewoźnicy: przepisy dotyczące slotów na lotniskach muszą być
Turystyka rośnie, ale nie
Nabór do konkursu na Najlepszy Produkt
Podsumowanie MEETINGS WEEK Poland
Ukraińskie stowarzyszenie touroperatorów przyjęte do
Terroryści niszczą starożytne zabytki
Prokuratura wszczęła śledztwo ws. Michała Tuska
Co zrobić, jeśli biuro podróży bankrutuje?
Emirates - inauguracyjny rejs do Bagdadu
Pięć nowych rodzajów biletów w Finnair
Muzyka bez ZAIKS, ZPAV, STOART i SAWP
TravelCamp: Spotkanie z branżą turystyczną
Miejsce w samolocie - wg hobby i nastroju
Rodziny z dziećmi wybierają głównie wczasy nad morzem
Kamieniołom Szewce można zwiedzać
Warszawa szykuje się na Mistrzostwa Świata Barmanów
Turyści nie odwracają się od biur
Neckermann rozpoczął sprzedaż zimowej oferty
Nawet milion piłkarskich turystów
Czwarta gwiazdka dla warszawskiego Hotelu Gromada
Jak się kształtują ceny zimowych wyjazdów?
Gessler wybierze Polskie Smaki
Byłeś na fajnej wycieczce? Podziel się wrażeniami!